۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین سوریه به افغانستان مدیترانه تبدیل می شود
کد خبر: ۱۴۷۵۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سوریه به افغانستان مدیترانه تبدیل می شود

رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه ای هشدار داد که اگر جامعه جهانی نتواند به بحران موجود در سوریه پایان دهد، این کشور به افغانستان مدیترانه تبدیل می شود.

سوریه به افغانستان مدیترانه تبدیل می شود
به گزارش صبح قزوين، "عبدالله گل" در مصاحبه با روزنامه گاردین ضمن اعلام این هشدار، واکنش جامعه جهانی در قبال بحران سوریه را دلسرد کننده خواند.
رئیس جمهور ترکیه در ادامه از سازمان ملل و شورای امنیت نیز انتقاد کرد و عدم تصمیم گیری قاطع در شورای امنیت را یک رسوایی توصیف کرد.
عبدالله گل که این مصاحبه را در سفر به اسکاتلند با روزنامه گاردین انجام داده در ادامه گفت : اگر جامعه جهانی پاسخی محکم به اقدامات بشار اسد نشان می داد تعداد تلفات بحران سوریه تا این حد زیاد نمی شد.
گل همچنین هشدار داد که اگر بحران سوریه به مرزهای ترکیه برسد وی به شدیدترین نحو ممکن به آن پاسخ خواهد داد.
عبدالله گل در حالی نسبت به تبدیل شدن سوریه به افغانستان دوم هشدار می دهد که ترکیه نقش بسیار زیادی در گسترش بحران در سوریه ایفا کرده است.
ترکیه با دایر کردن مراکز آموزشی تروریست ها در مرز خود با سوریه و همچنین تسهیل انتقال افراطیون به سوریه نقشی بزرگ در افزایش و گسترش بحران در سوریه ایفا کرد.
علاوه بر این موضوع، سلاح ها و پول هایی که بدست تروریست های فعال در سوریه می رسد، همگی از کانال ترکیه به این کشور عربی منتقل می شود.
بدین ترتیب رئیس جمهور ترکیه در مورد بحرانی هشدار می دهد که آنکارا از پدیدآوردندگان اصلی آن بوده است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان