۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نمایشگاه پرواز بی‌نشان در گلزار شهدای قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۱۸۸۸۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۴ ساعت: ۱۴:۲۵ ↗ لینک کوتاه

همزمان با روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی؛

نمایشگاه پرواز بی‌نشان در گلزار شهدای قزوین افتتاح شد

همزمان با روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، نمایشگاه پرواز بی‌نشان در گلزار شهدای قزوین افتتاح شد.

نمایشگاه پرواز بی‌نشان در گلزار شهدای قزوین افتتاح شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، ظهر امروز (سه شنبه) نمایشگاه «پرواز بی نشان» در گلزار شهدای قزوین افتتاح شد.
غلامرضا حقایق پور، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: طی فراخوانی که بنیاد شهید با همکاری سازمان نظام مهندسی درخصوص طرح اِلمان شهدای مفقودالاثر اعلام کرد 91 اثر از سراسر کشور دریافت شد.
وی افزود: مجموعه این آثار همزمان با روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی در قالب نمایشگاه «پرواز بی‌نشان» در سالن گلزار شهدای قزوین در معرض دید عموم قرار گرفته است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: بحث احداث اِلمان یادبود شهدای مفقودالاثر استان از چند سال پیش در دستور کار بنیاد شهید قرار گرفت و در کمیته‌های مختلف کارگروه ساماندهی گلزار شهدا مطرح و در نهایت بحث طراحی المان به نظام مهندسی استان واگذار شد.
وی ادامه داد: نمایشگاه حاضر، ماحصل تلاش اعضای سازمان نظام مهندس در اعلام فراخوان و پیگیری امور است که با جدیت، کار را دنبال کردند و امیدواریم طرح‌های ارائه شده در اقصی نقاط کشور مورد استفاده قرار گیرد.
حقایق پور با اشاره به هدف از اجرای این طرح عنوان کرد: استان قزوین 200 شهید مفقودالاثر دارد که خانواده این عزیزان به کرّات به بنیاد شهید و در دفاتر ما در شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند تا مزار یادمانی برای فرزندانشان احداث شود.
وی تصریح کرد: با توجه به تعداد زیاد شهدای مفقود شهر قزوین، این امکان نیست که برای هر شهید یک اِلمان یا مزار یادبودی ساخته شود بنابراین تصمیم گرفته شد تا برای 200 شهید استان، اِلمان واحدی احداث شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به موقعیت استان، بسیاری از مقامات کشوری به قزوین سفر می‌کنند اما محلی که بتوانند در ابتدای ورود به شهر، ادای احترامی به مقام شامخ شهدای استان داشته باشند؛ وجود ندارد که در نهایت ایده احداث چنین المانی در گلزار شهدا شکل گرفت.
وی با اشاره به مقام رفیع شهدا بیان کرد: امیدوارم اجرای طرح المان یادبود شهدای مفقودالاثر با اهتمام بیشتری توسط مسئولان استانی پیگیری و از محل منابع استانی و ملی، اعتبار این طرح تهیه و در کمترین زمان در گلزار شهدای قزوین افتتاح شود.
گفتنی است، نمایشگاه پرواز بی‌نشان به مدت یک هفته از تاریخ 4 تا 10 خرداد ماه از ساعت 16 تا 20 آماده بازدید علاقمندان است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان