۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین استان قزوین میزبان ۲ شهید دوران دفاع مقدس می‌شود
کد خبر: ۳۳۶۱۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۶ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

استان قزوین میزبان ۲ شهید دوران دفاع مقدس می‌شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین گفت: همزمان با ۱۰ استان کشور قزوین میزبان ۲ شهید دفاع مقدس خواهد بود.

استان قزوین میزبان ۲ شهید دوران دفاع مقدس می‌شود
 

امیر سرتیپ دوم ستاد بهنام پیری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکر‌های 150 شهید دفاع مقدس تشییع و تدفین می‌شوند.

وی افزود: از این تعداد، هویت 34 شهید دفاع مقدس شناسایی شده که دو شهید متعلق به استان قزوین است و پس از اطلاع به خانواده‌های شهدای والامقام بر روی دستان مردم استان قزوین تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: از عموم مردم شهید‌پرور استان قزوین دعوت می‌شود با حضور در مراسم این دو شهید گرانقدر تجدید میثاق دوباره‌ای با آرمان‌های شهدا و امام راحل داشته باشند.

وی در پایان گفت: از میان 3 هزار شهید استان قزوین بیش از 190 شهید مفقود هستند که تاکنون اثری از پیکر مطهرشان به دست نیامده است.

گفتنی است؛ هویت پیکر‌های مطهر ۳۵ شهید دوران دفاع مقدس که در عملیات‌های والفجر یک، خیبر، ایذائی والفجر هشت، رمضان، بیت‌المقدس، والفجر۴، محرم، کربلای پنج و تک دشمن در سال ۶۷ به شهادت رسیده‌اند؛ شناسایی شده است که این شهدا متعلق به استان‌های اصفهان،سمنان، خراسان رضوی، خوزستان، بوشهر، تهران، فارس، #قزوین، چهارمحال و بختیاری، گیلان و یزد هستند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان