۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین حضور ۲ هنرمند شاهد و ایثارگر در نمايشگاه صنايع دستي قزوين
کد خبر: ۷۹۱۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

همزمان با هفته قزوين صورت گرفت؛

حضور ۲ هنرمند شاهد و ایثارگر در نمايشگاه صنايع دستي قزوين

به مناسبت هفته قزوین، ۲ هنرمند شاهد و ايثارگر استان با حضور در نمايشگاه صنايع دستي سراي سعدالسلطنه، آثار هنري خود را در معرض ديد علاقمندان به نمايش گذاشتند.

حضور ۲ هنرمند شاهد و ایثارگر در نمايشگاه صنايع دستي قزوين
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، ویژه‌‌ برنامه "روایت تاریخ، قزوین عصر صفوی" به مناسبت گرامیداشت روز قزوین به صورت رایگان برای عموم مردم در مجموعه تاریخی سرای سعدالسلطنه در حال برگزاري است.
اجرای نمایش ورزش باستانی و پهلوانی و برپایی نمايشگاه‌هاي صنایع دستی، عکس‌های قدیمی شهر قزوین، عکس‌هاي علما و بزرگان قزوین و کتب و اسناد مرتبط با قزوین از جمله برنامه‌های، اين ویژه برنامه در سرای سعدالسلطنه است.
در نمايشگاه صنایع دستی، 2 هنرمند شاهد و ايثارگر قزوين، عهدیه افشار، همسر آزاده و جانباز محمد جلیلوند، اولین زن هنرمند نجار شاهد و ایثارگر استان و سيد مرتضي عبدحسینی، کارآفرین و هنرمند برتر شاهد قزوین، فرزند شهيد سيد هاشم عبدحسيني حضور دارند.
سيدمرتضي عبدحسيني، کارآفرین و هنرمند برتر شاهد با 28 سال فعالیت هنری، تنها هنرمند استان قزوین در هنر معرق بوده که آثارش در سطح ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و آخرین اثر هنری‌‌اش نیز به نام "رستن" در مرحله ثبت شدن در یونسکو است.
اجراي تابلوی «عصر عاشورا» اثر استاد فرشچيان، ساخت صندوق داخل ضريح امامزاده حليمه و رميمه خاتون به سبك اسليمي به سفارش مرحوم حاج علي خليلي، اجراي تابلوي «رخش» اثر ماندگار استاد فرشچيان، اجراي تابلوي نفيس قرآني، اجراي تابلوي «نياز» اثر زيباي استاد فرشچيان بر روي چوب راش، اجراي تابلوي «شهيدان شاخص استان قزوين» به سفارش بنياد شهيد و امور ايثارگران از جمله آثار عبدحسینی، هنرمند و کارآفرین برتر شاهد است.
وي با حضور در غرفه منبت، نمايشگاه صنایع دستی سعدالسلطنه، آثار هنري خود در معرض ديد علاقمندان به نمايش گذاشته و از اين طريق ضمن فروش توليدات هنري، به علاقمندان توضيحاتي پيرامون رشته هنري‌اش ارائه مي‌دهد.
افشار، هنرمند شاهد قزوين نيز نزدیک به یک دهه در تولید آثار معرق و دکوراسیون داخلی، گره‌چینی و انواع کارهای هنری چوبی مشغول به فعالیت می‌باشد و در کارگاه هنری خود ضمن ایجاد اشتغال، آمادگی تولید انبوه آثار هنری را برای علاقمندان دارد.
وي با حضور در غرفه دكوراسيون داخلي، نمايشگاه صنایع دستی سعدالسلطنه، آثار هنري خود را به نمايش گذاشته و از اين طريق رشته هنري خود را به علاقمندان معرفي مي‌كند.
اين هنرمندان شاهد و ايثارگر استان قزوين، استقبال و بازديد مردم و مسافران تابستاني را از آثار هنري خود، مطلوب ارزيابي كردند و برپايي چنين نمايشگاه‌هايي را در فروش محصولات و معرفي رشته‌هاي هنري مفيد دانستند.
انتهای پیام/7003


منبع: روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان