۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین تاریخ دفاع مقدس نباید فراموش شود
کد خبر: ۱۰۹۶۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج):

تاریخ دفاع مقدس نباید فراموش شود

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تاریخ درخشان دفاع مقدس نباید به دست فراموشی سپرده شود.

تاریخ دفاع مقدس نباید فراموش شود
به گزارش خبرنگار دانشگاه  صبح قزوین ، پیش از ظهر امروز مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه امام خمینی(ره) با حضور مسئولین نظامی، انتظامی و مسئولین این دانشگاه برگزار شد.
سردار شاهرخی در این مراسم اظهار کرد: عده‌ای معتقدند که در 8 سال دفاع مقدس می‌توانستیم از جنگ جلوگیری کنیم در حالی که این نظریه اشتباه است.
وی افزود: دشمن قصد داشت هویت دینی و فرهنگی ایران را از بین ببرد اما ملت ایران در مقابل این نیت شوم ایستاد و نام دفاع مقدس را بر سال‌های جنگ گذاشت.
شاهرخی اذعان کرد: ملت‌هایی که افتخار تاریخی ندارند، دست به تاریخ سازی می‌زند در حالی که ما تاریخ درخشانی چون دفاع مقدس را به دست فراموشی می‌سپاریم.
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) ابراز کرد: آمریکا و انگلیس که پس از انقلاب اسلامی ایران دستشان از منابع ایران کوتاه شده بود، با همکاری شیوخ عرب، سودای حاکمیت عرب را در ذهن صدام تقویت کردند و با تجهیز تسلیحاتی و مالی عراق، ایران و عراق را در مقابل هم قرار دادند.
وی تاکید کرد: طی سال‌های جنگ، سازمان ملل به هیچ وجه نمی‌پذیرفت که به کشور ایران تجاوز شده است و موضع منفعلانه‌ای در قبال هجوم صدام به ایران داشت.
شاهرخی یادآور شد: شروط صدام برای آغاز نکردن جنگ با ایران این بود که 3 جزیره ایران به اعراب سپرده شود، شط العرب به شکل کامل در اختیار عراق باشد و خوزستان نیز به عراق باز گردد، در حالی که ملت ایران هرگز چنین موضوعی را نمی‌پذیرفت.
وی در پایان اظهار کرد: نباید اجازه دهیم که عده‌ای با تحلیل‌های مختلف، افتخارات ایران را در 8 سال دفاع مقدس کمرنگ جلوه دهند زیرا ما برای این پیروزی 300 هزار جوان را فدا کرده‌ایم.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان