۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین وجود ترافیک طی روزهای آینده در راه‌های استان/ تصادفات فوتی ۳۶ درصد کاهش یافت
کد خبر: ۲۹۹۳۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۱ ساعت: ۱۵:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئيس پليس راه قزوین اعلام کرد:

وجود ترافیک طی روزهای آینده در راه‌های استان/ تصادفات فوتی ۳۶ درصد کاهش یافت

رئيس پليس راه استان قزوین از کاهش ۳۶درصدی تصادفات فوتی و ۵۶درصدی متوفیان از آغاز طرح نوروزی در استان قزوین خبر داد.

وجود ترافیک طی روزهای آینده در راه‌های استان/ تصادفات فوتی ۳۶ درصد کاهش یافت
سرهنگ نصراله بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی، طی 16 روز گذشته در استان قزوین تصادفات فوتی 36 درصد و متوفیان ناشی از آن 56 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه و با لطف خداوند متعال و همکاری و قانون مندی مسافران نوروزی طی 16 روز گذشته مجموع تصادفات استان نیز 22.5 درصد، تصادفات جرحی 5 درصد و مجروحین ناشی از آن 9 درصد کاهش داشته است.

رئيس پليس راه استان قزوين افزود: پیش بینی می‌شود با پایان تعطیلات نوروز در مورخه دوازدهم تا هفدهم فروردین ماه 97 با افزایش چشمگیر حجم سفر و ترافیک سنگین مسیرهای منتهی به پایتخت به خصوص محور آزاد راه "قزوین-کرج"، آزاد راه "قزوین-زنجان" و آزاد راه "قزوین-رشت" مواجه باشیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد از تصادفات در استان قزوین ناشی از عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت فاصله طولی رانندگان است، گفت: سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ بعنوان خط قرمز پلیس مطرح بوده و با قاطعیت با این تخلفات برخورد خواهد شد.

پیش بینی افزایش ترافیک در راه‌های استان قزوین طی روزهای آینده
بیگلری ابراز کرد: برابر آمار ثبت شده توسط دستگاه‌های تردد شمار استان از آغاز طرح نوروزی تا کنون 16 میلیون و 388 هزار دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی قزوین عبور کرده اند که میانگین روزانه بیش از یک میلیون تردد در روز ثبت شده است.

رئیس پلیس راه استان افزود: از روز بیست و چهارم اسفند تاکنون نیز 29 میلیون و 280 هزار لیتر بنزین در جایگاههای سوخت استان به مسافران عرضه شده که نسبت به مدت مشابه گذشته 21 درصد رشد دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش 24 درصدی تردد نسبت به سال گذشته، پیش بینی می‌شود طی روزهای پایانی تعطیلات که از روز آینده خواهد بود حجم تردد به صورت چشمگیری افزایش یافته و احتمالا رکورد تردد بیش از یک میلیون و پانصد هزار خودرو در استان ثبت شود لذا توصیه می‌شود مسافران محترم سفر خود را مدیریت و بازگشت را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند.

بیگلری با تاکید بر اینکه پلیس راه بدون اغماض با رانندگان متخلف و حادثه ساز برخورد خواهد کرد از کلیه رانندگان درخواست کرد: ضمن همکاری با پلیس راه در طول مسیر سفر و رعایت قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی، در زمان خستگی و خواب آلودگی با هدایت خودرو به پارکینگ و استراحت کافی به سفر خود ادامه داده و از پارک کردن خودرو در لاین اضطرار آزادراه‌ها خودداری کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان