۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین واکنش به اظهارات لاوروف درباره احتمال انتقال سلاح شیمیایی از سوریه به عراق
کد خبر: ۱۳۴۳۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

واکنش به اظهارات لاوروف درباره احتمال انتقال سلاح شیمیایی از سوریه به عراق

برخی نمایندگان پارلمان عراق به اظهارات وزیر خارجه روسیه درباره تلاش تروریستها برای وارد کردن سلاح شیمیایی به خاک این کشور واکنش نشان دادند.

واکنش به اظهارات لاوروف درباره احتمال انتقال سلاح شیمیایی از سوریه به عراق
به گزارش صبح قزوين به نقل از پایگاه المدی پرس، نمایندگان پارلمان عراق به اظهار نظر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره تلاش گروههای تروریستی برای انتقال سلاح شیمیایی از سوریه به عراق برای استفاده از آن در اقدامات تروریستی واکنش نشان دادند.

احسان العوادی عضو ائتلاف دولت قانون در این باره گفت: اطلاعات دریافت شده درباره تروریستها از سوی سوریه به احتمال زیاد حقیقت دارد زیرا با توجه به اینکه گروههای تروریستی توانسته اند ماده سی فور با قابلیت احتراق بالا را وارد عراق کنند به طور حتم می توانند سلاح شیمیایی نیز به خاک عراق منتقل کنند.

وی از نیروهای امنیتی کشورش خواست که عملیات گسترده ای علیه گروههای تروریستی در صحرای غربی و مناطق مرزی به ویژه علیه مراکز القاعده انجام دهد.

این در حالی است که علی شبر عضو فراکسیون المواطن وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن کم اهمیت توصیف کردن اظهارات وزیر خارجه روسیه گفت:بعید است که جبهه النصره برای کشتن تعدادی بیشتری از ملت عراق سلاح شیمیایی به عراق منتقل کند.
برخی کشورها(بدون اینکه نامی از آنها ببرد) به دنبال کشتار ملت عراق با سلاح شیمیایی هستند.

از سوی دیگر شوان محمد طه عضو کمیته امنیت و  دفاع ائتلاف کردستان عراق نیز ضمن ابراز تردید درباره اطلاعات روسها و متهم کردن آن به تلاش برای دور کردن شبح سلاح شیمیایی از نظام سوریه گفت: دولت روسیه بهتر بود به جای رسانه ای کردن موضوع اطلاعات خود را در اختیار دولت عراق قرار می داد زیرا رسانه ای کردن موضوع اوضاع امنیتی را بی ثبات می کند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان