۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بیش از ۱۱ هزار نفر در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان تحصیل می‌کنند
کد خبر: ۱۱۴۶۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

بیش از ۱۱ هزار نفر در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امسال در هنرستان‌هاي فني و حرفه‌اي و كاردانش تعداد ۱۱ هزار و ۷۷۴ دانش‌آموز در پايه‌هاي دوم و سوم ثبت‌نام كرده‌اند.

بیش از ۱۱ هزار نفر در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان تحصیل می‌کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به ثبت نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری گفت: امسال در هنرستان‌هاي فني و حرفه‌اي و كاردانش تعداد 11 هزار و 774 دانش آموز در پايه‌هاي دوم و سوم ثبت‌نام كرده‌اند.
وی افزود: با توجه به آمار ثبت نام دانش‌آموزان در دوره متوسطه فني و حرفه‌اي و كاردانش، در سال جاری 42.8 درصد از کل دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه، در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش ثبت نام نموده‌اند که در سال گذشته 43.2 درصد بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: البته توزيع متوازن رشته‌هاي متوسطه تحصيلي در استان مطابق با برنامه پيش‌بيني شده با انحراف 0.4 درصد پيش مي‌رود.
قاسمی با اشاره به برنامه‌های حوزه متوسطه فنی تصریح کرد: تشكيل نمايشگاه‌هاي دائمي و موقت در هنرستان‌ها و دبيرستان‌ها، تشكيل نمايشگاه در هفته مشاغل، چاپ بروشور معرفي رشته‌ها، بازديد دانش‌آموزان پايه اول از هنرستان‌ها، تشكيل جلسات مشاوره با خانواده‌ها، عقد توافق‌نامه با مناطق، قراردادن رمز سيستم پذيرش دانش‌آموزان پايه دوم در اختيار معاون متوسطه منطقه از جمله برنامه‌هاي این حوزه براي آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های فنی می‌باشد.
وی افزود: براي توزيع متوازن رشته‌هاي تحصيلي متوسطه در سال جاری علاوه بر برنامه‌هاي مذكور، استمرار جلسات مشاوره خانواده‌ها در طول سال تحصيلي، اجراي برنامه من و آينده نیز در مدارس اجرا می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرروش استان در ادامه اظهار کرد: در سال جاری 103 هنرستان روزانه دولتي و غيردولتي در استان فعال هستند که بر اساس اعتبارات سال گذشته معادل يك ميليارد و سيصد ميليون تومان تجهيزات به شيوه‌هاي مختلف در اختيار هنرستان‌هاي استان قرارداده شده است.
قاسمی با توجه به کمبود فضاهای آموزشی استان افزود: در شهر قزوين و آبیک کمبود هنرستان دخترانه و پسرانه وجود دارد، همچنین بعضی از هنرستان‌ها فرسوده بوده كه نیازمند بازسازی می‌باشند.
وی اضافه کرد: در شهر محمديه هنرستان دخترانه فني و حرفه‌اي وجود ندارد و در شهرك مهرگان و بافت جدید شهر تاکستان هنرستان پيش بيني نشده است.
این مسئول در پایان تأکید کرد: از تمام مسئولین انتظار می‌رود با همدلی در اجرای برنامه‌های تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش را یاری نمایند تا با توسعه مدارس فنی و حرفه‌ای، زمینه اشتغال فرزندان این مرز و بوم در جامعه فراهم شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان