۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین توان نظامی ارتش و سپاه پاسداران امروز دشمن را سرجای خود نشانده است/ سابقه ۴۰۰ ساله برگزاری اعتکاف در قزوین باعث افتخار است
کد خبر: ۱۶۶۵۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۷ ساعت: ۱۵:۵۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

توان نظامی ارتش و سپاه پاسداران امروز دشمن را سرجای خود نشانده است/ سابقه ۴۰۰ ساله برگزاری اعتکاف در قزوین باعث افتخار است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اعتکاف در قزوین سابقه ۴۰۰ ساله دارد، گفت: امروز توان نظامی ارتش و سپاه پاسداران، دشمن را سرجای خود نشانده است.

توان نظامی ارتش و سپاه پاسداران امروز دشمن را سرجای خود نشانده است/ سابقه ۴۰۰ ساله برگزاری اعتکاف در قزوین باعث افتخار است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه های سیاسی عبادی این هفته شهر قزوین با اشاره به مناسبت روز ارتش اظهار کرد: ارتش مقتدر، ولایی و قدرتمند امروز به میدان آمده است تا زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشد.
وی صدور انقلاب اسلامی را یکی از وظایف ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: امروز توان نظامی ارتش و سپاه پاسداران، دشمن را سرجای خود نشانده است و نیروهای مسلح و توده های بسیج مردمی از اقشار مختلف برای دفاع از انقلاب به میدان آمده اند.
این خطیب نمازجمعه اذعان کرد: در کشورمان ما نظامی بودن را یک وظیفه الهی می دانیم و هر مسلمانی در روز مبادا باید یک نظامی باشد و با قدرت و آمادگی در میدان مبارزه با استکبار جهانی قرار داشته باشد.
وی با بیان اینکه برای نظامی بودن چهار شرط لازم است، بیان کرد: ابتدا تقویت باورهای دینی و دوم تقویت بنیه علمی ارتش و سپاه است زیرا ایران اسلامی با علم و دانش و اختراع و اکتشاف پیشرفت خواهد کرد.
عابدینی به سومین ویژگی نظامی بودن اشاره کرد و گفت: ارتقای کیفی و توسعه کمی توان نظامی کشور دغدغه هر روز نیروهای مسلح ماست، برگزاری مانور شکوهمند کشورمان در شرق کشور یک رونمایی از آخرین دستاوردهای نظامی ایران بود.
وی ادامه داد: تبیین و گسترش فرهنگ اخوت و برادری چهارمین ویژگی یک نظامی است و ما باید یاد بگیریم که یکدیگر را از صمیم دل دوست بداریم.

همراهی و پشتیبانی از مقاومت اسلامی در دنیا در راس امور ما قرار دارد

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: همچنین تبعیت و اطاعت از ولی فقیه و رهبری دینی باید جزء اولویت های اصلی ما باشد هرکجا ضرر کرده و عقب ماندیم به واسطه عمل نکردن به فرامین رهبری و یا تاخیر انداختن توصیه های ایشان بوده است.
وی ابراز کرد: همچنین همراهی و پشتیبانی از مقاومت اسلامی در دنیا در راس امور ما قرار دارد و سرنوشت ملت های مسلمان برای ما حائز اهمیت است و به دوستان خود در کشورهای اسلامی پیغام می دهیم که دست یاری خدای متعال پشت آنهاست تا به پیروزی نهایی دست می یابند.
امام جمعه قزوین با اشاره به نزدیکی ایام اعتکاف عنوان کرد: مراسم اعتکاف در ماه مبارک رجب با استقبال پرشور جوانان و دانشجویان برگزار می شود و خوشبختانه مسئولین این امر هرساله با کیفیت بهتری آن را برگزار می کنند و باعث افتخار است که بگوییم سابقه برگزاری اعتکاف در قزوین به 400 سال از زمان شیخ بهایی می رسد.
وی گفت: مردم ما هر روز نسبت به گذشته عالم تر می شوند و این موضوع مربوط به افزایش سطح تدین در آنهاست زیرا گرایش به ارزش های اسلامی زمینه ساز افزایش تقوا و نزدیکی به خدای متعال را فراهم می کند.
این خطیب نماز جمعه با بیان اینکه رجب ماه استغفار و توبه به درگاه الهی است، بیان کرد: توبه واقعی چهار رکن دارد، ابتدا اینکه یک ملامت و پشیمانی در دل و قلب نسبت به گناه خود داشته باشیم و دوم استغفار به زبان است.
وی در پایان گفت: سومین رکن توبه عمل به پشیمانی خود است یعنی اگر نمازی قضا کردیم یا دلی را شکستیم یا اگر اطاعت از رهبر نداشته ایم یا با فتنه گران همراهی کرده ایم همه باید جبران شود و رکن چهارم توبه تصمیم جدی بر ترک آن گناه است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان