۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین نمایشگاه "خیمه‌گاه حضرت‌زهرا(س)" در اقبالیه افتتاح شد
کد خبر: ۳۳۳۵۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱ ساعت: ۱۵:۴ ↗ لینک کوتاه

همزمان با ایام فاطمیه؛

نمایشگاه "خیمه‌گاه حضرت‌زهرا(س)" در اقبالیه افتتاح شد

نمایشگاه خیمه‌گاه حضرت زهرا(س) مردمی است و برای هشتمین سال با مدیریت هیئت مکتب خادمین الحسین(ع)با همکاری ارگان‌های مختلف اقبالیه برگزار شده است.

نمایشگاه "خیمه‌گاه حضرت‌زهرا(س)" در اقبالیه افتتاح شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ نمایشگاه خیمه‌گاه حضرت زهرا(س) با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور اقبالیه امروز(دوشنبه) در مصلی امام خمینی(ره) شهر اقبالیه افتتاح شد.

این نمایشگاه با مدیریت مکتب خادمین الحسین(ع) و همکاری نهادهای مختلف دایر شده و غرفه‌های مختلف آن مقاطع مختلف زندگی حضرت زهرا(س) را به تصویر می‌کشد.

باتوجه به تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر بخش‌هایی از این نمایشگاه نیز به محتواهایی از شهدا و انقلاب اختصاص دارد، بخش پایانی آن نیز امام زمان(عج) و ظهور را یادآوری می‌کند.

با وارد شدن به این نمایشگاه در کوچه پس کوچه‌های مدینه و منزل اهل بیت(ع) قدم می‌گذاریم، عطر شهدا را نفس می‌کشیم و معنویت و نوعی سبکبالی را احساس می‌کنیم.

دیوارهای گِل اندود نمایشگاه، عِطر عود، موسیقی ملایم و نورپردازی متناسب با غرفه‌ها فضای دل نشینی را ایجاد کرده که با حضور در این مکان احساسی خاص و متفاوت را تجربه می‌کنیم.

شهدای گمنام، صحنه عبادت فاطمه زهرا(س) برای همسایه، پیراهنی که برای امام حسین(ع) می‌بافند از جمله غرفه‌های این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

بیت الزهرا، نمادی از منزل و ساده زیستی حضرت زهرا(س) است، دو غرفه بعدی غسل شبانه این بانوی بزرگوار و حضرت زینب(س) در فراغ مادر و پس از آن به خاک سپردن ایشان و همراهی دستان پیامبر(ص) در خاکسپاری فرزند را به تصویر می‌کشند.

حال و هوای پس از شهادت حضرت زهرا(س) و خرابه‌های شام نیز از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه هستند.

غرفه دهه فجر، مدافعان حرم و شهدای استان با این هدف که بتوانیم در راه امام(ره) و شهدا باشیم در این نمایشگاه قرار گرفته است.

در پایان، غرفه انتظار وظایف منتظرین را یادآوری می‌کند تا با یاد و ذکر امام زمان(عج) بتوانیم از سربازان واقعی ایشان باشیم.

حجت الاسلام حسن خوئینی، درباره این نمایشگاه به خبرنگار صبح قزوین اظهار می‌کند: نمایشگاه خیمه‌گاه حضرت زهرا(س) مردمی است و برای هشتمین سال با مدیریت هیئت مکتب خادمین الحسین(ع)با همکاری ارگان‌های مختلف اقبالیه برگزار شده است.

وی ادامه می‌دهد: این نمایشگاه در راستای زنده نگاه‌داشتن ایام فاطمیه و راه و رسم زندگی این بانوی بزرگوار برپا شده است.

مسئول فرهنگی مکتب خادمین الحسین(ع) ابراز می‌کند: باتوجه به مقارنت ایام فاطمیه با دهه فجر در سال جاری سعی شده این نمایشگاه به‌گونه‌ای طراحی شود که به دهه فجر منتهی شده و اهداف انقلاب اسلامی را یادآوری کند.

وی عنوان می‌کند: غرفه‌های نمایشگاه براساس آیات و روایت طراحی شده، برهمین اساس با حضور یک راوی برای بازدیدکنندگان شرح داده می‌شود، سعی بر این است بازدیدکنندگان صرفا به بازدید بصری اکتفا نکنند.

این مسئول ادامه می‌دهد: توضیح راویان با این هدف است که خروجی نمایشگاه به الگوگیری بازدیدکنندگان از زندگی حضرت زهرا(س) منجر شود.

وی اذعان می‌کند: نمایشگاه تا 22بهمن دایر است و بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت 9صبح تا 23:30 از نمایشگاه بازدید کنند، همچنین ساعت20 نیز برنامه فرهنگی و مذهبی در این مکان دایر است.

خوئینی ابراز می‌کند: همانطور که رهبر معظم انقلاب بیان کرده‌اند که خواسته‌ها و حوائجم را در فاطمیه می‌گیرم، این نمایشگاه نیز در این ایام با هدف آشنایی و الگوگیری از زندگی فاطمه زهرا(س) برپا شده است.

وی ادامه می‌دهد: میزبان اصلی نمایشگاه امسال شهدای گمنام شهرمان هستند و ساده زیستی، یاد شهدا، آشنایی با زندگی شهدا و فاطمه زهرا(س)، شکرگذاری نعمت انقلاب و رهبری از اهداف این نمایشگاه است.

مسئول برگزاری نمایشگاه می‌گوید: آشنایی و توجه مردم نسبت به این نکته که خون دل‌ها خوردیم و شهید دادیم تا این انقلاب به این نقطه رسیده است، نیز از جمله اهداف این نمایشگاه است.

یکی از خادمین نمایشگاه به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: عشق و ارزش قائل شدن به حضرت زهرا(س)، شهدا و مدافعان حرم، عامل جذب مردم به این نمایشگاه می‌شود و این عشق را خود اهل بیت(ع) در دل فرد ایجاد می‌کنند.

وی اظهار می‌کند: در سال‌های گذشته تجربه خادمی این نمایشگاه را داشتم، امسال نیز از حضرت زهرا(س) خواستم تا بار دیگر خادم باشم، درواقع علاقه خاص به این کار و این بانوی بزرگوار مرا در این جایگاه قرار داد.

این خادم اهل بیت(ع) ابراز می‌کند: خادمی حضرت زهرا(س) زمینه ساز حضور در محضر اهل بیت(ع) خواهد شد و این توفیق بالایی است که نصیب ما می‌شود.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان