۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین وقف می تواند عوارض آسیب های اجتماعی را کاهش دهد
کد خبر: ۲۰۷۰۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

وقف می تواند عوارض آسیب های اجتماعی را کاهش دهد

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اثرات وقف های اقتصادی موجب آرامش جامعه می شود، گفت: وقف تبلیغی برای دین اسلام است.

وقف می تواند عوارض آسیب های اجتماعی را کاهش دهد
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید‌مرتضی حسینی ، عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت و جایگاه وقف در جامعه اسلامی گفت: وقف در اسلام به سه دلیل عمده مورد تاکید است.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایثار و از خودگذشتگی اولین دلیل این مهم است، افزود: نوع دوستی دومین دلیل این امر است لذا این مهم، موجب همبستگی مسلمانان می شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی در مجلس نهم، با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی در قالب پشتیبانی مالی از خط صحیح اسلام محمدی سومین دلیل تاکید بر این امر است، گفت: وقف در اسلام به نوعی تبلیغ برای این دین است .
وی با اشاره به وقف اقتصادی و ایجاد اشتغال در جامعه اظهار کرد: همین که فردی از بیکاری نجات پیدا می کند، خانواده وی و حتی می توان گفت یک جامعه، آرامش می یابد.
حسینی جلوگیری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها را از آثار محسوس وقف در جامعه دانست و تصریح کرد: توجه به بحث بهداشت و درمان فقرا و نیازمندان، نیاز اساسی است که باید در نیت واقفان مورد توجه قرار بگیرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیمارستان هایی با عنوان خیریه در کشور وجود دارد که خدماتشان از دیگر مراکز گران تر است لذا باید توجه داشت که این مهم مورد نظارت مستقیم قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه توجه به حوزه های علمیه که خود به عنوان مراکز فکری تشیع محسوب می شوند نیز باید در نیت واقفان قرار بگیرد،افزود: باید دقت کرد تا فکر و اندیشه ناب محمدی در قالب امورات فرهنگی از طریق وقف با جدیت بیشتری دنبال شود.
روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان