۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین با بسیج امکانات دولتی و مردمی محقق می شود
کد خبر: ۲۰۴۳۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین با بسیج امکانات دولتی و مردمی محقق می شود

استاندار قزوین گفت: با مدیریت واحد و استفاده از همه امکانات دستگاههای متولی دولتی و مشارکت مردمی طرح توسعه امامزاده حسین(ع) را اجرایی می کنیم.

توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین با بسیج امکانات دولتی و مردمی محقق می شود
به گزارش صبح قزوین، مرتضی روزبه عصر یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امامزاده حسین(ع) که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: نوسازی، بهسازی و توسعه حرم امامزاده حسین(ع) با رئیس اوقاف کشور مطرح خواهد شد و امیدواریم با مساعدت کشوری بتوانیم این کار بزرگ و ماندگار را با سرعت منطقی عملیاتی کنیم.
وی افزود: با اجرای این طرح می توان بافت تاریخی محدوده امامزاده حسین(ع) را نیز احیاء و نوسازی کرد که اجرای این کار نیازمند مشارکت همه دستگاههای اجرایی ذیربط و همراهی مردم است.
امکانات دولتی و مردمی را بسیج می کنیم استاندار قزوین بیان کرد: این طرح بزرگ به عنوان یک حرکت دینی و مذهبی رسالت همه مسئولان را دو چندان می کند و ادارات اوقاف، راه و شهر سازی، شهرداری، استانداری باید امکانات خود را بسیج کنند و بدانند در وظایف ذاتی خود هم موظفند برخی خدمات مانند پارکینگ، بوستان، خیابان، فضای سبز، راه دسترسی و اصلاح مسیر در این محدوده و مکان را در مدیریت شهری ارائه کنند لذا با جلب مشارکت مردم در کنار دستگاههای خدمات رسان و متولی قادریم این کار را به صورت فازبندی عملیاتی کنیم.
ساخت مساجد کوچک در محلات روزبه ضمن انتقاد از ساخت مساجد بزرگ با فضاهایی غیر قابل استفاده اظهارداشت: چند مسجد بزرگ در استان در حال ساخت است که به دلیل هزینه زیاد سالهاست که تکمیل نشده در حالی که باید احداث مساجد کوچک در محلات که بتواند نیاز ساکنان را برآورده کند را در دستور کار قرار دهیم.
وی افزود: از شهرداری انتظار دارم در مناطق مختلف شهری زمین های کوچکی را شناسایی کند و سازمان نظام مهندسی استان هم نقشه های مناسبی با محدوده کوچک طراحی و آماده کند تا بتوانیم با کمک های مردمی مساجد محله را توسعه دهیم که کاربردی باشد و در کوتاهترین زمان ممکن احداث و تکمیل شود.
استاندار قزوین تصریح کرد: امامزاده ها و مساجد در صورت نوسازی می تواند افراد بیشتری را به خود جذب کند و با کارهای فرهنگی و طرح توسعه این استقبال بیشتر می شود.
روزبه یادآورشد: توسعه حرم امامزاده حسین(ع) اعتبارات زیادی می خواهد که امیدواریم مسئولان کشوری از محل تسهیلات، کمک بلاعوض و سایر منابع ملی به ما کمک کنند تا این مکان مقدس را برای استفاده مناسب زائران با سرعت منطقی آماده و دعای خیر را بدرقه راه خود کنیم.
این مسئول گفت: تکریم اماکن دینی وظیفه همه مسلمانان است و نوسازی و بازسازی و توسعه امامزاده ها و بقاع متبرکه برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی از راههای احترام به مراکز مذهبی است و مسئولان استان مصمم هستند این کار بدون وقفه و مرحله ای اجرا شود.
روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان