۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین ۱۱۱دستگاه خودروی حمل غیرمجاز دام در قزوین توقیف شد
کد خبر: ۲۱۶۲۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲ ساعت: ۱۱:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان:

۱۱۱دستگاه خودروی حمل غیرمجاز دام در قزوین توقیف شد

مدیرکل دامپزشکی استان: عنوان کرد: در ۷ ماهه اول سال جاری ۱۱۱دستگاه خودروی حمل غیر مجاز دام در قزوین توقیف شده است

۱۱۱دستگاه خودروی حمل غیرمجاز دام در قزوین توقیف شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، سید بهمن نقیبی مديركل دامپزشكي استان قزوين اظهار کرد: به منظور پيشگيري از گسترش بيماري‌هاي دام و طيور و بر اساس مصوبه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان با همكاري نيروي محترم انتظامي و تعزيرات حكومتي طي 7 ماهه ابتداي سال جاري 111فقره خودرو حمل دام غيرمجاز در استان قزوين توقيف گرديده است.

وی در ادامه افزود: در طی این مدت با همکاری نیروی انتظامی، تعداد 481 رأس گاو و گوساله و 7هزارو98 رأس گوسفند و بز و 400 هزار قطعه تخم چشم زده ماهی که فاقد مجوز حمل از استان مبدا بود، توقيف شده است.

این مسئول ادامه داد: از آنجا كه هويت دام هاي توقيفي و وضعيت سلامت آنها نامشخص مي باشد دام هاي توقيفي پس از صدور دستور قضایی يا سريعا برای كشتار به كشتارگاه انتقال يافته و يا برای طي دوره قرنطينه، به ميدان دام منتقل و پس از شماره گذاري و انجام واكسيناسيون، با هماهنگي استان مقصد و اخذ گواهي حمل بهداشتي ترخيص مي‌شوند.

وی حمل غیر مجاز دام را یکی از مشکلات پیش روی دامداران ذکر و تصریح کرد: نقل و انتقال بدون ضابطه دامهای بدون هویت ، موجب انتقال بیماری به دام‌های صنعتی و روستایی شده و خسارات هنگفتی را به صنعت دامپروری وارد کند.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی دامپزشکی قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان