۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ثبت‌نام بیش از ۴ هزار قزوینی در سامانه سماح/متقاضیان برای اخذ ویزا به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه کنند
کد خبر: ۲۱۶۲۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱ ساعت: ۱۳:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل حج و زیارت استان قزوین خبر داد:

ثبت‌نام بیش از ۴ هزار قزوینی در سامانه سماح/متقاضیان برای اخذ ویزا به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه کنند

مدیر کل حج و زیارت استان قزوین گفت:تا‌کنون ۴ هزار نفر از استان در این سامانه ثبت‌نام کردند و نزدیک به ۱ هزار نفر نیز با طی کردن مراحل اداری آماده دریافت ویزا هستند.

ثبت‌نام بیش از ۴ هزار قزوینی در سامانه سماح/متقاضیان برای اخذ ویزا به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه کنند

علیرضا کلانتری، مدیر کل حج و زیارت استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به ثبت‌نام زائران برای اربعین اظهار کرد: از 3 ماه قبل ستاد اربعین کشور که سازمان حج و زیارت نیز یکی از اعضای این ستاد است، سامانه‌ای برای ملت شریف ایران که قصد سفر به این مراسم با شکوه معنوی را دارند، طراحی کرده است.

وی افزود: این سامانه در تمام سطح کشور فعال و از 3 ماه پیش ثبت‌نام زائران در این سامانه آغاز شده است.

مدیر کل حج و زیارت استان قزوین در ادامه اضافه کرد: سال گذشته  از اول آبان ماه ثبت‌نام زائران برای شرکت در مراسم اربعین شروع شد، اما امسال ثبت‌نام از علاقه مندان را در تمام سطح کشور از سه ماه پیش آغاز کردیم.

کلانتری با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان استان قزوین اعلام کرد: تا‌کنون 4 هزار نفر از استان در این سامانه ثبت‌نام کردند و نزدیک به 1 هزار نفر نیز با طی کردن مراحل اداری آماده دریافت ویزا هستند.

وی تصریح کرد: امسال تمامی دستگاه‌های اجرایی این مراسم اعم از دستگاه های امنیتی، انتظامی و وزارت کشور اجازه خروج افراد بدون ویزا و گذرنامه نخواهند داد.

این مسئول در ادامه افزود: همچنین افرادی که از طریق سامانه سماح ثبت‌نام نکرده باشند اجازه خروج از مرز را ندارند و در مرزهای کشور نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا اتفاقاتی در این خصوص رخ ندهد.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین تاکید کرد: افرادی که قصد مشرف شدن به این سفر را دارند، حتما در سامانه سماح ثبت‌نام و از دفاتر مجاز زیارتی ویزای خود را اخذ نمایند.

کلانتری با بیان اینکه افراد  تا 24 آبان ماه می‌توانند در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: علاقمندان هرچه سریعتر در این سامانه ثبت‌نام کنند، همچنین افراد می‌توانند تاریخ و زمان خروج از مرز را در سامانه به دلخواه خود انتخاب کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: افراد ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند، در روزهای آخر ثبت‌نام سامانه به صورت هوشمند تاریخ خروج از مرز را برای افراد مشخص می کند که امکان مغایرت با برنامه‌ریزی‌های اشخاص برای این سفر است.

این مسئول با بیان اینکه مرز خروج از کشور برای استان قزوین مرز مهران است، عنوان کرد: گذرنامه افراد برای خروج باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد و زمان خروج از مرز حتما گذرنامه و ویزای خود را به همراه داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین افزود: همچنین کشور عراق نیز افراد متخلفی که بدون گذرنامه وارد این کشور شده‌اند  را 3-6 ماه زندانی و حبس می‌کند.

 3 موکب قزوینی پذیرای زائران حسینی است

کلانتری هشدار داد: متاسفانه گروه‌های غیر مجازی که قصد کلاهبرداری و عوام فریبی دارند، به زائران برای اخذ ویزا قیمت ارزانتری را پیشنهاد می‌دهند و با گرفتن پول متواری می‌شوند. لذا توصه می‌شود زائران برای گذراندن مراحل اداری به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه نمایند.

وی در ادامه بیان کرد: زائران برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی arbain95 @ و arbain95qazvin@ و همچنین به سایت سازمان حج و زیارت استان قزوین مراجعه کنند.

این مسئول اعلام کرد: همچنین زائران گرامی می‌توانند با شماره تلفن‌های 33653438 و33652501  در ساعات تماس بگیرند همکاران ما آماده پاسخگویی به مردم شریف استان قزوین هستند.

مدیر کل حج و زیارت استان قزوین با اشاره به موکب‌های استان اظهار کرد: از استان قزوین 3 موکب در استان تهران، نجف و کربلا برای بیش از 20 هزار نفر امکانات رفاهی فراهم خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: همچنین 5 موکب در شلمچه، چزابه، مهران، نجف و کربلا برای خدمت رسانی به زائران گرامی ایجاد خواهد شد که به صورت ملی توسط سازمان و حج و زیارت کشور اداره می‌شود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان