۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین بزرگ ترين توليد كننده طلاي سرخ استان قزوين است
کد خبر: ۱۶۲۶۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شهرستان بوئين زهرا؛

بزرگ ترين توليد كننده طلاي سرخ استان قزوين است

كارشناس امور زنان روستايي بوئين زهرا گفت: اين شهرستان با داشتن بيشترين مزرعه زعفران بزرگ ترين توليد كننده طلاي سرخ استان قزوين است.

بزرگ ترين توليد كننده طلاي سرخ استان قزوين است
به گزارش صبح قزوين، سميه بهرام نژاد گفت: استان هاي خراسان شمالي، رضوي و جنوبي از مراكز عمده كشت زعفران در كشورند اما چند سالي است كه كشت زعفران در مزارع استان توسعه يافته است.
وي اظهار كرد: كشت پيازچه محصول زعفران در استان از فصل تابستان انجام و برداشت آن از اواخر آبان ماه آغاز مي شود و تا اواسط آذر ادامه خواهد داشت.
كارشناس امور زنان روستايي بوئين زهرا بيان كرد: اين شهرستان با داشتن 8 هكتار مزرعه زعفران بزرگ ترين توليد كننده طلاي سرخ در استان است.
بهرام نژاد ادامه داد: ميزان پيازچه اي كه در هر هكتار مصرف مي شود از 2 تا 10 تن متغير است و اولين آبياري بعد از 10 روز انجام مي شود.
وي خاطرنشان كرد: زعفران از جمله محصولاتي است كه نياز كمي به آب دارد به گونه اي كه سالانه فقط در 3 نوبت آن هم در فصل زمستان آبياري مي شود و در يكبار كشت پياز زعفران مي توان تا 7 سال پياپي محصول برداشت كرد.
اين مسئول افزود: با كشت زعفران زمينه اشتغال براي زنان روستايي ايجاد شده به طوري كه با همكاري جهاد كشاورزي و زنان روستايي 10 نفر از زنان توانسته اند در اين زمينه فعاليت كنند و زمينه اشتغال فصلي براي 200 نفر در شهرستان بوئين زهرا فراهم شده است.
بهرام نژاد پيش بيني كرد: امسال 25 كيلوگرم زعفران خشك در شهرستان بوئين زهرا توليد و بيش از يك ميليارد و 850 ميليون ريال عايد كشاورزان شود.
انتهاي پيام/ 3003  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان