۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حضور داور زن در مسابقه فوتبال آقایان حاشیه‌ساز شد/ رییس هیئت فوتبال قزوین: این اشتباه تکرار نمی‌شود
کد خبر: ۳۵۴۶۸۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۶ ساعت: ۱۴:۱۱ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین بررسی می‌کند؛

حضور داور زن در مسابقه فوتبال آقایان حاشیه‌ساز شد/ رییس هیئت فوتبال قزوین: این اشتباه تکرار نمی‌شود

حسین باجیوند گفت: طبیعتا به دلیل قوانین و شرایط حاکم در کشور استفاده از داور خانم برای بازی مردان غیرممکن است؛ اما به دلیل حساسیت بالای بازی و حضور این خانم به عنوان داور چهارم نمی‌توانستیم از یک داور کم تجربه استفاده کنیم.

حضور داور زن در مسابقه فوتبال آقایان حاشیه‌ساز شد/ رییس هیئت فوتبال قزوین: این اشتباه تکرار نمی‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در روزهای اخیر خبری مبنی بر حضور یک داور زن در بازی فوتبال آقایان بین تیم‌های جواهری منصوری آبیک و فجر قزوین در استان قزوین خبر ساز شد.

این در حالی است که طبق قوانین و چارچوب‌های موجود در کشور نیز حضور داوران زن در مسابقات آقایان محدودیت دارد و ممنوع است.

حسین باجیوند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ در توضیح این مسئله اظهار کرد: هفته پایانی لیگ برتر به دلیل بارندگی و سرماخوردگی چند داور با مشکل مواجه شد و بنابراین کمیته داوران تصمیم گرفت از یک داور خانم که در مسابقات فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی (کافا) هم حضور داشته است برای این بازی حساس استفاده کند.

وی افزود: طبیعتا به دلیل قوانین و شرایط حاکم در کشور استفاده از داور خانم برای بازی مردان غیرممکن است اما به دلیل حساسیت بالای مسابقه و حضور این خانم در کنار زمین بازی به عنوان داور چهارم نمی‌توانستیم از یک داور کم تجربه استفاده کنیم.

رییس هیئت فوتبال استان قزوین با اشاره به اینکه داور خانم با پوشش کاملا مناسب در بازی حضور داشت؛ گفت: بدون شک این اتفاق دیگر رخ نخواهد داد و با داشته‌های خود برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا نگذاریم دشمنان از این نوع مسائل سوءاستفاده کنند.

باجیوند با بیان اینکه این تصمیم برای پیشگیری از به هدر رفتن تلاش تیم‌ها گرفته شد؛ تصریح کرد: اگر 48 ساعت قبل از بازی متوجه عدم حضور داوران می‌شدیم طبیعتا تصمیم بهتری می‌گرفتیم یا مسابقه را به زمان دیگری موکول می‌کردیم اما عدم برگزاری بازی نیز می‌توانست منجر به ضرر مالی و باخت 3 بر هیچ تیم میزبان شود.

وی در ادامه گفت: بعضی از تماشاگران در مسابقات رسمی یا غیررسمی داور را مورد حمله قرار می‌دهند و از الفاظ بدی استفاده می‌کنند که این فضا مناسب خانم‌ها نیست بنابراین چارچوب‌های تعیین شده را می‌پذیریم و بر آن پایبند هستیم.

این مسئول در پایان بیان کرد: با اینکه کمیته داوران موافق این تصمیم نبود اما به ناچار مجبور به اجرای آن شد و این کمیته هم برای جلوگیری از حواشی، در زمین مسابقه حضور پیدا کرد.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان