۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین الکترونیکی شدن پرونده ها در حال انجام است
کد خبر: ۸۷۵۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین:

الکترونیکی شدن پرونده ها در حال انجام است

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: الکترونیکی شدن پرونده ها در حال انجام است و زیرساخت ها و سخت افزارهای آن فرهم شده است.

الکترونیکی شدن پرونده ها در حال انجام است
به گزارش صبح قزوین ، علیرضا محسنی، مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین، در پنجمین همایش ملی کارفرمایان اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی به دلیل پیشینه صنعت در این استان قدمت بسیاری دارد.
وی ادامه داد: 8 شعبه در استان شامل 3 شعبه در قزوین، 1 شعبه در البرز، 1 شعبه در آبیک، 1 شعبه در بوئین زهرا، 1 شعبه در محمدیه و 1 شعبه در تاکستان؛ خدمات ارائه می کنند. همچنین 1 کارگزاری در قزوین و 1 کارگزاری در شهر صنعتی البرز وجود دارد تا بتوانیم خدمات گسترده تری ارائه کنیم.
محسنی افزود: 6همچنین شعبه اقماری در حوزه تاکستان و بوئین زهرا وجود دارد که همکاران با حضور دو روز در هفته در این مناطق سعی بر مرتفع کردن مشکلات دارند.
وی بیان کرد: 50 درصد کل کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و خدمات این سازمان را دریافت می کنند که این آمار در استان قزوین 64 درصد است. قریب به 59 هزار خانوار حقوق بگیر هستند و در کنار آن 240 هزار بیمه شده اصلی هستند که با افراد تحت تکفل به 740 هزار نفر می رسند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: تلاش سازمان بر ارائه خدمات قانونی است و تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت دارد که بیشترین هزینه در محدوده تعهدات بلندمدت صرف می شود.
وی اظهار کرد: عمر سازمان به 60 سال رسیده و سعی ما بر عمل به تعهداتمان بوده بطوری که خدمات بطور کیفی رو به بهبود قرار گیرد. با توجه به اینکه منابع ورودی های سازمان طی سال های اخذ کاهش هزینه ها افزایش یافته، سازمان تلاش می کند تا مطالبات خود را از دولت و کارفرمایان دریافت کند.
محسنی تشریح کرد: مطالبات کارفرمایان در استان 90 میلیارد تومان است. سهم استان 240 میلیارد تومان است که متاسفانه محقق نمی شود. این سازمان، غیردولتی و عملی است که باید با مدیریت صحیح باری بر دوش دولت نباشیم.
وی گفت: بودجه مصوبی که ماهانه برای سال 94 در نظر گرفته شده 64 میلیارد تومان است که باید از کارفرمایان اخذ شود اما این بودجه فقط برای 59 هزار نفر است. در کنار این موضوع هزینه های درمان و تعهدات کوتاه مدت نیز وجود دارد که اگر حتی 64 میلیارد اخذ شود، 30 میلیارد تومان در ماه کاهش خواهیم داشت.
این مسئول توضیح داد: اگر تامین اجتماعی دچار مشکل و ورشکستگی شود، دولت باید از صندوق مشارکت های مردم این ورشکستگی را جبران کند.
وی در پایان اذعان کرد: یکی از موارد دغدغه های بیمه شدگان سوابق آن ها بود که به دلیل ازدحام کار، ورود بصورت الکترونیکی انجام می شود . الکترونیکی شدن پرونده ها در حال انجام است و زیرساخت ها و سخت افزارهای آن فرهم شده است.

انتهای پیام/7008


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان