۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین استان قزوین در طرح انسداد مبادی بی سوادی، رتبه دوم کشوری را کسب کرد
کد خبر: ۴۵۱۹۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

استان قزوین در طرح انسداد مبادی بی سوادی، رتبه دوم کشوری را کسب کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: رتبه دوم کشور در اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی بر اساس ارزیابی وزارت آموزش و پرورش به استان قزوین تعلق گرفت.

استان قزوین در طرح انسداد مبادی بی سوادی، رتبه دوم کشوری را کسب کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به کسب رتبه دوم کشوری در اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی اظهار کرد: آموزش و پرورش استان در حوزه آموزش ابتدایی در سال تحصیلی گذشته، برای جذب و نگهداشت حداکثری دانش آموزان بازمانده از تحصیل، نهایت تلاش خود را به کار بست.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تحقق اهداف این طرح افزود: تشکیل ستاد انسداد مبادی بی سوادی در استان و برگزاری جلسات متعدد با شرکاء برون سازمانی از جمله اقدامات انجام شده می‌باشد.
قاسمی با اشاره به سازمان‌های همکار در اجرای طرح عنوان کرد: در اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی سازمان‌های بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، صدا و سیما و استانداری همکاری و مشارکت داشتند که جلسات مختلف و متعددی با حضور نمایندگان این دستگاه‌ها در اداره کل آموزش و پرورش به منظور بررسی نحوه اجرای طرح برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: پرداخت حق سرویس دانش آموزان روستایی اقماری و کم جمعیت، بازدید از مرکز شیرخوارگاه آمنه و ثبت نام دانش آموزان این مرکز در مدارس خوب شهر و همکاری نهضت سواد آموزی از موضوعات مطرح شده در این جلسات است.
قاسمی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۴۱۵ نفر از دانش آموزان معرفی شده از وزارت متبوع به عنوان بازمانده از تحصیل مورد بررسی قرارگرفتند؛ افزود: از این تعداد یک هزار و ۲۷۶ نفر معادل۹۰ درصد شناسایی شدند که ۱۳۵ نفر آن معادل ۱۰ درصد قابل شناسایی نبودند، از تعداد شناسایی شده، بالغ بر ۲۸۸ نفر اتباع افغانی بوده اند، ۱۵۳ نفر فارغ التحصیل شده و به مقطع بالاتر راه پیدا کرده بودند و ۳۱۱ نفر معادل ۲۴٫۳۷ درصد نیز جذب شده بودند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: همچنین ۱۱۱ نفر معادل ۸٫۶۹ درصد ترک تحصیل کرده بودند و ۵۸ نفر معادل ۴٫۵۴ درصد ازدواج نموده‌اند و بقیه نیز به دلایل بیماری (۸۶/۰ درصد)، عقب ماندگی ذهنی(۴درصد) و اشتغال (۱درصد) از تحصیل بازمانده‌اند.
قاسمی در پایان همکاری و مساعدت همه دستگاه‌ها و نهادهای استان را لازمه پیشبرد برنامه‌ها و اهداف آموزش و پرورش استان عنوان کرد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان