۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین موقوفات قزوین ظرفیت درآمدزایی فراوانی دارد
کد خبر: ۱۸۲۶۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آیت الله باریک بین:

موقوفات قزوین ظرفیت درآمدزایی فراوانی دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: موقوفات استان ظرفیت درآمدزایی فراوانی دارد که با مدیریت و برنامه ریزی و افزایش بهره وری می توان از این قابلیت استفاده مطلوبی کرد.

موقوفات قزوین ظرفیت درآمدزایی فراوانی دارد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه استان ظهر یکشنبه با امام جمعه استان دیدار و گفتگو کردند.
آیت الله هادی باریک بین در این دیدار اظهارداشت: برخی از متولیان موقوفات باید بهره‌وری موقوفات خود را افزایش دهند زیرا موقوفات آنها این ظرفیت را دارند که درآمدزایی بیشتری داشته باشند.
وی افزود: متولیان با افزایش درآمدهای موقوفات خود می‌توانند در رسیدگی به محرومان و فعالیت بیشتر در امور فرهنگی گام‌های ارزشمندی را بردارند.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: واقفان از دنیا رفته نیت‌های خیری داشتند و برای رفع گرفتاری آیندگان اموال خود را وقف کردند.
آیت الله باریک ‌بین ضمن قدردانی از زحمات متولیان موقوفات در استان قزوین بیان کرد: باید از متولیان موقوفات استان که به نحو مطلوبی در راستای نیت واقفان قدم برداشته‌اند و درآمد حاصل از موقوفات را در مصارف خیر هزینه کرده‌اند، قدردانی کرد.
وی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته گرامیداشت وقف به مدیران و کارکنان این اداره گفت: کار مسئولان ادارات وقف در زمینه وقف و موقوفات بسیار مهم است بنابراین باید در زمینه وقف به مردم اطلاع‌رسانی کرده و سعی کنند فرهنگ وقف را در جامعه ترویج کنند.
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمایت استاندار قزوین از مساجد و حسینیه‌ها خاطرنشان کرد: استاندار قزوین اشراف کاملی بر مساجد و حسینیه‌های سطح استان دارد و امیدواریم با همکاری وی بتوانیم در مناطق مختلف استان تعداد مساجد را افزایش دهیم.
آیت الله باریک‌ بین ادامه داد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برنامه‌های مخرب سعی در تخریب خانواده‌ها و جوانان دارند که برای مقابله با آنها مساجد باید با برگزاری برنامه‌های قرآنی و فرهنگی به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
وی یادآورشد: در استان قزوین هیئت ‌امنای مساجد استان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی تلاش زیادی دارند که از آنها انتظار می‌رود به این کوشش‌ها ادامه دهند.
امام جمعه قزوین با اشاره به بهره‌مندی از نظرات جوانان در خصوص برنامه‌های وقف و مساجد بیان کرد: مسئولان اداره اوقاف به خصوص هیئت ‌امنای مساجد و ائمه جماعات باید ارتباط بیشتری با جوانان داشته باشند تا بتوانند از نظرات و پیشنهادات آنان استفاده کنند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان