۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین ۱۶ کشته و زخمی در حمله طالبان به نورستان/ اعزام شش هزار نظامی انگلیسی به هلمند
کد خبر: ۱۳۴۲۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

۱۶ کشته و زخمی در حمله طالبان به نورستان/ اعزام شش هزار نظامی انگلیسی به هلمند

کشته و زخمی شدن ۱۶ نفر بر اثر حمله راکتی طالبان به بازاری در ولایت نورستان، واکنش کرزای به اظهارات لاوروف درباره آموزش تروریستهای ضد سوری در خاک افغانستان و اعزام شش هزار نظامی انگلیسی به ولایت هلمند از جمله رویدادهای اخیر این کشور به شمار می رود.

۱۶ کشته و زخمی در حمله طالبان به نورستان/ اعزام شش هزار نظامی انگلیسی به هلمند
به گزارش صبح قزوين به نقل از شینهوا، وزارت کشور افغانستان امروز یکشنبه گزارش داد که در جریان حمله راکتی طالبان به بازاری در ولایت نورستان در شرق این کشور، دست کم هفت نمازگزار کشته و 9 فرد دیگر زخمی شدند.

وزارت کشور افغانستان این حمله را که عصر شبه رخ داد، حمله ای بزدلانه توصیف و آن را محکوم کرد.
رئیس پلیس ولایت کونر نیز اعلام کرد که در رویدادی دیگر در جریان حمله طالبان به این ولایت دو کودک 8 تا 10 ساله که به خبرچینی برای دولت و نیروهای خارجی متهم شده اند، کشته شدند.

بیش از هزار و 300 افغانی در نیمه نخست سال جاری در افغانستان کشته و بیش از دو هزار و 500 فرد دیگر زخمی شدند که شمار قربانیان در مقایسه با سال گذشته 23 درصد افزایش یافته است، این درحالیست که طالبان در این باره موضعگیری نکرده است.

همچنین ناتو تایید کرد که یک عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در یک حمله خودی در شرق افغانستان کشته شد و تلفات سربازان خارجی از ابتدای سال جاری تاکنون در این کشور به 42 نفر رسید.

حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان نیز در یک کنفرانس خبری پس از دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره آموزش تروریستهای ضد سوری در خاک کشورش با هدف انجام عملیات علیه دولت بشار اسد و انتقال غیر قانونی مواد شیمیایی و سمی به عراق از آغاز تحقیقات دراین باره خبر داد.

خبر دیگر اینکه با وجود کشته شدن 400 نظامی انگلیسی از آغاز اشغال افغانستان در سال 2001 تاکنون، بريگ جيمز فرمانده نظاميان بریتانیایی در افغانستان اعلام کرد که به زودی شش هزار نظامی تازه نفس به ولایت هلمند در جنوب افغانستان اعزام می شوند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان