۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین ابهام درباره سرنوشت دو شهروند بحرینی/ واکنش به مرگ یکی از زندانیان
کد خبر: ۱۳۳۴۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ابهام درباره سرنوشت دو شهروند بحرینی/ واکنش به مرگ یکی از زندانیان

ابراز نگرانی خانواده دو بحرینی که اخیرا هنگام سفر به عراق بازداشت شده اند و واکنش مخالفان و فعالان حقوق بشری به مرگ یکی از مخالفان سیاسی از مهمترین اخبار این کشور به شمار می رود.

ابهام درباره سرنوشت دو شهروند بحرینی/ واکنش به مرگ یکی از زندانیان
به گزارش صبح قزوين به نقل از پایگاه الوفاق، منابع وابسته به خانواده نضال المنامی و حسین مرهون از بازداشت شدگان بحرینی که هنگام حرکت به عراق بازداشت شده اند خواستار روشن شدن سرنوشت آنها شدند.

این منابع بیان کردند: سرنوشت بازداشت شدگان در هاله ای از ابهام قرار دارد و تلاشهای خانوادگی در این زمینه راه به جایی نبرده است.

منابع مذکور افزودند: ما هیچ اطلاعی از مکان نگهداری نضال المنامی و حسین مرهون نداریم و خواستار روشن شدن علت بازداشت این دو هستیم.

از سوی دیگر منابع وابسته به مخالفان رژیم بحرین از تشییع جنازه یوسف النشمی یکی از بازداشت شدگان بحرینی که روز گذشته در بیمارستان السلمانیه جان باخت خبر دادند.

این منابع بیان کردند: تشییع جنازه النشمی که در هفده آگوست هنگام خروج از منزلش در روستای المصلی بازداشت شده و با وجود بیماری در معرض شکنجه قرار گرفته بود عصر امروز انجام می شود و نظامیان رژیم تدابیر ویژه ای در این زمینه و مقابله با تظاهرات مسالمت آمیز احتمالی پس از این تشییع جنازه اتخاذ کرده اند.

این درحالی است که یوسف المحافظه مسئول مرکز پیگیری حقوق بشر بحرین وزارت کشور را مسئول وفات یوسف النشمی دانستند.

وی افزود: وزارت کشور بحرین مسئول شکنجه و ممانعت از درمان شعید النشمی است.

جمعیت الوفاق نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: یوسف علی عبدالله یعقوب النشمی 31 ساله در یازده اکتبر 2013 به سبب محروم شدن از امکانات درمانی فوت کرده است.

در این بیانیه آمده است: با وجود اینکه وی همواره بیماری خود را به اطلاع مسئولان زندان آل خلیفه رسانده بود و خانواده النشمی نیز این موضوع را به مسئولان زندان خبر داده بودند و هم بندان این زندانی نیز از درد شدید وی حکایت کرده بودند ،اما هیچ اقدامی از سوی مسئولان رژیم برای درمان وی به عمل نیامد و ما وی را شهید می دانیم، زیرا مظلومانه از بین ما رفت.

الوفاق بیان کرد: فوت النشمی در راستای مشکل دائمی مربوط به زخمی شدگان است به ویژه اینکه وی به مدت هفت هفته با بیماری دست و پنجه نرم کرد و هیچ خدمات درمانی به وی ارائه نشد و اقدامی برای آزادی وی انجام نشد.

در این بیانیه آمده است: بی توجهی به بازداشت شدگان از نظر درمانی به موضوعی همیشگی تبدیل شده و در راستای خط مشی انتقام جویانه رژیم و مجازات بیشتر زندانیان است.
این روند سبب شهادت بازداشت شدگان می شود که آخرین آنها النشمی است.

الوفاق از مردم بحرین خواست که راس ساعت سه بعد از ظهر به وقت بحرین در مراسم تشییع جنازه النشمی که از جد حفص به سوی المصلی زادگاهش برگزار می شود مشارکت کنند.

از سوی دیگر رسانه های بحرینی اعلام کردند: شرکت نفتی اکسیدنتال در حال بررسی خروج از بحرین است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان