۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین انتقاد مالزی و فیلیپین از فعالیت های جاسوسی آمریکا/ مالدیو درباره تبعات دخالت خارجیها هشدار داد
کد خبر: ۱۴۷۶۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

انتقاد مالزی و فیلیپین از فعالیت های جاسوسی آمریکا/ مالدیو درباره تبعات دخالت خارجیها هشدار داد

انتقاد مالزی و فیلیپین از فعالیت های جاسوسی آمریکا، کشته شدن هفت نفر در جریان حمله شبه نظامیان به ایالت آسام هند و هشدار رئیس جمهوری مالدیو درباره تبعات مداخله خارجیها در موضوعات داخلی کشورش از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

انتقاد مالزی و فیلیپین از فعالیت های جاسوسی آمریکا/ مالدیو درباره تبعات دخالت خارجیها هشدار داد
به گزارش صبح قزوين

ژاپن

مرکز ژئوپلتیک آمریکا گزارش داد که زمین لرزه ای به قدرت 5.
4 ریشتر جزایر ریوکو را لرزاند.

میانمار

رسانه های خبری گزارش دادند قایقی که حامل 70 سرنشین بنگالی بود، در ایالت راخین در غرب میانمار واژگون شد.

هنوز مشخص نیست که چند نفر از سرنشینان این قایق غرق شده اند و مقامات میانماری تاکنون این حادثه را تایید نکردند.

مالزی

حسام‌ الدین حسین وزیر دفاع مالزی فعالیت های جاسوسی همپیمانان خود را موضوعی جدی خواند و گفت: این موضوع می تواند به روابط مالزی و کشورهای همپیمان که سالها بر اساس اعتماد و صمیمیت بوده است، ضربه بزند.

وی در ادامه خواستار ارائه توضیحات واشنگتن درباره‌ اهداف جاسوسی‌ اش شد و هشدار داد که این اقدامات بر روابط دیرین دو کشور تاثیر می گذارد و اگر کشورهای همپیمان در روابط خود صادقانه عمل کنند، از میزان تنش ها کاسته می شود.

هند

پلیس هند اعلام کرد که بر اثر واژگونی یک اتوبوس و خروج از مسیر در غرب هند دست کم 15 مسافر زخمی و برای معالجه به بیمارستان منتقل شدند.

خبر دیگر اینکه در جریان حمله شبه نظامیان ارتش آزادی بخش ملی گارو به یک اجتماع مردمی در منطقه گوالپارا ایالت آسام هند که از سال 2009 با هدف کسب استقلال خود در مناطق جنگلی می جنگند، شش نفر کشته و هفت فرد دیگر زخمی شدند.

مالدیو

محمد وحید رئیس جمهوری مالدیو در یک سخنرانی در پایتخت این کشور ضمن هشدار درباره مداخله خارجیها در امور کشورش گفت: مداخله خارجیها بر استقلال و حاکمیت مالدیو تاثیر منفی می گذارد.

وی افزود: برای مردم مالدیو مهم است تا اتحاد خود را افزایش داده و هم اکنون زمان آن فرا رسیده است تا برای مقابله با مشکلات خود به راه حلی دست یابیم.
نباید اجازه دخالت را به خارجی ها در کشورمان بدهیم و خودمان باید مشکلات را حل کنیم.

فیلیپین

حزب کمونیست فیلیپین ضمن انتقاد از جاسوسی های آمریکا در سفارتخانه اش در مانیل و رهگیری تماس های تلفنی و فعالیتهای اینترنتی این کشور درباره تبعات این اقدام هشدار داد.

تاجیکستان

رهبر حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در دیدار با یوسف قرضاوی رهبر گروه به اصطلاح اتحادیه علمای مسلمان درباره تحولات کنونی آسیای مرکزی، تاجیکستان و موضوع تحریم انتخابات از سوی حزب نهضت اسلامی گفتگو کرد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان