۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین تایلند و طب سنتی در تور تایلند
کد خبر: ۳۳۳۵۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲ ساعت: ۱۵:۳۶ ↗ لینک کوتاه

گردشگری؛

تایلند و طب سنتی در تور تایلند

با در اختیار داشتن سابقه تاریخی در درمان سنتی و فرهنگ میهمان نوازی در مردمان این کشور، این مهارت ها همسویی سلامتی ذهن و بدن را ایجاد می کنند.

تایلند و طب سنتی در تور تایلند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ مردم تایلند زندگی طولانی مدت وشادی دارند و این به سبب سبک زندگی ساده ای است که پیشه کرده اند. زندگی آنها از طبیعت و عناصر فراوان آن وام گرفته است. آنها نگرش مثبت به امور دارند و به کارگیری قابلیت های متنوع گیاهی را در سلامتی مفید می دانند. این واقعیتی است که در میان مردم این کشور از قرن ها پیش و نسل به نسل نهادینه شده و به آنها "آگاهی" بخشیده است. به سبب همین تنوع گیاهی در هر کجای تایلند امکانات اسپا به وفور یافت می شود. این قابلیت ها، فنون و مهارت های قابل توجهی را برای توسعه ماساژدرمانی فراهم کرده و بی اغراق نیست ادعا کنیم ماساژدرمانی از دیرباز نوعی هنر در قاموس مردم این کشور بوده است.

در قدیم کودکان ماساژ را می آموختند تا به بزرگترهایشان کمک کنند سرزنده و سرحال باشند. امروزه این هنر مرزهای این کشور را در تور تایلند درنوردیده است و به عنوانی یک سبک درمانی در سرتاسر جهان آموزش داده می شود. تایلند، به عنوان یکی از معتبرترین مراکز درمان سنتی در جهان شهرت دارد. چه برای سلامتی و چه برای استراحت؛ گردشگران از سرتاسر جهان از این مهارت های سنتی بهره می برند. با در اختیار داشتن سابقه تاریخی در درمان سنتی و فرهنگ میهمان نوازی در مردمان این کشور، این مهارت ها همسویی سلامتی ذهن و بدن را ایجاد می کنند.

معبد فاو (PHO در بانکوک خاستگاه پیدایش ماساژ تایلندی است. در مرکز آن، جایی است که سبک های گوناگون ماساژ تایلندی را آموزش می دهند. فنی که تایلندی ها باور دارند در آن نوعی "آگاهی درونى" نهفته است. ماساژ، درد عضلانی را تسکین می بخشد؛ تنش های بدن را رها کرده و رگ به رگ شدگی بخش هایی از بدن را بهبود می دهد. به سبب فشارهایی که در برخی از نقاط بدن وارد می شود. گردش خود را تسریع می کند. با تمرکز بر سلسله اعصاب بدن، موجب می شود تا تمداد اعصاب به بهترین شکل ممکن تجربه شود. نه تنها بر عضلات بلکه بر غضروف ها، زانو، کتف و آرنج نیز تاثیرات آرامش بخش دارد. ماساژ پا تاثیری عالی بر تمامی اعضای بدن دارد. نوع دیگری که از آن به عنوان "ماساژ سلطنتی" یاد می کنند روش سنتی است و تاثیر درمانی آشکاری دارد. این روش بیشتر برای اعضای خاندان سلطنتی مرسوم است که در تایلند نیز این روش فراگیر شده است. این مهارت ها مجموعه تاثیراتی است که ذهن و بدن را هوشیار می کند و استرس ها را دور نگاه می دارد.

ماساژ تایلندی: ماساژ به سبک تایلندی برخلاف سبک ماساژ غربی با احیای کل بدن، بر نقاط فشارو گردش تمرکز دارد و سلامت درونی و همچنین انعطاف پذیری عضلانی را ارتقا می دهد. درمان غالبا با پا شروع می شود و به تدریج به بالا و به سمت سر می رود. بدن به آرامی به چهار وضعیت ( روبرو، پشت سر، جانبی ، نشسته ) تقسیم می شود که ماساژ دهنده را قادر می سازد تمرینات متنوعی را انجام دهد که در غیر این صورت عملی نخواهد بود. فشرده کردن موزون، پیچاندن اندام ها ونوسانات ملایم، روش های ماساژ تایلندی است که به منظور آرام کردن و تعدیل انرژی در بدن به کار گرفته می شوند. مقدار فشار مختلفی برای خطوط انرژی ( یا «سن») در بدن ، متناسب با ویژگیهای آیورودیک توازن انرژی هر شخصی به کار گرفته می شود. آرنج ها، پاها، زانوها و ساعد برای اجرای ضربات خاص و کار با دست مورد استفاده قرار می گیرد و تجربه ای کاملا فیزیکی برای هر دو طرف ایجاد می کند. گاهی شگفت آور است که خود را در آغوش ماساژ دهنده ببینید اما غیرمعمول نیست و برای افزودن عمق کشش به کار می رود.

1. مرکز آب درمانی "دیوانا نرچر"

دیوانا نرچر، یکی از چندین مراکز دیوانا در بانکوک در تور لحظه آخری تایلند است. همه ی این مراکز نیز مخصوص ماساژ و درمان می باشند. مرکز آب درمانی دیوانا که در نزدیکی ایستگاه ترن بی تی اس قرار دارد، در یک عمارت تایلندی در وسط چمنزار واقع شده. همچنین این مرکز دارای یک خانه ی شیشه ای در باغ می باشد که برای استراحت قبل و بعد درمان استفاده می شود. درمان های مرکز دیوانا نرچر، در حدود 4 ساعت طول می کشد و حتی بعضی از انواع درمان ها، به 6 ساعت نیز می رسد. در اینجا درمان های سنتی و مدرن، با هم تلفیق شده و همراه با تکنیک هایی همچون آیورودا، یوگا و ماساژ تایلندی ارائه می شود. این مرکز شامل 16 سوئیت با جکوزی، اتاق بخار و فضایی آرامش بخش است. اگر به دنبال پکیج کامل جوان سازی هستید، مرکز دیوانا نرچر، بهترین مکان است.

 

آدرس: 71Sukhumvit 11, Bangkok 10110, Thailand

شماره تماس: 66.2.6512916+

 مرکز آب درمانی "دیوانا نرچر" بانکوک

2. مرکز آب درمانی "کمپینسکی"

این مرکز لوکس 5 ستاره، شامل ماساژهای آرامش بخش و تقویت کننده در تور ارزان تایلند می باشد. مرکز آب درمانی کمپینسکی که در سال 2015، به عنوان بهترین مرکز درمانی و ماساژ انتخاب شد، بر اساس درمان های 4 فصل اروپایی و تایلندی می باشد. درمان های این مرکز شامل 4 بخش درمانی و ماساژ برای جوانسازی با استفاده از روغن های گیاهی و تکنیک های مختلف است. ماساژ بهار، یک درمان سم زدایی است که بر روی غدد لنفاوی تمرکز دارد، در حالی که ماساژ تابستانی، از سنگ های سرد برای تعادل بدن استفاده می کند و برای افرادی که گرمایی هستند، مناسب است. درمان پاییز، دارای یک جلسه درمان آروماتراپی و ماساژ زمستانی نیز بر روی درمان بافت ها، بازیابی انرژی و ماساژ روغن تمرکز دارد. مرکز آب درمانی کمپینسکی، در طبقه ی هفتم هتل قرار دارد و فضایی آرام با اتاق هایی تک نفره و یا مخصوص زوج ها را ارائه می دهد.

 

آدرس: Rama 1 Road 991/9 | Siam Kempinski Hotel Bangkok, Bangkok 10330, Thailand

 

شماره تماس: 66.2.1629000+

 مرکز آب درمانی "کمپینسکی" بانکوک

3. مرکز "پرسپشن بلایند ماساژ"

به گزارش سفر باتو ، مرکز پرسپشن بلایند ماساژ که به معنی درک واقعی حس ماساژ می باشد، اعتقاد دارد که با از بین رفتن یک حس، حس های دیگر تشدید شده و در نتیجه، تاکید بر روی حس لامسه می باشد. این مرکز از سال 2014، با این ایده، شروع به استفاده از متخصصان ماساژ که نابینا هستند، کرده است و نوع جدید از ماساژ را ارائه می دهد. شما می توانید آروماتراپی یا ماساژ گیاهی تایلندی را در کنار ماساژهای معمول کل بدن و یا پا داشته باشید. متخصصان ماساژ در این مرکز، درجات مختلفی از نابینایی را دارند و همه بی نهایت ماهر می باشند. شما می توانید نوع ماساژی که می خواهید را درخواست کنید. هزینه ی ماساژها نیز بسیار مناسب می باشد. ساعت کاری مرکز پرسپشن بلایند ماساژ 10:00 تا 22:00 است.

 آدرس: 56,58North Sathorn Road Khwaeng Silom, Bangrak Krung Thep Maha Nakhon 10500, Thailand

 شماره تماس: 66.82.2225936+

انتهای پیام/


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان