۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین قاچاق، عامل زمین‌گیرکردن تولیدات داخلی است/ مواد اولیه باکیفیت پایین و به‌سختی به دست تولیدکننده می‌رسد
کد خبر: ۳۰۹۱۵۴ نویسنده: تولیدکنندگان قزوینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۲ ساعت: ۸:۳۶ ↗ لینک کوتاه

تولیدکنندگان قزوینی در مصاحبه با صبح قزوین:

قاچاق، عامل زمین‌گیرکردن تولیدات داخلی است/ مواد اولیه باکیفیت پایین و به‌سختی به دست تولیدکننده می‌رسد

تولیدکنندگان قزوینی می‌گویند: کیفیت مواد اولیه ای که به دست تولیدکنندگان می‌رسد تعریف چندان زیادی ندارد و نمی‌تواند انتظارات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را برآورده سازد.

قاچاق، عامل زمین‌گیرکردن تولیدات داخلی است/ مواد اولیه باکیفیت پایین و به‌سختی به دست تولیدکننده می‌رسد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ با توجه به نامگذاری سال 1397 به نام حمایت از تولیدات داخلی ما شاهد این هستیم که تولیدکنندگان کشور طی یک دهه اخیر با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

از طرفی شاهدیم واردات بی رویه کفش، پوشاک، لوازم خانگی و سایر اجناسی که در داخل با کیفیت برابر تولید می‌شوند و از طرف دیگر مشکلات بانکی که تولیدکنندگان داخلی را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

سودهای بانکی بالایی که بانک‌ها از این تولیدکنندگان دریافت می‌کنند مشکلات بسیار زیادی را برایشان به وجود آورده است. سودهای بانکی در برخی از موارد به حدی بالا بوده است که دچار ورشکستگی برخی از این تولیدی‌ها و کارخانجات‌ها شده است.

اما این نکته را باید از یاد نبریم که تولیدکنندگان داخلی باید در زمینه کیفیت مجصولات خود کار کنند و اگر هدفشان این است بازارهای از دست رفته را برگردانند باید کیفیت و تنوع محصولات خود را بالا ببرند.

برای بررسی وضعیت موجود تولیدکنندگان داخلی استان قزوین به سطح شهر رفته ایم و با برخی از این تولید کنندگان که در زمینه‌های تولیدی فعالیت می‌کنند به گفتگو نشسته ایم.

زمانی یکی از تولیدکنندگان کفش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین می‌گوید: به دلیل یک سری مشکلات اقتصادی مردم بیشتر درپی جنس ارزان هستند و به کیفیت بالا ارزش چندانی قائل نیستند و این امر خسارت جبران ناپذیری به صنعت کفش وارد می‌کند.

وی با اشاره به نبود تنوع در میان محصولات تولیدی داخلی افزود: طرح و رنگ‌های تولیدات داخلی دارای تنوع بسیار کمی است و جوانان امروز کشور به دنبال کفش‌هایی هستند که همواره زیبایی را به همراه داشته باشد نه کیفیت و دوام را.

این تولیدکننده قزوینی با بیان اینکه مواد اولیه به سختی و با کیفیت پایین به دست تولیدکنندگان کفش می‌رسد، اذعان کرد: عواملی مانند سود بالای تسهیلات بانک‌ها، حق بیمه کارگر و سایر عوامل وابسته موجب فشار بر تولیدکننده‌ها شده است.

شایان یکی دیگر از تولیدکنندگان قدیمی و برجسته استان قزوین در حوزه پوشاک است، که به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: اگر فردی به تولید روی بیاورد حداقل 5سال طول می‌کشد تا به سود برسد.

وی با بیان اینکه کمبود مواد اولیه یکی از مشکلاتی است که همواره تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار کرد: کیفیت مواد اولیه ای که به دست تولیدکنندگان می‌رسد تعریف چندان زیادی ندارد و نمی‌تواند انتظارات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را برآورده سازد.

شایان ادامه داد: ایجاد فرهنگ مناسب در بین مردم برای مصرف تولیدات داخلی به همت همگانی در بین مردم و مسئولین نیاز دارد.

وی افزود: مهم ترین عاملی که اقتصاد داخلی را از پای انداخته است واردات بی‌رویه با استفاده از شیوه‌های متفاوت دور زدن قانون است؛ این موضوع به طوری بلای جان تولیدکنندگان شده است که برخی واحدهای تولیدی امروز خود تبدیل به واردکننده شده‌اند.

با صحبت ‌ایی که با تولیدکنندگان صورت گرفت، عامل‌های اساسی همانند دولت، نظام بانکی، گمرک، سازمان تامین اجتماعی، نظام بانکی و تهیه مواد اولیه مرغوب نقش بسزایی در عدم پیشرفت تولیدات داخلی نسبت به تولیدات خارجی را ایفا می‌کنند.

از دیگر موضوعی که نمی‌توان به آسانی از آن عبور کرد قاچاق کلان کالاهای مختلف است که توسط افرادی خاص وارد کشور می‌شود و این امر باعث مشکلات فراوانی در زمینه تولیدات داخلی به وجود آورده است.

با توجه به نامگذاری سال جدید مردم و مسئولین باید از تولیدات داخلی حمایت کرده و در تمامی مراحل زندگی از تولیدات ایرانی استفاده کنند تا علاوه بر زمینه ایجاد کار و اشتغال برای جوانان اقتصاد مملکت نیز رونق پیدا کند.
انتهای پیام/5005

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان