۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین نیروهای بلک واتر مجددا دادگاهی می شوند
کد خبر: ۱۳۷۲۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نیروهای بلک واتر مجددا دادگاهی می شوند

نیروهای شرکت امنیتی بلک واتر آمریکا به دلیل روبرو شدن با اتهامات جدیدی درباره حادثه خونین ۲۰۰۷ بغداد، بار دیگر در دادگاه حاضر می شوند.

نیروهای بلک واتر مجددا دادگاهی می شوند
به گزارش صبح قزوين به نقل از الجزیره، چهار عضو سابق بلک واتر با اتهامات جدیدی در خصوص حادثه سال 2007 میدان نیسور بغداد که در آن 17 شهروند عراقی کشته شده و همچنین بیش از 20 زخمی به جا گذاشت، روبرو شدند.
شرکت بلک واتر یکی از چند شرکت امنیتی بود که به سبب قرارداد با وزارت خارجه آمریکا، برای محافظت از جان دیپلمات ها به عراق اعزام شده بود، اما جنایات متعدد این شرکت که بارزترین مورد آن حادثه سال 2007 میدان نیسور بغداد بود، سبب شد تا این شرکت از عراق اخراج شود.
هر چند تا کنون چندین بار تلاش شده تا عاملان این حادثه محاکمه شوند، اما هر بار به طرزی مشکوک عاملان این حادثه از چنگ عدالت گریخته اند.
بر اساس اتهامات جدیدی که به چهار عضو سابق بلک واتر وارد شده، آنها متهم به استفاده از تک تیرانداز، سلاح های خودکار، و خمپاره برای کشتار افراد غیر مسلح در عراق شده اند.
در ابتدا در سال 2008 پرونده ای علیه عاملان جنابت سال 2007 مطرح شد، اما در سال 2009 و درست یک ماه قبل از برگزاری نخستین جلسه دادگاه، این پرونده تعلیق و بعدها اعلام شد که نیروهای بلک واتر از این اتهامات تبرئه شده اند.
از دستور کار خارج شدن این پرونده، خشم عراقی ها را برانگیخت و مردم عراق اعلام کردند که این موضوع نشان می دهد آمریکایی ها خود را فراتر از قانون می دانند.
این پرونده مجددا در سال 2011 میلادی در دستور کار قرار گرفت و وکلای پیگیری کننده آن اعلام کردند که عاملان جنایت را حتما به دادگاه می کشانند و بر همین اساس دیروز پنجشنبه 33 اتهام به نیروهای بلک واتر وارد شد که مهمترین آنها عبارتند از : قتل نفس، تلاش برای کشتار افراد بیگناه و استفاده از سلاح گرم علیه افراد بیگناه.
چهار نفری که در این پرونده متهم هستند عبارتند از "ایوان لیبرتی"، "پل اسلوف" "داستین هیرد" و "نیکلاس اسلاتن".

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان