۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اساس و مبناي كنگره، كاری عملياتي و مردمي است
کد خبر: ۳۵۵۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دبير اجرايي ستاد كنگره شهداي شهرستان تاكستان:

اساس و مبناي كنگره، كاری عملياتي و مردمي است

بسيج و نهادهاي مختلف مردم در اجراي كنگره نقش دارند با شناساندن شهدا به جوانان روحيه استقامت و پايداري را در آنها زنده مي كنيم.

اساس و مبناي كنگره، كاری عملياتي و مردمي است
به گزارش صبح قزوين، لطفي زاده دبير اجرايي كميته ستاد كنگره شهداي شهرستان تاكستان گفت: برنامه اجرايي كميته جمع آوري آثار شهدا در نيمه سال 91 با حضور امام جمعه شهرستان قزوين، استاندار، سردار آبنوش و.
.
.
شروع شده و كنگره عظيم شهدا بر مبناي شناساندن هر چه بيشتر و محتوايي تر شخصيت و منش شهدا است.
لطفي زاده بيان كرد: برجسته كردن و تسريع فرهنگ عالي دفاع مقدس در ابعاد مختلف فرهنگ شهادت، ايثار، ولايت مداري، اهل بيت و مديريت در مراحل سخت است كه همه اين موارد در عرصه هاي مختلف بوده كه بايد در كنگره به آن توجه شود.
وي در خصوص اساس و مبناي كنگره افزود: اساس و مبناي كنگره يك كار عملياتي و مردمي است كه در آن عشق به شهدا وجود دارد.
بسيج و نهادهاي مختلف مردم در اجراي كنگره نقش دارند.
لطفي زاده اظهار كرد: در جهت پشتيباني و سخت افزاري در هر شهرستان ستادي با حضور مسئولان(امام جمعه، فرماندار، نماينده مجلس) و دستگاه هايي كه مرتبط هستند مي توانند بدنه اجرايي را پشتيباني كنند به طوري كه در بين راه سدي براي تحقق اهداف ايجاد نشود.
دبير اجراييي كميته ستاد كنگره شهداي شهرستان تاكستان گفت: بدنه اجرايي افراد داوطلب هستند اما داراي توانمندي و در خصوص كميت و كيفيت جمع آوري اسناد آموزش ديده اند.
وي اشاره كرد: شهرستان تاكستان بيش از 400 شهيد به نظام مقدس تقديم كرده و به عنوان يك شهرستان شهيد پرور در سطح استان محسوب مي شود.
وي در خصوص شيوه عمل توضيح داد: شيوه عمل ما در كميته هاي جمع آوري به چند طريق صورت مي گيرد كه قسمت اول آن با جمع آوري خاطرات و زندگي نامه به صورت مكتوب و يا از طريق مصور و فايل هاي صوتي تهيه مي شود.
لطفي زاده اعلام كرد: بالغ بر 85 ساعت فايل صوتي كه شامل بيان خاطرات شهدا است را تهيه ديده ايم و فايل هاي صوتي مربوط به خود شهدا را نيز در اختيار داريم.
75 ساعت برنامه تصويري و 4 هزار قطعه عكس و 500 دست نوشته و 867 سند مرتبط با شهدا را جمع آوري كرده ايم كه مجموعه آن را به كميته تدوين انتقال مي دهيم.
وي در ادامه گفت: بعد از انتقال مجموعه آثار شهدا كميته تدوين با بهره گيري از همه آثار جمع آوري شده با زبان هنر و جذاب به مردم عرضه مي كند تا نسل آينده از اين گنجينه بهره مند شود.
وي اظهار كرد: كليه افرادي كه با شهدا در ارتباط بوده اند در زمينه هاي مختلف خاطرات و آثاري از شهدا دارند مي توانند به دفاتر كنگره شهدا در شهرستان ها و كميته جمع آوري در استان را عرضه كنند.
لطفي زاده در انتها افزود: دشمنان با توجه به مايوس شدن دشمنان در رويارويي با نظام مقدس دست به يك هجوم عظيم فرهنگي در قالب جنگ نرم زده اند و متاسفانه اين آفت عظيم بيشتر متوجه جوانان است.
و با شناساندن شهدا به جوانان روحيه استقامت و پايداري را در آنها زنده مي كنيم.
انتهاي پيام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان