۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین جاذبه شهدا همه را گرد هم آورده بود/ آگاه‌سازی نسل جوان ارزش صرف هزینه را داشت
کد خبر: ۳۳۱۹۵۹ نویسنده: طاهره سادات موسوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۴ ساعت: ۷:۲۰ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از اجلاسیه دانشجویی؛

جاذبه شهدا همه را گرد هم آورده بود/ آگاه‌سازی نسل جوان ارزش صرف هزینه را داشت

دانشجویان با شعف تمام می‌گویند: زنده نگه داشتن یاد شهدا مختص به یک دوره نیست و ما باید در هر زمانی از آنها الگو بگیریم، از این رو هزینه‌های انجام شده برای کنگره ارزش داشت.

جاذبه شهدا همه را گرد هم آورده بود/ آگاه‌سازی نسل جوان ارزش صرف هزینه را داشت
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛____ طاهره سادات موسوی.

چند روزی که استان قزوین معطر شده، معطر به نام و یاد شهدایی که هر کدام ستاره درخشانی در آسمان هستی هستند و چراغ راهی برای ما زمینی‌ها؛ کنگره 3 هزار شهید استان قزوین بیانگر حضور سه هزار ستاره و دلداده مکتب حسینی است و چه زیبا مردم قزوین ارج نهادند در اجلاسیه‌هایی که به نام فرهنگیان، دانش آموزی، جامعه زنان و دانشجویی برپا شده بود....

از تمام قشرهای دانشجویی آمده بودند، حتی دانشجویان خارجی هم در جمع دیده می‌شدند و چه زیبا شهدا همه را دور هم جمع کرده بودند.

همه را نمی‌گویم اما عده‌ای فکر می‌کنند محفل شهدا فقط برای انجمنی‌ها و بسیجی‌ها است، اما در اجلاسیه دانشجویی دیدیم جاذبه شهید همه دل‌ها را جذب می‌کند، این حضور نشان داد شهید به تمام ملت ایران تعلق دارد.

حضور ۳هزار شهید استان بود که جوانان نسل جدید را به اجلاسیه دانشجویی کشانده بود، آمده بودند برای درک حضور شهدا و آشنایی با راه آنها.

جوانان دانشجوی نسل جدید دهه هفتادی با شوق از انگیزه خود برای حضور در کنگره گفتند و اینکه این برنامه چه ضرورتی داشته و آیا ارزش صرف هزینه را دارد.

یکی از دانشجویان درباره چگونگی برنامه‌های کنگره به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: برنامه به ویژه توضیحاتی که درباره تسلیحات نظامی داده شد برای نسل دانشجو مفید بود.

وی می‌افزاید: برگزاری کنگره اتفاقی ملی است و ما برای ادامه دادن راه شهدا در آن شرکت کردیم، زنده نگه داشتن یاد شهدا همچون راه خود شهدا است، بنابراین هزینه کردن برای آن ارزشمند است.

دانشجوی دیگری در ادامه صحبت‌های دوستش می‌گوید: برای افزایش اطلاعات درباره قدرت نظامی در برنامه شرکت کردم.

وی درباره انتقادات وارد شده به برگزاری کنگره اذعان می‌کند: شاید انتقادات تا بخشی درست باشد، اما به نظرم هرچقدر برای آگاه کردن ملت در این مسیر فعالیت شود باز هم کم است چرا که نسل جدید نیازمند آگاهی است.

یکی دیگر از حاضرین با اشاره به دستاوردهای کنگره شهدای استان بیان می‌کند: در کنار برگزاری این کنگره ضمن بزرگداشت یاد شهدا، دستاوردهای دفاع مقدس که گنجی برای انقلاب است، به نمایش گذاشته شد، دستاورد موشکی که موجب رعب دشمنان می‌شود و دستاورد هسته‌ای که وجود دارد.

یکی دیگر از دانشجویان عنوان می‌کند: چنین کنگره‌ای اولین بار بود که در قزوین برگزار می‌شد، برنامه‌های خوب و متنوعی داشت و باعث شد از شهدا شناخت بیشتری به دست آوریم.

وی اذعان می‌کند: اجلاسیه دانشجویی و بویژه سخنرانی سردار تاثیرگذار بود، جوان امروز با حضور در چنین مراسم‌هایی حضور شهدا را با دل و جان حس می‌کند و وقتی به این مرحله رسید طی کردن ادامه راه آسان خواهد باد.

یکی دیگر از حاضرین در اجلاسیه دانشجویی ادامه می‌دهد: همه ما نیازمند آگاهی و بصیرت هستیم و این موضوع با حضور در مراسم شهدا اتفاق می‌افتد، حتی مخالفان برگزاری کنگره نیز با حضور در این مراسم متوجه تاثیرگذاری آن خواهند شد.

هزینه‌های صرف شده برای کنگره برگزاری آن را نفی نمی‌کند
دانشجوی دیگری می‌گوید: با وجود کمبود و مشکل مکان و برخی ناهماهنگی‌ها در اجرا، در کل فضای خوبی بود، بویژه برپایی نمایشگاه تجهیزات موشکی و صنعت هسته ای در کنار کنگره عالی و برای نسل دانشجو امری مثبت و مفید بود.

وی درباره اهمیت و علت حضور در اجلاسیه دانشجویی اظهار می‌کند: در هر نسلی که باشیم صرف نظر از درست یا غلط دانستن اتفاقات رخ داده در تاریخ، لازم است از تاریخ به عنوان قسمت مهمی از اتفاقات یک ملت آگاه باشیم تا بتوانیم اتفاقات را بخوبی تحلیل کنیم، حضور در محفل شهدا نیز آشنایی با بخشی از تاریخ و امری ضروری است.

این دانشجو ابراز می‌کند: انتقادات در هر برنامه‌ای وجود دارد، اما باید در نظر داشت که در هر قسمتی که به اقدام نیاز است باید فعال بود و دلیل ندارد از این مورد و برگزاری کنگره شهدا صرف نظر کرده و به سایر موارد پرداخت.

یکی دیگر از دانشجویان با اشاره به جایگاه شهدا ابراز می‌کند: من برای تمام شهدا چه شهدای دفاع مقدس و چه مدافع حرم احترام بالایی قائلم و به آنها افتخار می‌کنم، چون آنها به خاطر ما جانشان را فدا کردند، به همین دلیل در کنگره شرکت کردم.

این دانشجو ادامه می‌دهد: امیدوارم به واسطه خون شهدا و فرزندانشان که بدون پدر بزرگ می‌شوند مسئولین حال مردم را درک کرده و به آنها رسیدگی کنند.

وی درباره ضرورت برگزاری کنگره علی رغم صرف هزینه تصریح می‌کند: اطلاع رسانی در حوزه شهدا ضروری است، مردم باید بدانند که امنیت برای ما چطور بدست آمده، برگزاری کنگره برای اقشار مختلف بویژه دانشجویان مفید بوده و قدردانی را به دنبال خواهد داشت.

این دانشجوی قزوینی تاکید می‌کند: تا زمانی که نگاه مسئولان تغییر نکند مردم همه را به یک چشم می‌بینند و عملکرد شهدا و نوع نگاهی که در مدیریت داشتند شاید دیده نشود، درصورتی که زندگی و سیره شهدا باید برای نسل جوان بازگو شود.

یکی دیگر از دانشجویان حاضر در کنگره می‌گوید: برگزاری کنگره برنامه‌ای مفید بود، زیرا لازم است زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ارزش قائل شدن برای خانواده آنها همیشه مورد توجه قرار گیرد.

وی درباره انگیزه خود از حضور در کنگره می‌افزاید: هدف این بود که اعلام کنیم همیشه و در هر شرایطی در مراسم‌های مربوط به شهدا حضور داریم، اگر در مملکت باامنیت زندگی می‌کنیم بخاطر از خود گذشتگی‌های شهدا و خانواده‌های آنها است، پس باید در مراسم‌هایشان شرکت کنیم.

این دانشجو درباره ضرورت برگزاری کنگره اذعان می‌کند: برگزاری کنگره ارزشمند است، زیرا شهدا و خانواده‌هایشان از جان خود گذشتند و از این رو هر چقدر برای اطلاع رسانی در این زمینه هزینه شود باز هم ارزشمند بوده و مایه دلگرمی خانواده شهدا است.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در کنگره ۳هزار شهید تصریح می‌کند: شاهد بودیم که در راستای برگزاری کنگره تمام مسئولین همراه با مردم فارغ از دید سیاسی خود برنامه‌هایی را مدون کرده و به آنها پایبند بودند و به دلیل ارزش خون شهدا این برنامه در قزوین باشکوه برگزار شد تا شرمنده شهدا نشویم.

این دانشجو در ادامه افزود: سین برنامه، سخنرانان و میان برنامه‌ها شبیه کنگره‌های پیشین حوصله سر بر نبود و زنده بودن و حس خاصی داشت.

مسئولان زیادی از همین جمع تربیت خواهند شد
یکی دیگر از دانشجویان به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: کنگره ۳هزار شهید قزوین باعث زنده نگه داشتن یاد شهدای استان میان مردم قزوین شد، آشنایی بیشتر با شهدای استان و مشاهده اینکه مسئولین برای زنده نگه داشتن یاد شهدا چه اقداماتی انجام می‌دهند نیز از جمله اهداف من جهت حضور در این اجلاسیه بود.

وی درباره انتقادات موجود در راستای برگزاری کنگره می‌گوید: انتقاد در هر برهه و در هر کاری وجود دارد، اما زنده نگه داشتن یاد شهدا مختص به یک دوره نیست و ما باید در هر زمانی از آنها الگو بگیریم، از این رو هزینه‌های انجام شده برای کنگره ارزش داشت.

این دانشجو ادامه می‌دهد: آثار کنگره شهدا در درازمدت در جامعه، قشر جوان و نوجوان که امیدها و مسئولین آینده جامعه هستند، مشخص می‌شود.

یکی از دانشجویان حاضر در کنگره عنوان می‌کند: ما نسل جدید با هر اعتقادی که داشته باشیم برای شهدا احترام زیادی قائلیم و مقوله شهدا برای ما جداست، آنها الگوی ما هستند و جایگاه خود و خانواده‌هایشان در قلب ما است.

یکی از دانشجویان حاضر در کنگره به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: برگزاری کنگره شهدا نیاز ضروری جامعه است چراکه ما نسل جوان برای شهدا احترام قائلیم و دوست داریم آنها بخاطر کار بزرگ و ارزشمندی که انجام داده‌اند در یاد نسل‌ها ماندگار باشند.

وی ادامه می‌دهد: یک عده قدر شهدا را دانسته و راهشان را ادامه دادند، اما عده‌ای آنها را فراموش کردند، در هر حال باید بدانیم شهدا از بزرگترین سرمایه یعنی جان و خانواده گذشتند چیزی که هر کسی آن را انجام نمی‌دهد.

یکی دیگر از حضار ضمن انتقاد از روند اجرایی برنامه بیان می‌کند: سالن‌های برگزاری مراسم جدا بود و شرایط بعضی از آنها راضی کننده نبود، ضمن اینکه برنامه‌ها در حد انتظار و تبلیغات صورت گرفته نبود و محتوا نیز می‌توانست بهتر باشد.

وی در ادامه ابراز می‌کند: یاد شهدا همیشه باید زنده نگه داشته شود، البته باید برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که تمام اقشار جذب شده و حضور پیدا کنند، چراکه شهدا تنها برای حزب الهی‌ها نیست، که این کنگره در این راستا تا حدودی موفق بود.

ارزش خون شهدا بسیار بیشتر از هزینه‌های برپایی کنگره است
یکی از دانشجویان حاضر در اجلاسیه دانشجویی با اشاره به ناروا بودن انتقاداتی که متوجه هزینه برگزاری کنگره است، می‌افزاید: کنگره شهدا بر تفکر مردم تاثیر داشت و یکی از فضاهایی که می‌شد هزینه کرد همینجا بود، ارزش خونی که شهدا داده‌اند بسیار بیشتر از هزینه‌های برگزاری کنگره است.

دانشجوی دیگری عنوان می‌کند: اگر کنگره‌ای نباشد کسی از ارزش کار شهدا و اتفاقی که افتاده آگاهی کسب نمی‌کرد، ما هزینه‌های بالاتر از این هم انجام می‌دهیم، زیرا چیزهای بزرگ بیشتر در ذهن‌ها ماندگار خواهد شد.

یکی دیگر از حاضرین اجلاسیه دانشجویی اذعان می‌کند: نوع انتقادات از کنگره به طرز تفکر فرد بستگی دارد، امکان صرف هزینه برای سایر موارد نیز وجود داشت، اما افراد زیادی هستند که راه شهدا را نمی‌شناسند و این کنگره فرصتی بود برای آگاهی بیشتر که نتیجه این اگاهی به داشتن جامعه بهتر کمک خواهد کرد.

وی می‌افزاید: علی رغم انتقادات همچنان باید کنگره‌های مربوط به شهدا برگزار شود تا ما جوانان نسل جدید بتوانیم از آنها درس بگیریم.

بله یاد شهدا و حضور شهدا در هر زمان و مکانی به بهتر شدن شرایط موجود و ایجاد انگیزه کمک کرده و همواره با جذب افراد به آنها درس ایستادگی، ایثار، فداکاری در جهت ارزش‌ها و مهر و محبت می‌دهد.

کنگره شهدا با برگزاری این اجلاسیه‌ها پایان نمی‌پذیرد بلکه این اجلاسیه‌ها یک حضور است برای آغازی دوباره، برای بازخوانی آنچه شهدا از ما انتظار دارند و ما با حضور خود لبیک گویان خود را در مسیر آرمان‌هایی قرار دادیم که امروز در نزدیکی 40 سالگی اش قرار داریم.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان