۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ثبت ۳۰ موقوفه جدید در استان قزوین/ کسب رتبه چهارم کشوری طرح بصیرت عاشورایی
کد خبر: ۳۹۳۰۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان خبر داد:

ثبت ۳۰ موقوفه جدید در استان قزوین/ کسب رتبه چهارم کشوری طرح بصیرت عاشورایی

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان از ثبت ۳۰ موقوفه جدید از ابتدای سال جاری در استان قزوین خبر داد و گفت: از این تعداد موقوفات بیش از ۲۰ وقف منفعتی و ۱۰ وقف انتفاعی می باشد.

ثبت ۳۰ موقوفه جدید در استان قزوین/ کسب رتبه چهارم کشوری طرح بصیرت عاشورایی
به گزارش خبرنگار فرهنگی صبح قزوین، پیش از ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف نشست خبری مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل اوقاف استان قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه در این نشست با اشاره به فعالیت های فرهنگی انجام شده از سوی اداره اوقاف و امور خیریه در سال جاری اظهار کرد: حرکت های فرهنگی مطلوبی در راستای جذب اقشار مختلف جامعه برای حضور در بقاع متبرکه از ابتدای سال جاری تا کنون اجرا شده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: تجمع بزرگ لبیک یا حسین، همایش رهروان زینبی و منشور عزت از جمله برنامه هایی بود که با شکوه خاص در امامزادگان استان برگزار شد.
حجت الاسلام نوروزی عنوان کرد: ۳۰ وقف جدید از ابتدای سال تا به امروز به ثبت رسیده اما نکته قابل توجه این است که تعداد موقوفات بیش از این آمار بوده ولی به دلیل عدم ثبت سامانه ای در این آمار مفروض نشده است.
این مسئول یادآور شد: از این تعداد موقوفه جدید، بیش از ۲۰ وقف منفعتی و ۱۰ وقف انتفاعی می باشد که با ارزش ترین آن ها به لحاظ ریالی مربوط به یک باب منزل مسکونی به ارزش ۷۵۰ میلیون تومان در شهرستان بوئین زهرا جهت احداث دارالقرآن و کمک به دانش آموزان بی بضاعت است.
وی در ادامه افزود: اجرای طرح آرامش بهاری در یکصد بقعه شاخص استان و برپایی خیمه های معرفت ویژه مسافرین نوروزی، ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی در ۶۱ بقعه شاخص استان و در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اجرای طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت دانش آموزان در طول تعطیلات تابستان در ۳۴ بقعه متبرکه و برنامه ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در ۵۵ بقعه از جمله برنامه های فرهنگی اجرا شده در سال جاری است.
وی با اشاره به برگزاری جشن های دهه کرامت و ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در ۸۵ بقعه متبرکه استان متذکر شد: همایش نوجوانان عاشورایی، رد پای ۳ ساله، همایش شیرخوارگان حسینی و رهروان زینبی هم چنین توزیع ۳۰ هزار پرس غذا از محل موقوفات و امامزادگان به عزاداران حسینی از دیگر برنامه های انجام شده توسط اداره اوقاف استان است.
حجت الاسلام نوروزی از کسب رتبه چهارم کشوری طرح بصیرت عاشورایی خبر داد و گفت: این طرح به دلیل تنوع و اجرای باشکوه برنامه ها مورد توجه سازمان اوقاف و امور خیریه کشوری واقع شد و تنها به دلیل یک دهم اختلاف رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: همایش استانی جشنواره ابن رضا (ع) نیز برای نخستین بار در راستای معرفی هرچه بیشتر آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین در ۷ بخش برگزار شد که ۴۸۱ اثر از ۲۱ استان کشور به این جشنواره ارسال و نفرات برتر نیز در بخش های مختلف معرفی شدند.
حجت الاسلام نوروزی افزود: طرح تربیت حافظان قرآن کریم برای سومین سال متمادی در کشور با بیش از ۹۲ مربی در سال جاری اجرا شد که سهمیه استان پنج هزار و پانصد نفر بود که بیش از این تعداد ثبت نام انجام شد و در این زمینه رتبه چهارم را در کشور از آن خود کرد.
وی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های فرهنگی اداره اوقاف بیان کرد: اجرای طرح مهر تندرستی به منظور کمک به بیماران جهت درمان و تامین دارو، طرح دست های مهربانی در راستای کمک به ایتام و افراد نیازمند و بی بضاعت استان، طرح پیوند آسمانی و کمک هزینه جهیزیه ۱۲۰ زوج جوان در راستای نیات واقفین برگزار شد.
این مسئول با اشاره به طرح مائده های آسمانی توضیح داد: این طرح به منظور اجرای نیات واقفین مرتبط به قرآن و برنامه محافل قرآنی در این زمینه برگزار شد.
وی در ادامه گفت: بیش از ۲۰ محفل انس با قرآن کریم از ابتدای سال و ۸ محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری در ماه مبارک رمضان برگزار شد ضمن اینکه مراسم جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در امامزاده حسین (ع) برگزار و به صورت زنده از شبکه تلویزیونی پخش شد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان