۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین استاندار قزوین عازم کشور سنگاپور شد
کد خبر: ۲۰۵۱۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۱ ساعت: ۹:۲۲ ↗ لینک کوتاه

با دعوت رسمی وزیر توسعه ملی سنگاپور؛

استاندار قزوین عازم کشور سنگاپور شد

فریدون همتی با دعوت رسمی وزیر توسعه ملی سنگاپور برای حضور در دو اجلاس بین المللی عازم سنگاپور شد.

استاندار قزوین عازم کشور سنگاپور شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، پنحمین اجلاس کلان‌شهرهای جهان و هفتمین اجلاس بین المللی هفته آب سنگاپور با نگاه به شهرنشینی و وضعیت آب شرب در سال 2030 میلادی با حضور مقامات بلندپایه از سراسر دنیا در سنگاپور برگزار می‌شود.
فریدون همتی استاندار قزوین، پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، سید صولت مرتضوی شهردار مشهد و محمد حاج رسولی‌ها مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در این دو اجلاس که هر دو سال یکبار در سنگاپور برگزار می‌شود، شرکت دارند.
آیین گشایش رسمی اجلاس عصر یکشنبه به وقت محلی با حضور 'تونی تن کنگ یام' رئیس جمهوری سنگاپور برگزار شد.
آیین گشایش رسمی اجلاس کلان‌شهرهای جهان نیز عصر دوشنبه با اعطای جوایز طرح‌های برتر شهری تحت عنوان جایزه "شهر جهان لی.کوآن.یو" با حضور رئیس جمهوری سنگاپور و "لی هسین لونگ" نخست وزیر این دولت شهر برگزار می‌شود.
در اجلاس کلان‌شهرهای جهان که با شعار چالش‌های معمول و بهبود کیفیت زندگی و راه حل‌های به اشتراک گذاری تجربه‌ها برگزار می‌شود، نشست رهبران جوان شهرهای جهان و نشست انجمن شهرداران برگزار و در میزگردی مباحث شهر – روستا مطرح خواهد شد.
همچنین تور بازدید از مراکز شهری سنگاپور و دیدار از نمایشگاه سه بعدی آثار ملی این کشور کوچک جنوب شرق آسیا، از دیگر برنامه های نخستین روز اجلاس کلان‌شهرها جهان است که با حضور 120 شهردار و مدیران شهرهای جهان برگزار می‌شود.
اجلاس شهرهای جهان که به صورت دو سالانه برگزار می‌شود، فرصتی است برای رهبران کشورها و متخصصان صنعتی تا چالش‌های شهرهای پایدار و قابل زندگی از جمله مدیریت آب شرب و مدیریت مواد زائد را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داده و همکاری‌های جدید در این عرصه را افزایش دهند.
دیدار و گفتگو با مقامات کشورهای مختلف از دیگر برنامه‌های استاندار قزوین در این نشست‌ها خواهد بود.
انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی استانداری

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان