۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در استقبال از ماه محرم/ عملکرد هیئات و مبلغان در ایام محرم زیر نظر سازمان تبلیغات قرار دارد
کد خبر: ۳۷۳۵۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد:

برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در استقبال از ماه محرم/ عملکرد هیئات و مبلغان در ایام محرم زیر نظر سازمان تبلیغات قرار دارد

حجت الاسلام عباس نظری گفت: یکی از برنامه های حین دهه محرم نظارت و سرکشی به مبلغین و مبلغه های اعزامی و هیئت های مذهبی و جلسات عزاداری هاست و همچنین مداحانی که در این ایام به مدیحه سرایی مشغول هستند عملکردشان زیر نظر سازمان تبلیغات می باشد.

برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در استقبال از ماه محرم/ عملکرد هیئات و مبلغان در ایام محرم زیر نظر سازمان تبلیغات قرار دارد
حجت الاسلام عباس نظری در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، در رابطه با برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی دراستقبال از ایام محرم اظهار داشت: برنامه های ایام مناسبتی ماه مبارک محرم در دو بخش قبل از شروع ایام عزاداری و بعد در ایام دهه محرم می باشد.
وی افزود: برنامه های قبل از محرم در قالب همایش ها، تجمعات و تجلیل هاست که یکی از این همایش ها برنامه طلایه داران تبلیغ است که با حضور ائمه جمعه و جماعات و مبلغین و مبلغ های سراسر استان در روز پنج شنبه از ساعت 9 تا 11 برگزار می شود.
این کارشناس فرهنگی ادامه داد: در این همایش با توجه به شرایط فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور اهم موضوعات یاد شده مورد بررسی قرار می گیرد و برای مبلغان تبیین خواهد شد؛ همچنین توصیه های تبلیغی را در بروشورهایی تکثیر کرده ایم که در اختیار روحانیون قرار می گیرد که 18 موضوع عمومی و شش موضوع اولویت دار می باشد.
وی به تقارن 13 آبان امسال با روز عاشورا اشاره کرد و گفت: در روز 13 آبان ماه که مصادف با روز مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست اهمیت این موضوع و همزمانی آن با ایام عزاداری امام حسین(ع) باید مورد توجه قرار بگیرد و توصیه های لازم به کارشناسان دینی برای ایجاد هماهنگی های لازم دراین راستا داده شود.
نظری به بیان نکات مورد نظر دیگر در این همایش پرداخت و اذعان داشت: موضوع حجاب و عفاف، تهاجم فرهنگی، نفوذ مجدد آمریکا در منطقه در پوشش مبارزه با داعش و همچنین تبیین مولفه های مورد نظر رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تاکید بر مصرف بهینه آّب با توجه به خشکسالی و کمبود آّب، پیشگیری از مصرف مواد مخدر و ترک محرمات از اهداف مورد توجه در این همایش می باشد.
وی در ادامه ابراز داشت: نکته دیگر این است که این همایش به صورت شهرستانی در سراسر استان برگزار خواهد شد، دومین همایش که قبل از ایام محرم خواهیم داشت و به صورت شهرستانی است همایش هیئات مذهبی می باشد که روز سه شنبه بعدازظهر از ساعت 3 تا 5 بعدازظهر در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات یادآور شد: این همایش که ویژه هیئت های مذهبی است در راستای نشر و گسترش فرهنگ سرخ عاشورا، جلوگیری از آسیب های عزاداری، بهداشت در هیئت ها، ایمنی در آنها و استفاده از انرژی به صورت بهینه است و همچنین توجیه هیئات مذهبی برای حضور گسترده در تجمع بزرگ عزاداران حسینی که امسال ششمین سال برگزاری آن را خواهیم داشت.
وی سومین همایش را ویژه مداحان اهل بیت دانست و خاطرنشان کرد: این همایش در هر شهرستان به تفکیک برگزار خواهد شد و سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن اجتماعات خواهد بود و نکاتی چون استفاده از ادبیات آیینی، خودداری از به کار بردن الفاظ و اشعاری و متونی که توهین به ساحت مقدس اهل بیت(ع) دارد.
این کارشناس فرهنگی گفت: جلسات و همایش هایی برای تجلیل از میزبانان مبلغین داریم که روز سه شنبه همین هفته در بخش کوهین برگزار خواهد شد؛ همچنین در دهه محرم اعزام مبلغ داریم که در مدت 12 روز بیش از 587 مبلغ و مبلغه در سطح استان حضور خواهند داشت که از این تعداد، 62 نفر از مرکز هجرت کوتاه مدت از قم می آیند، 24 نفر از اوقاف هستند، 215 نفر از دفتر تبلیغات اسلامی و 216 نفر از مبلغین استان هستند و شهرستان ها به تفکیک سهمیه مشخص دارند.
وی با بیان اینکه پنجاه و دومین جلسه ساماندهی فرهنگی در مناسبت های مذهبی برگزار می شود اظهار کرد: این ستاد جایگاه قانونی دارد و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور است که نیروی انتظامی و ارشاد، صدا و سیما و استانداری نیز در آن عضو هستند و در راستای اجرا شدن برنامه در مناسبت ها با کیفیت بهتر برنامه ریزی می کنند.
نظری در پایان گفت: یکی از برنامه های حین دهه محرم نظارت و سرکشی به مبلغین و مبلغه های اعزامی و هیئت های مذهبی و جلسات عزاداری هاست و همچنین مداحانی که در این ایام به مدیحه سرایی مشغول هستند عملکردشان زیر نظر سازمان تبلیغات می باشد.
انتهای پیام/2002/خ                      

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان