۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اجرای پرده دوم نمایش تبلیغاتی هیلی و ترامپ علیه ایران
کد خبر: ۲۷۱۳۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ ساعت: ۸:۲۲ ↗ لینک کوتاه

نشست ضد ایرانی کاخ سفید با نمایندگان کشور‌های عضو شورای امنیت؛

اجرای پرده دوم نمایش تبلیغاتی هیلی و ترامپ علیه ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل به منظور طرح دوباره ادعا‌ها درباره انتقال سلاح از ایران به یمن، سفرای کشور‌های عضو شورای امنیت را به ضیافت ناهار دعوت کرد.

اجرای پرده دوم نمایش تبلیغاتی هیلی و ترامپ علیه ایران
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه ادعا‌ها درباره انتقال سلاح از سوی ایران به یمن، نمایندگان ۱۴ کشور دیگر عضو شورای امنیت را به واشنگتن دعوت کرد.

اجرای پرده دوم نمایش تبلیغاتی هیلی و ترامپ علیه ایران

هفته گذشته برخی منابع آگاه در سازمان ملل گزارش دادند که اعضای شورای امنیت روز دوشنبه به دعوت نماینده آمریکا برای بررسی بقایای تسلیحاتی که واشنگتن مدعی است از سوی ایران در اختیار یمنی‌ها قرار داده شده به واشنگتن می‌روند.

نیکی هیلی پس از ورود نمایندگان ۱۴ کشور عضو شورای امنیت به واشنگتن در توییتی مدعی شد که او نمایندگان شورای امنیت را برای مشاهده شواهد دست اول از برنامه تسلیحات غیرقانونی وزارت دفاع ایران به واشنگتن آورده است!

او سپس در واشنگتن با نمایندگان کشور‌های عضو شورای امنیت در زیر بنای یادبود آبراهام لینکلن رئیس جمهور اسبق آمریکا عکس یادگاری گرفت و آن‌ها را برای دیدار با ترامپ و بررسی آنچه بقایای تسلیحات ایرانی مورداستفاده در جنگ یمن خوانده شده است به ضیافت ناهار کاخ سفید دعوت کرد.

اجرای پرده دوم نمایش تبلیغاتی هیلی و ترامپ علیه ایران

نیکی هیلی دو ماه پیش نیز با برگزاری یک نمایش تبلیغاتی در یکی از ساختمان‌های وزارت دفاع آمریکا، در حضور خبرنگاران مدعی شد لاشه تسلیحاتی که در پشت او قرار داشتند، از سوی ایران برای حمله به عربستان در اختیار یمنی‌ها قرار گرفته بودند.

دونالد ترامپ در جلسه‌ای پیش از این ضیافت ناهار گفت: من خرسندم که در کنار تیلرسون وزیر امور خارجه، سفیر هیلی، ژنرال کلی و ژنرال مک مستر برای میزبانی از گروهی سرشناس از سفرای سازمان ملل متحد از سراسر جهان هستم.

او در ادامه و در تکرار ادعاهای بی اساس خود افزود: ما امروز درباره همکاری برای چالش‌های امنیتی مختلف از جمله خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، مقابله با فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه، پایان دادن به مناقشه سوریه و مقابله با تروریسم صحبت خواهیم کرد. 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این اقدام تبلیغاتی جدید آمریکا در توییتر خود نوشت: ترامپ و همدستانش تلاش می‌کنند روایتی ایران هراسانه در شورای امنیت سازمان ملل ایجاد کنند آن هم از طریق برگزاری ضیافت و ارائه مدارک تقلبی که توسط یک همسایه در حال جنگ (عربستان) تولید شده، ولی این ادعا‌ها تنها برای همان همسایه مستاصل و همدستانش در ارتکاب جنایات جنگی قابل باور هستند.

 

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان