۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین دادسراي قزوين ۴۱ درصد پست بلاتصدي دارد
کد خبر: ۲۶۷۲۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱ ساعت: ۱۱:۳۹ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوين:

دادسراي قزوين ۴۱ درصد پست بلاتصدي دارد

دادستان عمومي و انقلاب قزوين گفت: در بحث قضايي در دادسراي قزوين ۴۱ درصد پست بلاتصدي داريم يعني از ۱۸۱ نفر، ۸۱ نفر بلاتصدي هستند.

دادسراي قزوين ۴۱ درصد پست بلاتصدي دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام اسماعيل صادقي نياركي دادستان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در بازديد حجت الاسلام قدرتي، رئيس كل دادگستري استان از دادسراي قزوين بيان كرد: روايت داريم كه امام حسين (ع) مي‌فرمايد: حوائج مردم به سوي شما مي‌آيد و شما در جايگاهي حضور داريد كه محل رجوع براي گرفتاري مردم هستيد، مسئوليت از فرصت‌هاي الهي و نعمت پروردگار متعال است از اين رو اگر خسته شويد اين نعمت را تبدلي به نقمت مي كند و يا به غير واگذار مي‌كند.

وي ادامه داد: خداوند سبحان را شاكريم كه در دادسراي عمومي و انقلاب در اين جهت گام برمي‌دارند، بايد سپاسگذار اين نعمت باشيم.

این مسئول عنوان كرد: در دوران مديريت رییس کل سابق اقدامات مختلفي براي كاهش موانع و افزايش امكانات برداشته شد و برخي مشكلات كاهش يافته و همچنان با تنگناهايي مواجه هستيم.

وي اعلام كرد: در بحث قضايي در دادسراي قزوين 41 درصد پست بلاتصدي داريم؛ يعني از 181 نفر، 81 نفر بلاتصدي هستند، اين موضوع با توجه به كثرت كار موجب شده تا با مشکلاتی مواجه باشیم.

صادقي نياركي ادامه داد: همچنين در بخش اداري 49 درصد پست بلاتصدي داريم كه از لحاظ ميزان كاري كه در دادسراي قزوين انجام مي‌دهند، با تعداد مراجعه كننده قابل مقايسه نيست چراكه دادسراي استان با 90 كارمند و ميانگين دو هزار مراجعه كننده در رتبه نخست پاسخگويي به مردم با كمترين نيرو قرار دارد.

25 درصد تجهيرات و امكانات دادسرا را نداريم

وي تصريح كرد: در 6 ماهه نخست سال جاري در استان قزوين 133 هزار و 997 پرونده رسيدگي شده است كه 34 هزار و 350 پرونده در دادسراي شهرستان قزوين مطرح شده است.

دادستان عمومي و انقلاب قزوين عنوان كرد: اين سخن بدان معناست كه 25 درصد از كار استان در مركز استان انجام شده در حالي كه در مركز استان 25 درصد تجهيرات و امكانات دادسرا را نداريم؛ بلكه تنها 18 درصد از امكانات استان را داريم.

وي افزود: 21 درصد از امتيازات "سي.ام.اس" استاني مربوط به تلاش و كوشش همكاران دادسراي مركز استان است.

این مسئولگفت: آنچه مديران ما را آزار مي‌دهد اين است كه عليرغم اينكه جزو 6 استان كشور هستيم؛ اما در استان قزوين به ازاي هر 30 هزار نفر يك شعبه تحقيق داريم حال آنكه در خيلي از استان‌ها به ازاري هر 15 هزار نفر يك شعبه تحقيق دارند؛ به طوري كه در استان با يك ميليون و 300 هزار نفر جمعيت تنها 44 شعبه تحقيق داريم اين ميزان كار نياز به پيگيري موضوع دارد.

وي يادآورشد: يكي از نيازهاي دادسراي قزوين براي ارائه خدمت، فضاي مناسب است چراكه در هم اکنون فضاي دادسراي قزوين بسيار محدود و براي ارائه خدمت با تنگناهايي مواجه هستيم كه چنين شرايطي همكاران اداري و قضايي و مردم را به زحمت مي‌اندازد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان