۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برای تامین معیشت خبرنگاران نیازمند ضوابط قانونی هستیم
کد خبر: ۴۸۴۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

برای تامین معیشت خبرنگاران نیازمند ضوابط قانونی هستیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه خلأهای قانونی در امور خبرنگاران باید از طریق وزارت ارشاد به کمیسیون فرهنگی مجلس انتقال یابد تا اقدامات لازم در مورد آنها صورت بگیرد، گفت: برای تامین معیشت خبرنگاران نیازمند ضوابط قانونی هستیم.

برای تامین معیشت خبرنگاران نیازمند ضوابط قانونی هستیم
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، احمد سالک ضمن تبریک روز خبرنگار به تمام خبرنگاران و روزنامه‌نگاران کشور، اظهار کرد: ما چند نکته را از این قشر توقع داریم؛ نخست اینکه صداقت و اخلاص را در بیان مطالب خود رعایت کرده و در انعکاس اخبار چارچوب سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی را مدنظر قرار دهند.
وی ادامه داد: نکته دیگر شفافیت در بیان مطالب و استناد به منابع موثق است؛ همچنین خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باید بدانند آنها امانتداران مردم و دولت هستند و ضمن حفظ این امانت لازم است بر رسالت خبرنگاری خود اشراف داشته و آن را به مردم معرفی کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: آنچه برای خبرنگاران مهم است رعایت ارزش‌های انقلاب اسلامی و انعکاس آن به توده جامعه است چراکه خبرنگاران پیام رسانان انقلاب اسلامی به نسل‌های بعد هستند.
وی در خصوص اقداماتی که کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره بهبود اوضاع رسانه و اهالی رسانه انجام می‌شود، گفت: ما در این کمیسیون طرحی تحت عنوان نظام رسانه داریم که امیدواریم به صحن علنی مجلس هدایت شود تا از این طریق جبران کاستی‌های گذشته در مورد این قشر صورت گیرد.
ما در حوزه امور خبرنگاران نیازمند ضابطه قانونی برای تامین معیشت هستیم و باید تلاش شود خلأهای قانونی از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمیسیون فرهنگی منتقل شود تا اقدامات قانونی لازم در مورد آن صورت گیرد.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان