۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین اجرای مصوبات عمرانی از اقدامات مهم شوراها در شش سال گذشته بوده است
کد خبر: ۱۰۱۷۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

گزارشی از عملکرد شش ساله؛

اجرای مصوبات عمرانی از اقدامات مهم شوراها در شش سال گذشته بوده است

عضو سابق شورای اسلامی کمال آباد گفت: اجرای مصوبات عمرانی از اقدامات مهم شوراها در شش سال گذشته بوده است.

اجرای مصوبات عمرانی از اقدامات مهم شوراها در شش سال گذشته بوده است
به گزارش صبح قزوین به نقل از رهرو، در جلسه ای که صبح روز شنبه با حضور مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای روستایی استان ، فرماندار، بخشدار و دهیاری ها و شوراهای بخش مرکزی البرز برگزار شد، مراسم تودیع و معارفه شوراهای جدید و سابق روستاها و بخش های مرکزی شهرستان البرز انجام شد.
در این جلسه مسئولین و شوراهای شش سال گذشته این روستاها گزارشی از عملکرد شش ساله خود را به صورت مختصر گزارش نمودند که اجرای مصوبات و کارهای عمرانی از جمله مهم ترین و بیشترین اقدامات انجام شده آن ها بود.
در ابتدا نماینده شورای روستای حسن آباد گزارشی از عملکرد شش ساله خود را ارائه داد و اظهار داشت: کارهای فراوانی در روستای حسن آباد انجام شده است که انتقال تابعیت بخش حسن آباد از شهرستان آبیک به شهرستان البرز، گاز کشی روستای حسن آباد، احداث جاده حسن آباد-نصرت آباد، احداث سالن ورزشی که تا کنون ۵۰% پیشرفت فیزیکی داشته و پیگیری اصلاح جاده حسن آباد-خاکعلی که از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده در روستای حسن آباد است.
نماینده شورای پیریوسفیان در ادامه گفت: صدور شناسنامه ساختمانی، نوسازی و عدم صدور جواز و عدم تحویل امکانات به ساختمان های غیر مجاز(که باعث بهبود زیر ساخت های شهرسازی گردید) از جمله عمده اقدامات صورت گرفته شده در شش ساله گذشته روستای پیریوسفیان بوده است.
وی افزود: از دیگر کارهای انجام شده در روستای پیریوسفیان بحث خودیاری بود که خود مردم خیر روستای پیریوسفیان در عمران و آبادانی روستای خود مساعدت و همکاری نمودند که تهیه زمین برای ورزشگاه، دبیرستان ودرمانگاه از جمله این خود یاری ها توسط مردم خیر روستای پیریوسفیان بوده است که شورای روستای پیریوسفیان در جهت احداث این اماکن پیگیری های لازم را انجام داده است.
وی همچنین اظهار داشت: پیگیری احداث زیر گذر، احداث دارالقرآن و کتابخانه امام جعفر صادق(ع)، پیاده رو سازی معابر و همچنین نوسازی مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) که مبلغ هشت میلیون تومان از هزینه آن را مردم و خیرین روستای پیریوسفیان در بحث خودیاری تأمین نمودند از جمله فعالیت های عمده شورای روستای پیریوسفیان بود که یا احداث آنها انجام شده است و یا در حال انجام است.
نماینده شورای روستای پیریوسفیان در پایان صحبت های خود عمده معیار فعالیت های شورای پیریوسفیان را نوسازی و بیرون آوردن حالت سنتی روستای پیریوسفیان اعلام نمود و اذعان داشت: مسأله مهمی که می توان از آن بعنوان یکی از مشکلات مهم روستای پیریوسفیان یاد کرد این است که این روستا به اندازه جمعیت خود اعتبار ندارد و پروژه هایی از جمله زیرسازی و آسفالت معابر عمومی و همچنین نیمه کاره ماندن ساختمان دهیاری این روستا از جمله مسائلی است که نیازمند تخصیص اعتبارات است.
عضوشورای اسلامی کمال آباد سخنران بعدی این نشست بود که عملکرد شش ساله شورای اسلامی روستای کمال آباد را در اجرای مصوبات عمرانی و دیگر بخش ها به صورت خلاصه گزارش نمود و بیان کرد: شورای روستای کمال آباد همچون دیگر شوراها و دهیاری های روستاها در بحث اجرای مصوبات عمرانی اقداماتی را در این شش سال تلاش هایی نموده است که از جمله آن ها می توان به زیرسازی روستا، آسفالت معابر و جدول گذاری خیابان ها اشاره نمود که از جمله مهم ترین این تلاش ها بوده است.
نماینده شورای اسلامی کمال آباد در ادامه از برنامه های فرهنگی انجام شده در روستای کمال آباد نام برد و افزود: اجرای برنامه های جشن در مراسمات ملی و مذهبی و برگزاری مراسمات فرهنگی ویژه بانوان از جمله برنامه های فرهنگی انجام شده در این روستا بوده است که توسط شورای روستای کمال آباد و دهیار ی این روستا انجام شده است.
وی افزود: پیگیری مشکلات کشاورزی، پیگیری نواقصی و مشکلات تلفن و آب، پیگیری رفع مشکلات مربوط به جاده اصلی روستای کمال آباد، پیگیری مشکلات اوقاف، پیگیری مشکلات بهداشتی و زیست محیطی، پیگیری نوسازی مدرسه، جلب مشارکت های مردمی، تشویق اهالی به ساخت و ساز بناهای مستحکم، پیگیری احداث ساختمان دهیاری و همکاری با میراث فرهنگی و سازمان فنی و حرفه ای جهت برگزاری کلاس های آموزشی از جمله اقدامات مهم و عمده شورا و دهیاری روستای کمال آباد در شش سال گذشته بوده است.
در ادامه این جلسه نماینده شورای اسلامی روستای کوچال گزارش عملکرد شش ساله این شورا را ارائه نمود و اعلام کرد: ۸۵% از فعالیت های انجام شده در روستای کوچال مربوط به بخش عمرانی بوده است که احداث ساختمان دبیرستان جدید، گازرسانی به روستا، جدول کشی و اجرای سنگ فرش در بیشتر معابر اصلی و فرعی روستا، حصار کشی مزار روستای کوچال از جمله این فعالیت ها اصلی این روستا بوده است.
وی در ادامه گزارشات عملکرد شش ساله شورای روستای کوچال بیان کرد: افزایش فضای مسجد روستا، پیگیری گازکشی به دبستان روستا، پیگیری صدور اسناد مالکیت واحدهای مسکونی، احداث خانه عالم، لوله کش بیش از ۲۵۰۰ متر در زمین های کشاورزی جهت صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد پایگاه بسیج، اجرای طرح هادی و پیگیری ساخت مسکن های مقاوم با اعطای تسهیلات از دیگر مصوبه های اجرایی توسط دهیاری و شورای اسلامی روستای کوچال بوده است.
در پایان این همایش مراسم تودیع و معارفه اعضای شوراهای سابق و جدید روستاها و بخش های شهر الوند انجام شد، ضمن اینکه یازده نفر از اعضای جدید شورای اسلامی روستاها که تازه وارد این سمت اجرایی شده بودند لوح هایی را از طرف بخشدار شهر الوند دریافت نمودند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان