۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین ساخت دیوار حائل در مرز اردن و فلسطین اشغالی/ صدور مجوز ساخت واحدهای جدید در مناطق فلسطینی
کد خبر: ۱۴۷۵۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ساخت دیوار حائل در مرز اردن و فلسطین اشغالی/ صدور مجوز ساخت واحدهای جدید در مناطق فلسطینی

کابینه رژیم صهیونیستی پیش از ورود وزیر امور خارجه آمریکا به سرزمینهای اشغالی، از صدور مجوز ساخت واحدهای مسکونی جدید در سرزمین های فلسطینی و همچنین ساخت دیوار حائل در مرز فلسطین اشغالی با اردن خبر داد.

ساخت دیوار حائل در مرز اردن و فلسطین اشغالی/ صدور مجوز ساخت واحدهای جدید در مناطق فلسطینی
به گزارش صبح قزوين به نقل از الجزیره، کابینه اسرائیل در نشست روز یکشنبه خود با ساخت دیوار حائل  در مرز فلسطین اشغالی و اردن موافقت کرد.
به احتمال زیاد بخشی از دیوار به صورت نرده های آهنی خواهد بود.
علاوه بر این، کابینه رژیم صیونیستی مجوز ساخت بیش از یک هزار واحد مسکونی جدید را نیز صادر کرد.
بر اساس این مصوبه هزار و 859 واحد جدید در شهرکهای صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی ساخته خواهد شد.
به نوشته الجزیره، صدور مجوز برای ساخت واحدهای جدید مسکونی بدون شک با عصبانیت و واکنش تشکیلات خودگردان روبرو خواهد شد.
بر اساس این گزارش، سازمان غیر دولتی صلح اکنون که موضعی مخالف شهرک سازی‌ رژیم صهیونیستی دارد در این باره اعلام کرد: طرح احداث 1031 واحد مسکونی در کرانه باختری و 828 واحد دیگر در قدس شرقی به مناقصه گذاشته شده و کسی که بتواند پیشنهاد بهتری را در این رابطه ارائه دهد در مناقصه موفق خواهد شد و این امکان را خواهد داشت که طی مدت کوتاهی اقدام به ساخت این واحدها کند.
در همین راستا سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) و دیگر مقامات فلسطینی در مقابل این اقدامات رژیم صهیونیستی موضع گیری و اعلام کردند که شکایت خود را درباره چنین اقداماتی به شورای امنیت می برند.
نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین با غیرقانونی خواندن شهرک سازی‌ در سرزمین های فلسطینی تاکید کرد: بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس، امنیت و ثبات در منطقه برقرار نخواهد شد.
کابینه رژیم صهیونیستی در حالی این تصمیمات را اتخاذ کرده که "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا، در هفته جاری به سرزمین های اشغالی سفر خواهد کرد.
یکی از مهمترین اهداف سفر کری به تل آویو، پیگیری مذاکرات سازش است.
تشکیلات خودگردان پیشتر حساسیت زیادی بر روی شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی داشت و اکنون با این تصمیم جدید تل آویو باید دید که آیا ابومازن همچنان مذاکرات سازش را ادامه می دهد یا خیر.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان