۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین ادعای راشاتودی در مورد حضور مشترک ایران و رژیم صهیونیستی در یک نشست هسته ای
کد خبر: ۱۴۸۵۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ادعای راشاتودی در مورد حضور مشترک ایران و رژیم صهیونیستی در یک نشست هسته ای

همزمان با قوت گرفتن امیدها برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران، یک شبکه خبری روسی مدعی حضور دیپلمات هایی از ایران، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی در یک نشست هسته ای در سوئیس شد.

ادعای راشاتودی در مورد حضور مشترک ایران و رژیم صهیونیستی در یک نشست هسته ای
به گزارش صبح قزوين ، راشاتودی با نقل این خبر به نقل از رویترز می نویسد : در نشستی که در تاریخ 21 و 22 اکتبر در روستایی به نام "گلیون" در سوئیس و در راستای طرح خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای برگزار شد دیپلمات هایی از ایران، کشورهای عربی و اسرائیل حضور داشتند.
بر اساس ادعای راشا تودی، دیپلمات هایی از 13 تا 14 کشور در این نشست حضور داشتند و هر چند نمایندگانی از ایران و رژیم صهیونیستی در آن شرکت کرده بودند، اما هیچ تماسی بین آنها برقرار نشد.
در همین رابطه یک دیپلمات عرب گفت : دیپلمات هایی از ایران و اسرائیل در این نشست حضور داشتند، اما با این وجود تماس و یا ارتباطی بین آنها انجام نشد.
یک دیپلمات صهیونیستی نیز در این رابطه اظهار داشت : هیچ ارتباطی بین نمایندگان ما و نمایندگان کشورهای عربی و یا ایرانی در این نشست چه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم انجام نشد.
این یک نشست صرفا فنی بود.
این نشست برای پیگیری طرح خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای برگزار شده بود و به نوشته راشاتودی، نتایج بدست آمده از آن بسیار سازنده بوده است.
در می سال 2010 میلادی در نشست 189 عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای (ان پی تی) توافق شد که نشستی برای تعیین چارچوب طرح خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته ای برگزار شود.
در همین رابطه در روزهای گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد طرح ایران در این رابطه را تصویب کرد.
رژیم صهیونیسی تنها دارنده تسلیحات هسته ای در خاورمیانه محسوب می شود از همین رو ایران و چند کشور دیگر در سال های اخیر تلاش زیادی را برای اجرایی شدن طرح خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای انجام داده اند اما کارشکنی صهیونیست ها و چند کشور غربی سبب شده تا این خواسته در حد طرح باقی بماند.
همان طور که اشاره شد این خبر همزمان با افزایش امیدها برای حل پرونده هسته ای ایران منتشر شده است.
اما چرا راشا تودی با استناد به خبری که منبع آن چندان روشن نیست سعی در القای نزدیک شدن ایران و رژیم صهیونیستی دارد؟ کارشناسان مطلع از اوضاع سیاسی خاورمیانه در این رابطه می گویند : با روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران و آغاز روندی جدید در پرونده هسته ای این کشور، رژیم صهینونیستی شاهد بروز شکاف و گسترش آن میان منافع خود و آمریکا در خصوص ایران بود .
به اعتقاد این کارشناسان، شکی در این نیست که دولت آمریکا در ماه ها اخیر سیاست های خود در خصوص پرونده هسته ای ایران را  تغییر داده و از تندروی سال های گذشته در این مورد که مورد رضایت صهیونیست ها بوده فاصله گرفته است.
از همین رو تل آویو برای جبران این شکاف در پی آن برآمده تا به نوعی خود را به ایران نزدیک کند.
اما از آنجا که بحث نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی به هیچ وجه در سیاست ایران جایی ندارد، از همین رو رسانه های صهیونیستی با انتشار گزارش های دروغ متعدد در خصوص این گونه نشست ها و کنفرانس ها تلاش دارند این طور در اذهان عمومی جامعه جهانی وانمود کنند که تهران و تل آویو در پس پرده با یکدیگر رابطه دارند و در نهایت با سوءاستفاده از این وضعیت ایران و کشورهای غربی را در تنگا قرارداده و همچنان منافع ضد انسانی خود را برآورده کنند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان