۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین گسترش همکاری‌ پژوهشی شرکت گاز بوشهر با دانشگاه خلیج‌فارس
کد خبر: ۹۱۰۳۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

گسترش همکاری‌ پژوهشی شرکت گاز بوشهر با دانشگاه خلیج‌فارس

شرکت گاز استان بوشهر و دانشگاه خلیج فارس با هدف ایجاد و افزایش تعامل در حوزه‌های پژوهشی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

گسترش همکاری‌ پژوهشی شرکت گاز بوشهر با دانشگاه خلیج‌فارس

شرکت گاز استان بوشهر و دانشگاه خلیج فارس با هدف ایجاد و افزایش تعامل در حوزه‌های پژوهشی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش سرویس پژوهشی، غلامعباس حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی و فناوری به امضای طرفین رسیده است.

حسینی افزود: استفاده متقابل از منابع اطلاعاتی، ارائه مشاوره‌های علمی توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی در مقطع ارشد و دکترا، استفاده از آزمایشگاه‌های دانشگاه خلیج فارس، برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های علمی و ... از جمله مواردی است که در قالب این تفاهم‌نامه با همکاری طرفین اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه شرکت گاز استان بوشهر طی سال‌های گذشته همکاری بسیار خوبی با دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله دانشگاه خلیج فارس داشته و در همین ارتباط چندین پروژه پژوهشی مهم و کاربردی با همکاری دانشجویان و استادان دانشگاه اجرا شده که بی شک از این پس با امضای تفاهم‌نامه یادشده، زمینه ایجاد همکاری‌های هرچه بیشتر مهیا می‌شود.

به گفته حسینی، ارائه طرح‌های پیشنهادی کاربردی و نوآورانه در حوزه صنعت نفت و گاز، ارائه و اجرای طرح‌های اینترشیپ و حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی از مهمترین اهدافی است که از طریق ارتباط هرچه بیشتر با دانشگاه در پی تحقق آن هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر اعلام کرد: ظرفیت‌های بالا و غنی استان در بخش نفت، گاز و پتروشیمی از جمله تولید بخش عمده گاز کشور، صادرات بخش عمده نفت کشور و تولید انواع محصولات صنایع پتروشیمی باعث شده تا استان بوشهر به عنوان قطب اقتصادی و انرژی کشور شناخته شود، از همین رو افزایش و بهبود ارتباط میان صنایع نفت و گاز با دانشگاه‌های استان می‌تواند نقش بسیار مهمی در نیازسنجی این دو مجموعه و همچنین تربیت نیروهای توانمند بومی داشته باشد.

حسینی تاکید کرد: خوشبختانه دانشگاه‌های ما از لحاظ رشد علمی و کیفیت آموزشی جایگاه خوبی دارند که این موضوع می‌تواند مزیتی برای صنعت محسوب شود و موتور محرک صنعت باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسائلی چون اعتماد نداشتن صنعت برای سرمایه گذاری در دانشگاه، نبود نهادهایی که این دو ساختار را پیوند دهد و مسائلی از این دست، چالش‌هایی بر سر راه این دو نهاد قرار داده که امید می‌رود با رفع این موانع و اعتمادسازی هرچه بیشتر شاهد اتفاقات خوب و مثبت در زمینه تعامل میان دانشگاه و صنعت باشیم.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان