۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین طلاق و اعتیاد در تولید ‌آسیب‌های اجتماعی نقش اساسی دارند
کد خبر: ۱۸۹۶۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۵ ساعت: ۱۵:۴۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

طلاق و اعتیاد در تولید ‌آسیب‌های اجتماعی نقش اساسی دارند

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت سمن‌ها و تشکل‌های مردمی گفت: طلاق و اعتیاد در تولید زنجیره‌ای از آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری نقش اساسی دارند.

طلاق و اعتیاد در تولید ‌آسیب‌های اجتماعی نقش اساسی دارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در همایش آسیب شناسی طلاق با تاکید بر اعتیاد که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که از بدو پیروزی انقلاب تاکنون با آن مواجه بودیم، عدم توسعه متوازن در کشور است که به آسیب جدی تبدیل شده است.
وی افزود: هم‌اکنون 75 درصد جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند که این امر ناشی از عدم توازن و تعادل در توزیع امکانات است که آسیب‌هایی همچون مهاجرت، طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی را به دنبال داشته است.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه خسارت‌های ناشی از آسیب‌های اجتماعی را هنوز با عمق وجود درک و لمس نکرده‌ایم؛ زیرا روند حرکت این مشکلات، بسیار نامحسوس و زیر پوستی است و جامعه را خیلی تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.
وی اضافه کرد: بر این اساس هیچ تناسبی بین تجهیز و آمادگی جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و عمق خطر حس نمی‌کنیم.
لزوم نگاه کارشناسی و علمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

محمدی عنوان کرد: برای پیشگیری و مقابله در برابر مخاطرات آسیب‌های اجتماعی باید تدارک و برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم البته برگزاری این جلسات برای تلنگر و هشدار لازم است؛ اما کافی نیست.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم داشتن نگاه کارشناسی و علمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: باید با تشکیل کارگروه‌ها و به کمک تیمی متخصص و توانمند، شرایط موجود را بررسی و راهکارهای مناسبی را ارائه کرد.
وی ادامه داد: در برخی دانشگاه‌ها، پایان نامه‌های خوبی در این زمینه تالیف شده اما جمع آوری، تدوین و برنامه ریزی منسجمی که منجر به نتایج مثبت و سازنده شود؛ صورت نگرفته است زیرا امور فرهنگی و اجتماعی از مسائل دیر بازدهی است که با مذاق ما سازگاری ندارد.
محمدی خاطرنشان کرد: باید به خانواده و مدرسه به عنوان رکن اساسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اهمیت دهیم و در ادامه، سمن‌ها و تشکل‌های مردمی را تقویت کنیم زیرا از بطن جامعه هستند و به مسائل و مشکلات، آگاهی بیشتری دارند و می‌توانند با ارائه راهکارهای مناسب، موثر واقع شوند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید با هم افزایی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و نهادهای مردمی تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های موجود به شکل مطلوب‌تری استفاده کنیم.
وی در پایان گفت: طلاق و اعتیاد در تولید زنجیره‌ای از آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری نقش اساسی دارند و امیدوارم با همکاری همه نهادها، قدمی در این راستا برداریم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان