۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شورای صنفی سیاسی نیست/ باید نشان دهیم دانشجو همچنان زنده است
کد خبر: ۴۱۰۰۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دبیر شورای صنفی رفاهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره):

شورای صنفی سیاسی نیست/ باید نشان دهیم دانشجو همچنان زنده است

دبیر شورای صنفی رفاهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: شورای صنفی یک شورای دانشجویی جدای از سیاست است و صرفا به کارهای رفاهی و صنفی دانشجویان رسیدگی می کند که امسال با استقبال خوبی روبرو شد

شورای صنفی سیاسی نیست/ باید نشان دهیم دانشجو همچنان زنده است
به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین، اولین آیین نامه شورای صنفی رفاهی دانشجویان که عمده فعالیت آنان کمک به ایجاد شرایط و فضای مناسب‌تر برای تحصیل، فعالیت و سکونت دانشجویان است درشهریور ماه سال ۱۳۸۲ به تصویب وزیر علوم تحقیقات و فناوری رسید.
شورای صنفی رفاهی دانشگاه، نمایندگانی از میان دانشجویان هستند که با اتخاذ اکثریت آرا صرفا به منظور تقویت حضور و مشارکت دانشجویان در نظام تصمیم‌سازی، برنامه‌ریزی و نظارت بر امور صنفی و رفاهی دانشگاه و در جهت قانونمند کردن بیشتر امور، افزایش آگاهی دانشجویان نسبت به مسائل صنفی برای تبیین حقوق و مسئولیت شان و همچنین ایجاد همدلی در میان دانشجویان و مسئولان دانشگاه و آشنایی بیشتر آنها با واقعیت‌ها و مشکلات یکدیگر و تقویت فضای مشارکت و همکاری در این عرصه است.
بیست و پنجم آذر ماه امسال در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) انتخابات شورای صنفی رفاهی با استقبال کم نظیر دانشجویان روبرو شد که در این انتخابات حدود ۱۲۵۰ نفر شرکت کردند و از میان ائتلاف های دانشجویی این دانشگاه، ائتلاف اعتدال با کسب اکثریت آراء یعنی حدود هزارو ۵۰۰ رأی، کار خود را در این شورا آغاز نمودند.
محمد امینی دبیر شورای صنفی رفاهی دانشگاه امام خمینی(ره) با اخذ بیشترین آراء انتخابات شورا در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین اظهار کرد: فعالیت اصناف دانشجویی مطابق با سیاست های ریاست هر دانشگاهی می تواند خوب، بد و یا متوسط پیش برود که تمامی این ها به تعداد اعضا و میزان فعالیت آن ها بستگی دارد.
وی افزود: در سال های اخیر شورای صنفی رفاهی این دانشگاه فعالیت کمی داشته و با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده است؛ در حالی که گروه شورای صنفی باید متحد و منسجم باشد و در دانشگاه امام تا قبل از این، فعالیت اصناف به دلیل متحد نبودن گروه شورای صنفی، عملکرد ضعیفی داشته است.
امینی با اشاره به رأی گیری جامعه اسلامی دانشگاه امام خمینی(ره)، خاطر نشان کرد: امسال در انتخابات جامعه اسلامی دانشگاه حدود ۳۵ نفر شرکت کرده اند و به طور کلی در سال های قبل، آمار رأی گیری های دانشجویی در هر کدام از تشکل های جامعه اسلامی، شورای صنفی رفاهی و انجمن اسلامی این دانشگاه پایین بوده است.
اما ما دانشجویان باید در این انتخابات شرکت کنیم چرا که تنها راه برای ایجاد تغییر و تحول و بهبود اوضاع دانشجو شرکت در انتخابات است.
وی تأکید کرد: شورای صنفی یک شورای دانشجویی جدای از سیاست است و صرفا به کارهای رفاهی و صنفی دانشجویان رسیدگی می کند که امسال با استقبال خوبی روبرو شد و من از سال ۹۱ تمامی فعالیت های این شورا را زیر نظر داشته ام.
امینی در رابطه با تشکیل ائتلاف اعتدال در دانشگاه امام خمینی، اذعان کرد: ما باید نشان دهیم که دانشجو هنوز زنده است و امسال مسئولین دانشگاه عرصه را برای فعالیت دانشجویان فراهم کردند و انتخابات شورای صنفی کاملا رسمی برگزار شد به این صورت که صندوق های پلمپ شده از استانداری آمد و حرمتی که برای دانشجویان دانشگاه در این انتخابات قائل شدند بی سابقه بود.
وی ضمن تأکید بر فرموده مقام معظم رهبری که دانشجویان باید عقیده سیاسی داشته باشند، تصریح کرد: ما این دولت را قبول داریم و معتقد هستیم که اوضاع از این بهتر خواهد شد، عمدتا برخی از دانشجویان بیخیال بوده و در فعالیت های سیاسی شرکتی ندارند اما دانشجویانی نیز هستند که برای کشور و ممکلتشان دلسوزند باید برای این دست از افراد احترام قائل شده و به آن ها رسیدگی کرد.
امینی در پاسخ به این سوال که چرا دهه هفتادی ها خیلی اهل سیاست نیستند، خاطر نشان کرد: علت این امر آنست که دولت های قبل برای حرف زدن و اظهار نظر جوانان رعب و وحشت ایجاد کردند و بحث های ستاره دار شدن و اخراج از دانشگاه را درصورت اظهار نظر دانشجویان مطرح نمودند به همین دلیل دهه هفتادی ها خیلی سیاسی نیستند.
اما دانشگاه باید جنبه سیاسی و  فکر سیاسی داشته باشد.
وی یادآور شد: ما در شورای صنفی رفاهی حق سیاسی بازی نداریم و در سال های گذشته در دانشگاه، جو امنیتی برقرار بوده و چندان به دانشجو بهاء داده نمی‌شد، اما با روی کار آمدن ریاست جدید آقای دکتر نائینی و اینکه ایشان روسای دانشکده ها را طوری انتخاب کردند که در دانشگاه جو امنیتی رخ ندهد و همچنین با تلاش های معاونت دانشجویی، فضای دانشگاه بهتر شده است، چراکه مدیران در امنیتی کردن جو دانشگاه بسیار تأثیر گذارند و در حال حاضر مسئولین دانشگاه امام خمینی(ره) از دید بازتری برخوردارند.
دبیر شورای صنفی رفاهی دانشگاه امام خمینی، اذعان کرد: برای شاد و پویا شدن هرچه بیشتر فضای دانشگاه امام خمینی، باید تشکل های دانشجویی مانند جامعه اسلامی و انجمن اسلامی فعالیت هایشان را گسترش دهند.
وی درپاسخ به سوال که در سال های گذشته اکثر دانشجویان این دانشگاه از برخورد حراست با دانشجویان ناراضی بوده اند، گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به دلیل اینکه دانشجویان خارجی زیادی دارد باید نسبت به دانشگاه های دیگر توجه بیشتری به دانشجویانش داشته باشد، اما در سال های قبل این توجهات، سخت گیرانه شده بود و رئیس اداره حراست دانشگاه آقای حیدری هم این موضوع را پذیرفته و معتقد است که باید به دانشجو احترام گذاشته شود.
بدیهی است که شعور هر دانشجو می طلبد از این احترام سوء استفاده نکند.
امینی درپایان با اشاره به انتخابات شورای صنفی دانشگاه امام که تابحال در هیچ یک از دانشگاه های کشور با این استقبال روبرو نشده بود، یاد آور شد: ما اعضای شورای صنفی رفاهی دانشگاه امام خمینی، پنج نفر هستیم که از آغاز تا پایان این دوره همراه هم خواهیم بود.
هنگامی که دانشجو رأی داده است به خودش، به ما و مسئولین دانشگاه اعتماد کرده لذا ما باید در حد توان خود در بهتر شدن شرایط دانشجویان تلاش کنیم.
انتهای پیام/۸۰۰۲/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان