۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین امضای تفاهم نامه همکاری بین انستیتو فیزیک کاربردی IAP و شرکت دانش بنیان تولیدی صنعتی سامانه های کنترل دقیق
کد خبر: ۳۵۵۹۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امضای تفاهم نامه همکاری بین انستیتو فیزیک کاربردی IAP و شرکت دانش بنیان تولیدی صنعتی سامانه های کنترل دقیق

تفاهم نامه همکاری بین انستیتو فیزیک کاربردی IAP وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و شرکت دانش بنیان تولیدی صنعتی سامانه های کنترل دقیق واقع در پارک علم و فناوری استان قزوین منعقد شد.

امضای تفاهم نامه همکاری بین انستیتو فیزیک کاربردی IAP و شرکت دانش بنیان تولیدی صنعتی سامانه های کنترل دقیق
به گزارش سرویس علمی صبح قزوین، تفاهم نامه همکاری بین انستیتو فیزیک کاربردی IAP وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و شرکت دانش بنیان تولیدی صنعتی سامانه های کنترل دقیق واقع در پارک علم و فناوری استان قزوین در بعدازظهر چهارشنبه منعقد شد.
شرکت دانش بنیان تولیدی صنعتی سامانه های کنترل دقیق، همچنین جهت ایجاد همکاری های بیشتر و ایجاد آزمایشگاه های هسته ای و همکاری های پژوهشی و تحقیقاتی بین انستیتو فیزیک و اساتید و اعضای هیئت علمی فیزیک دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز تلاش نموده است.
محمد باقری مدیرعامل شرکت سامانه های کنترل دقیق اظهار کرد: این شرکت حدود دو سال پیش به عضویت پارک علم و فناوری درآمدیم و در چند روز گذشته دانش بنیانی شرکت تأیید صلاحیت شد و در حال حاضر یکی از شرکت های دانش بنیان پارک عضو پارک علم و فناوری استان قزوین هستیم.
وی افزود: مراسم امروز تفاهم نامه با انستیتو فیزیک کاربردی و حمایت پارک علم و فناوری استان در خصوص طراحی و تولید تجهیزات امنیتی و پایشگرهای درگاهی پرتوی برای تشخیص رادیواکتیو می باشد که در حال حاضر موضوع بسیار مهمی در سلامت جامعه است.
Picture 747 باقری در خصوص سابقه فعالیت  شرکت سامانه کنترل های دقیق خاطرنشان کرد: بیست سال از تأسیس این شرکت می گذرد و حدود پنج سال است که در حوزه امنیت کار می کنیم، تخصص ما امنیت تردد برای انسان و خودرو است.
جای محصول پایشگرهای درگاهی پرتوی در سبد محصولات ما خالی بود و ما تصمیم گرفتیم با رویکرد خاصی این محصول را اضافه کنیم و تفاهم نامه ای با سازمان انستیتو فیزیک کاربردی IAP داشته باشیم به جهت اینکه تجهیزات این محصول احتیاج به یک دانش های فنی هم دارد که شرکت ما به تنهایی از عهده آن برنمی آید و باید این مجموعه ها در جهت حفظ سلامت جامعه همکاری نماید.
وی در رابطه با شیوه کار پایش گرهای پرتوی، گفت: هنگامی که مواد رادیواکتیو وارد یک جسمی شود حدود 400 سال در آن جسم باقی می ماند و تشعشع می کند و سبب بروز سرطان در افرادی که در معرض این پرتوها قرار بگیرند، می شود.
این موضوع برای کشور بسیار حائز اهمیت است و باید در ورودی ها و مرزهای کشور تجهیزاتی نصب شود که این پرتوهای رادیو اکتیو را تشخیص دهد و جلوی ورود رادیواکتیو به کشور را بگیرد.
باقری با اشاره به مناطقی که پرتوهای رادیو اکتیو وجود دارند، اذعان داشت: معمولا از کشورهای همجوار آهن وارد ایران می شود به خصوص در کشورهای آسیای میانه ذرات خانه های ازبین رفته و زباله های هسته ای آن ها را در محلی دفن کرده و فلزات و یا آهن های ضایعات و غیر ضایعاتی که در کنار این ها وجود دارند، آلوده به رادیواکتیو شده اند.
وی در ادامه تأکید کرد: اگر این آهن های وارداتی در مرزهای ایران مورد پایش قرار نگیرند و آن فلزی که حاوی رادیواکتیو است وارد کشور شده و در کارخانه ذوب شوند، باقی فلزاتی که در کارخانه هستند را هم آلوده می کند و از این آهن ها؛ تیرآهن، کابیت و انواع محصولات دیگر ساخته می شود و سلامت جامعه را به خطر می اندازد.
باقری همکاری شرکت سامانه های کنترل دقیق را با سازمان انستیتو را توسعه این پایش گرهای هسته ای و نصب آن ها در مرزهای کشور دانست و بیان کرد: در حال حاضر این محصول در کارخانه های ذوب آهن نصب شده و خوشبختانه بعد از نصب جلوی ورود پرتوهای رادیواکتیو به خوبی گرفته شده است.
وی در پایان از دانشجویان و گروه هایی که توانایی ساخت محصولات در حوزه های مختلف علمی را دارند و نیازمند تجاری سازی محصولاتشان هستند، گفت: از این جوانان تقاضا می کنیم تا در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد عضو شده تا بتوانند از این فضاها استفاده کرده و محصولاتشان را تجاری سازی کنند و به درآمد برسند.
انتهای پیام/8002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان