۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین نبايد تنها به صادرات كالا متكي باشيم/۴ ميليارد دلار خدمات فني مهندسي در سال ۹۱
کد خبر: ۱۳۶۰۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئيس اتاق بازرگاني استان قزوين:

نبايد تنها به صادرات كالا متكي باشيم/۴ ميليارد دلار خدمات فني مهندسي در سال ۹۱

كشاورز قاسمي: بايد با برنامه ريزي در بخش صادرات خدمات فني مهندسي و محصولات دانش بنيان كه محصول توليدي علم و تكنولوژي مراكز علمي است موفق باشيم.

نبايد تنها به صادرات كالا متكي باشيم/۴ ميليارد دلار خدمات فني مهندسي در سال ۹۱

به گزارش صبح قزوين، كشاورز قاسمي رئيس اتاق بازرگاني صنايع، معادن و كشاورزي استان قزوين در خصوص روان شدن صادرات كالا اظهار كرد: با توجه به روان شدن توليد براي افزايش صادرات به تغيير نگرش در همه ابعاد و اركان جامعه نياز داريم.

كشاورز قاسمي ادامه داد: تغيير رويكرد در اقتصاد زماني صورت می گيرد که کالاها با افزايش كيفيت، بهبود بسته بندي، استمرار در تحويل كالا، خدمات پس از فروش و همچنين ايجاد يكسري ساختارهايي كه منجر به کاهش قيمت تمام شده  می گردد، رو به رو شوند در نتیجه شاهد خواهیم بود که راقبت در بازار عملی خواهد شد.

وي اضافه كرد: در اين چرخه نقش اتاق بازرگاني بخشي از اين چرخدنده بزرگ است و به عنوان نماينده بخش خصوصي تلاش مي كند تا به وسيله آموزش، دعوت از هيئت هاي خارجي، شركت در نمايشگاه ها و بازارشناسي تغيير رويكردي را به وجود آورد.

گمرک

اين مسئول عنوان كرد: به دليل وابستگي به درآمدهاي نفتي در خيلي از تشكل ها ضعف داريم كه در اين راستا يكسري از شركت هاي مديريت بر صادرات را راه اندازي كرديم و با فراگير شدن اين شركت ها مي توان خدمات بهتري را ارائه داد.

كشاورز قاسمي ادامه داد: اين شركت ها با توجه به توان تخصصي در كشورهاي مقصد حضور پيدا مي كنند و با بازاريابي قيمت هاي تمام شده صادرات كالا را كاهش مي دهد.

وي تصريح كرد: استان قزوين يكي از چند استان با اهميت در توليد كالاهاي صنعتي و كشاورزي است به طوري كه بيش از يك هزار و 290 نوع محصول در استان توليد مي شود.

رئيس اتاق بازرگاني صنايع، معادن و كشاورزي استان قزوين اعلام كرد: استان قزوين در توليد شوينده ها رتبه اول و در كاشي، سراميك و شيشه رتبه دوم را داراست كه كاملاً با كيفيت و رقابتي است.

كشاورز قاسمي يادآور شد: در خصوص محصولات كشاورزي از جمله كشمش، خشكبار، پسته و تخم مرغ هم صادرات داريم و اهداف ما بلندتر از آن چيزي است كه امروز به آن دست پيدا كرده ايم.

پسته1

وي خاطرنشان كرد: در آينده نبايد متكي به كالا باشيم بلكه بايد در صادرات خدمات فني مهندسي و محصولات دانش بنيان كه محصول توليدي علم و تكنولوژي مراكز علمي است موفق باشيم.

اين مسئول تاكيد كرد: در اركان هاي نظام تغيير نگرش به وجود آمده به طوري بايد فكر كنيم كه درآمد نفتي وجود ندارد و تنها راه از طريق درآمد ارزي حاصل از كالاهاي غير نفتي است.

كشاورز قاسمي در ادامه افزود: نيروهاي متخصص و متعهد داخلي تاكنون بيش از 600 پروژه در 60 كشور اجرا كرده اند به طوري كه در سال 91 حدود 4 ميليارد دلار صادرات خدمات فني مهندسي داشته ايم.

انتهاي پيام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان