۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین اساتید متخلف حق بازگشت به دانشگاه را ندارند/ آرامش خیال را به دانشگاه بازگردانید
کد خبر: ۱۷۰۳۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نامه دانشجویان دانشگاه امام به وزیر علوم:

اساتید متخلف حق بازگشت به دانشگاه را ندارند/ آرامش خیال را به دانشگاه بازگردانید

آخر در کجای دنیا رسم است استاد¬نمایی را که به واسطۀ سوء استفاده از شأن و کسوت استادی و فریب دختران دانشجو که منجر به خودکشی ناموفق یکی از آنان نیز شده قریب دو سال از محل بیت¬المال حقوق کامل بپردازند و آخرالامر هم به او اجازه بازگشت به کار دهند درحالیکه پرونده بزۀ انتسابی ایشان هنوز مفتوح است.

اساتید متخلف حق بازگشت به دانشگاه را ندارند/ آرامش خیال را به دانشگاه بازگردانید
صبح قزوین؛ جمهی از دانشجویان مسلمان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین با صدور نامه ای به وزیر علوم، نسبت به بازگشت برخی اساتید متخلف به دانشگاه هشدار دادند.
در این نامه امده است: باسمه تعالی مقام محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برادر ارجمند جناب آقای دکتر فرجی دانا سلام علیکم با روی کار آمدن دولت آقای روحانی که ایشان خود آن را "دولت تدبیر و امید" نامیده اند، دانشجویان متعهد وانقلابی نیز به پیروی از رهنمودهای رهبر فرزانۀ جمهوری اسلامی، حمایت همه جانبه از این دولت را وجهه همت خود قرار دادند و کوشیدند تا با پیش گرفتن بردباری و سعۀ صدر در مقابل همۀ ناملایمات، دولت نو پا را در اجرای منویات خود یاری رسانند؛ اما در این مقطع حساس و سرنوشت ساز که اتحاد و انسجام ملی ضامن پیروزی ملت قهرمان ایران بر ایادی و اذناب جهانخوران است باکمال تعجب و تأسف در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان یکی از حوزه¬های زیر مجموعۀ وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری، شاهد برخی اعمال و اقوال نسنجیده¬ایم که اگر به صورت روشی مرسوم مجال ظهور و بروز یابد، بی¬شک مفسده¬ای عظیم ایجاد خواهد نمود.
آقای وزیر! خدای قادر متعال شاهد است که قیام و قعودمان، رکوع وسجودمان همه و همه رضایت اوست و امروز اگر خواهان دانشگاهی منزه و مبرا ز آلودگیها و پلشتیهاییم، همه از آن روست که تحقق این امر را شرط لازم برای ایجاد فضایی صرفاً علمی و به دور از گرایشهای مخرب جهت¬دار به نفع یا ضرر جناح سیاسی خاصی می¬دانیم.
آقای وزیر! آنچه برای مان این روزها دردآور است، ذبح حقیقت و انسانیت در پیش پای مطامع حقیر دنیوی و ایجاد زمینه های مقدماتی برای بازگشت برخی استادنمایان اخراجی است که به سبب سوء استفاده از احساسات پاک دانشجویان، کسوت مقدس استادی را به شائبة اتهام و بدبینی آغشته اند.
آقای وزیر! آخر در کجای دنیا رسم است استاد¬نمایی را که به واسطۀ سوء استفاده از شأن و کسوت استادی و فریب دختران دانشجو که منجر به خودکشی ناموفق یکی از آنان نیز شده قریب دو سال از محل بیت¬المال حقوق کامل بپردازند و آخرالامر هم به او اجازه بازگشت به کار دهند درحالیکه پرونده بزۀ انتسابی ایشان هنوز مفتوح است.
آیا حضور چنین کسانی در دانشگاهی که مزین به نام مبارک امام خمینی (ره) است و پیشانی نورانی سیمای آموزشی به دانشجویان غیر ایرانی محسوب می¬شود نوعی نقض غرض به شمار نمی¬آید؟ البته شاید از نظر برخی که این مرکز شریف را پادگان امام خمینی می نامند، چنین نباشد.
آقای وزیر! ما خود به خوبی واقفیم که امروزه دانشگاهها، استادان و دانشجویان بیش از هر زمان دیگری محتاجند تا با آرامش خیال و فراغ بال در راه اعتلای علمی و در نتیجه عزت و آبادانی میهن خود گام بردارند.
ما از شما تقاضای عاجزانه داریم تا با پالایش دانشگاه از عناصر فاسق، آرامش روانی را به این کانون ملتهب بازگردانید.
و السلام علی من اتبع الهدی و دین الحق "از طرف جمعی از دانشجویان و خانواده های وابسته" رو نوشت به: 1.
وزارت علوم، تحقیقیقات و فناوری، جناب آقای فرجی دانا 2.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت الله باریک بین 3.
نایب رئیس محترم مجلس و امام جمعه قزوین، حجت الاسلام ابوترابی فرد 4.
نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی 5.
نماینده مجلس شورای اسلامی، جناب آقای داوود محمدی 6.
استاندار محترم، جناب آقای روزبه 7.
رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی، جناب آقای دکتر آل بویه 8.
مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان قزوین، حجت الاسلام عابدینی انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان