۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین ۳۰ درصد مدارس کل کشور توسط خیرین ساخته می‌شود
کد خبر: ۱۶۸۴۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳۰ ساعت: ۱۵:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان قزوین:

۳۰ درصد مدارس کل کشور توسط خیرین ساخته می‌شود

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کل کشور توسط خیرین ساخته می‌شود، گفت: خیرین مدرسه ساز بازوان توانمند و سرمایه‌های ارزشمند آموزش و پرورش هستند.

۳۰ درصد مدارس کل کشور توسط خیرین ساخته می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز ناحیه دو قزوین ظهر امروز (30 فروردین ماه) به منظور تکریم و تجلیل از خیرین مدرسه ساز در سالن توحید برگزار شد.

سالار قاسمی، مدیر‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: مسیر رسیدن به رشد، تعالی و داشتن کشوری قدرتمند از آموزش و پرورش می‌گذرد.

30 درصد مدارس کل کشور توسط خیرین ساخته می‌شود
وی افزود: آموزش و پرورش بستر توسعه است و باید زمینه مشارکت در فعالیت‌های آموزشی فراهم شود و معتقدم نه فقط با شعار و در لفظ و بیان، بلکه باید به اهمیت نقش آموزش و پرورش در پیشرفت جامعه اعتقاد داشته باشیم.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه ساز بازوان توانمند و سرمایه‌های ارزشمند آموزش و پرورش هستند چراکه در واقع در راستای انسان‌سازی گام برمی‌دارند و اين کار خير آنان از اهميت بسيار والايي برخوردار است.

وی با بیان اینکه 30 درصد مدارس کل کشور توسط خیرین ساخته می‌شود، عنوان کرد: احساس می کنیم که در بحث مشارکت خیرین تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله داریم البته با تلاش اداره نوسازی و خیرین استان وضعیت رو بهبود است.

قاسمی بیان کرد: آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف خود موفق نمی‌شود مگر اینکه حاکمیت و مردم به اهمیت نقش آن در رشد و اعتلای جامعه اعتقاد داشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: مجموعه دستگاه ها و مسئولین باید برای ارتقاء جایگاه معلمان در سطح جامعه بکوشند.

آموزش و پرورش درمانگاه همه دردهای جامعه است
خیراله رحمانی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: خیرین انسان‌های ملکوتی و بزرگی هستند که به فهم درستی از مقولات جامعه رسیده‌اند.

وی افزود: درمانگاه همه دردهای جامعه، آموزش و پرورش است و اگر می‌خواهیم مشکلات بداخلاقی، بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی و جسمی جامعه را رفع کنیم باید به آموزش و پرورش کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه ساز در واقع دردهای جامعه را به درستی شناسایی کردند و با مشارکت در امر مدرسه سازی در جهت رفع مشکلات جامعه حرکت می‌کنند.

محمدمهدی ارمغان رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین نیز در این مراسم بیان کرد: ما در استان قزوین در بحث حفظ و نگهداری فضاهای آموزشی مشکلات بسیاری داریم.

وی افزود: در صورت وقوع زلزله ضعیف در استان خسارت زیادی را متحمل خواهیم شد از این رو برای استحکام فضاهای آموزشی و تجهیز مدارس به مشارکت بیش از پیش خیرین در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری نیاز است.

در ادامه محمد رضایی زاده مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین اظهار کرد: کار افراد خیر و نیکوکار مدرسه ساز، فقط محدود به ساخت و ساز مدرسه نیست بلکه این کار مقدمه‌ای برای انجام هدف بزرگ‌تر یعتی تربیت انسان‌های کارآمد و نیروی انسانی موثر برای رشد و پیشرفت کشور است.

وی افزود: اگر به احداث مدارس توسط خیرین فقط به دیده ساخت و ساز نگاه کنیم ظلم مضاعفی را در حق انسان‌های بزرگی کرده‌ایم که از آنچه دوست داشتند برای رضای خدا گذشتند چراکه خیرین در واقع در جدال بین نفس با تعلقات مادی پیروز شدند.

مشکل کمبود زمین برای احداث مدرسه در ناحیه دو قزوین
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین عنوان کرد: ما مسئولین مدارس نیز باید در بحث نگهداری از فضا و امکانات آموزشی مدارس تلاش کنیم همچنین افرادی را تربیت کنیم که ادامه دهنده راه خیرین باشند تا اهداف والا و بزرگی که خیرین دارند تحقق یابد.

وی در ادامه بیان کرد: ناحیه دو از قدیمی‌ترین نواحی استان است که با توجه به قرار گرفتن در بخش پرتراکم شهر، مهم‌ترین مشکل این ناحیه بحث کمبود زمین برای احداث مدرسه است که با مشارکت خیرین و اهدای زمین این مسئله مرتفع خواهد شد.

رضایی زاده عنوان کرد: در حال حاضر 22 واحد آموزشی این ناحیه توسط خیرین ساخته شده که 6 هزار و 113 دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: 17 مدرسه هیئت امنایی، 3 مدرسه غیر دولتی احداثی، 10 مدرسه غیر دولتی خریداری شده و 36 واحد آموزشی غیر دولتی استیجاری در این ناحیه فعالیت می‌کنند.

رضایی زاده بیان کرد: در مجموع 17 هزار و 121 دانش‌آموز در 88 واحد آموزشی خیر ساز، هیئت امنایی، غیردولتی خریداری، استیجاری و احداثی تحصیل می‌کنند که 63/41 درصد دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه گفت: از سال 93 تاکنون کمک فرهنگیان در مدرسه یاری رشد قابل ملاحظه‌ای داشته به طوری که مجموع کمک‌های واریزی فرهنگیان 132 میلیون و 500 هزار ریال در سال 93 و در سال گذشته نیز 188 میلیون و 400 هزار ریال بوده است که پیش بینی می‌شود این کمک‌ها در سال جاری به 229 میلیون و 140 هزار ریال افزایش یابد.

رضایی زاده خاطرنشان کرد: مجموع کمک‌های مردمی نقدی و غیر نقدی در سال تحصیلی 94-95، 215 میلیون تومان است که شامل 125 میلیون تومان نقدی و 90 میلیون تومان غیر نقدی است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با حضور مسئولان استانی از خیرین مدرسه ساز ناحیه دو قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان