۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ایران نشان داد که دنبال سیاست برد - برد است
کد خبر: ۱۳۷۴۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مجلس شورای اسلامی:

ایران نشان داد که دنبال سیاست برد - برد است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه: در حال حاضر آمریکایی‌ها بالاجبار پرونده هسته ای ایران را به حاشیه می‌برند؛ اگر ایران در موقعیت ضعیف قرار داشت، غربی‌ها به هیچ وجه وارد بازی برد - برد با ایران نمی‌شدند.

ایران نشان داد که دنبال سیاست برد - برد است

به گزارش صبح قزوین، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه  نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی ویژه خبری در خصوص مذاکرات هسته ای کشورمان اظهار کرد: هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در ژنو با سیاست عاقلانه مانع از بهانه‌جویی غرب شد، ایران طبق مقررات و معاهدات بین‌المللی از حقوق قانونی خود عقب‌نشینی نمی‌کند و در این مهم مصمم است.

این نماینده مجلس گفت: دیپلماسی جدید ایران برگرفته از برخی نقاط قوت در داخل کشور است و مردم ایران با حفظ همه حقوقشان رویکرد تازه‌ای را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: شکل‌گیری طرح ارائه شده ایران را در قالبی معقول است و دفاع رهبر انقلاب و 230 نماینده مجلس از اقدامات دیپلماتیک دولت در داخل ایران نوعی اجماع در دفاع از دیپلماسی دولت است.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه طرح ایران ضمن تضمین پاک بودن برنامه هسته‌ای کشورمان بر کوتاه نیامدن ما از حقوقمان نیز تأکید دارد، اذعان داشت: منطق حاکم بر طرح دیپلماتیک ایران باعث شد که عملاً مخالفتی با آن نشود و کلیات با آن پیش برود.

فلاحت‌پیشه در خصوص این که اعتمادسازی در حوزه هسته‌ای چگونه باید شکل بگیرد، گفت: در دهه 1960 و 1970 می‌بینیم که خود کشورهای غربی مشوق اصلی ایرانی‌ها برای رسیدن به فناوری هسته‌ای هستند؛ مثلاً تأسیسات هسته‌ای دارخوین را فرانسوی‌ها، تأسیسات امیرآباد تهران را آمریکایی‌ها و تأسیسات بوشهر را آلمان‌ها راه اندازی کردند، اما با شکل‌گیری انقلاب ما سیاست هسته‌ای در قبال ایران تغییر می‌کند.

این نماینده مجلس افزود: در دنیا هیچ کشوری به اندازه ایران بازرس در زمینه هسته‌ای خودش نپذیرفته و اقدامات داوطلبانه اعتمادساز انجام نداده است؛ حدود 10 سال پیش که دکتر روحانی با طرف‌های غربی در زمینه هسته‌ای مذاکره می‌کرد طرف ایرانی می‌گفت که ما معدودی سانتریفیوژ مثلاً 20 سانتریفیوژ را در دانشگاه‌ها داشته باشیم که علم هسته‌ای در ایران از بین نرود اما غربی‌ها با این امر مخالفت کردند.

وی ادامه داد: ایران نهایت اعتمادسازی را انجام داد و آخرین باری که اعتمادسازی ما تکمیل شد چهار سال پیش بود که به ابهامات مطرح شده در مدالیته شش گام پاسخ داده شد و البرادعی گفت که دیگر ابهامی در زمینه مسائل هسته‌ای ایران نیست.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه طرف‌های غربی دنبال بهانه هستند تا مانع از توسعه ایران شوند، تصریح کرد: بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی این ایران است که حق دارد نسبت به غربی‌ها بی اعتماد باشد.

فلاحت‌پیشه  تاکید کرد: رژیم صهیونیستی نسبت به موضوع هسته ایران حساس است، هر وقت که صهیونیست‌ها و برخی سلفی‌های منطقه دچار آشفتگی می‌شوند نباید نسبت به سیاست‌های ما شک کرد.

وی با بیان اینکه نتانیاهو با ادعای رسالت جنگ علیه ایران بر سر کار آمد و الان اوج آشفتگی صهیونیست‌ها در منطقه است، افزود: در اوج بحران امنیت اسرائیل، در ایران انتخاباتی با حضور 73 درصد مردم برگزار شد و دولتی بر سر کار آمد که پیشینه مقاومت مردم و پیشرفت هسته‌ای را به عنوان نقطه اقتدار خودش در اختیار گرفت و موضوع تنش‌زدایی را مطرح کرد؛ در این شرایط نخستین حملات به نتانیاهو در دل سرزمین‌های اشغالی شکل گرفت.

این نماینده مجلس، موجودیت رژیم صهیونیستی را بر پایه جنگ‌افروزی دانست و تصریح کرد: صهیونیست ها در هر دهه یک جنگ را به منطقه تحمیل کردند، لذا ما وقتی دیپلماسی از موضع اقتدار را مطرح کنیم و زمینه برای جنگ کاهش یابد این رژیم دچار آشفتگی خواهد شد.

فلاحت‌پیشه در پایان ادامه افزود: در حال حاضر آمریکایی‌ها بالاجبار پرونده هسته ای ایران را به حاشیه می‌برند؛ اگر ایران در موقعیت ضعیف قرار داشت، غربی‌ها به هیچ وجه وارد بازی برد- برد با ایران نمی‌شدند.
ملت و دولت ما در این مدت خود را به عنوان یک قدرت تحمیل کردند و ملت ایران به حقانیت هسته‌ای خویش پی برده است.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان