۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین تیم امدادگر واقعی MRL صاحب مقام نخست شد
کد خبر: ۱۵۹۳۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در مسابقات رباتیک جام امیر کبیر،

تیم امدادگر واقعی MRL صاحب مقام نخست شد

در این دوره از مسابقات که با حضور ۱۰ تیم از دانشگاه های آزاد اسلامی و دانشگاه های سراسری برگزار شد تیم امدادگر واقعی با همکاری تیم ربات پرنده مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین MRL مقام اول مسابقات را از آن خود کرد.

تیم امدادگر واقعی MRL صاحب مقام نخست شد

به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، تیم امدادگر واقعی MRL  در مسابقات رباتیک جام امیر کبیر  و دومین دوره مسابقات هوش مصنوعی مقام نخست را کسب کرد.

در این دوره از مسابقات که با حضور 10 تیم از دانشگاه های آزاد اسلامی و دانشگاه های سراسری برگزار شد تیم امدادگر واقعی با همکاری تیم ربات پرنده مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین MRL مقام اول مسابقات را از آن خود کرد.

دکتر علی وطنی معاون علمی و فن آوری ریاست جمهوری با اهدا لوح تقدیر از اعضای تیم MRL  دانشگاه آزاد اسلامی قزوین قدردانی کرد.

مهدی دادور اپراتور و عضو بخش الکترونیک تیم ربات امدادگر واقعی در این خصوص گفت: با هدف تست برنامه های کوتاه مدتی که برای توسعه فنی تیم در نظر گرفته بودیم در این دوره از مسابقات که توسط دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار می شود، حضور یافتیم.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات تیم ما دست آوردهای فنی زیادی را کسب کرد و سیستم جدید نرم افزاری ربات خودکار را آزمایش کرد.
هم چنین آزمایش قابلیت های ربات در جا به جایی اجسام نیز از جمله نتایج حضور در مسابقات امیر کبیر بود.

دادور ادامه داد: اولین همکاری مشترک بین ربات امدادگر زمینی و ربات پرنده نیز در این مسابقات اتفاق افتاد.

وی هدف تیم امدادگر واقعی را حضور در مسابقات جهانی ربوکاپ 2014 برزیل عنوان کرد و گفت: با توجه به پیشرفت چشم گیر رقبای ما که تیم هایی از کشورهای تایلند، آلمان، اتریش و امریکا هستند تیم ما یک سری برنامه های منسجم برای توسعه فنی تیم در بخش های نرم افزار، مکانیک و الکترونیک در نظر گرفته که برای پیاده سازی آن ها سه بازه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را تعیین کرد که حضور در این مسابقات برای آزمایش اهداف کوتاه مدت بسیار مفید بود.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان