۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کاهش زندانیان جزو اولویت‌های ماست/ ۹۳ زندانی در قزوین آزاد شدند
کد خبر: ۳۳۴۰۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ساعت: ۱۰:۴۶ ↗ لینک کوتاه

وزیر دادگستری در قزوین:

کاهش زندانیان جزو اولویت‌های ماست/ ۹۳ زندانی در قزوین آزاد شدند

وزیر دادگستری گفت: مجازات‌های جایگزین حبس در کاهش جمعیت زندانیان موثر است و در این رابطه قوانین خوبی پیش روی قضات قرار دارد.

کاهش زندانیان جزو اولویت‌های ماست/ ۹۳ زندانی در قزوین آزاد شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ وزیر دادگستری با حضور رئیس کل دادگستری قزوین و استاندار قزوین و دادستان قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) از زندان مرکزی قزوین در چوبیندر بازدید کرد.

در این بازدید 93 زندانی قزوین که مشمول عفو مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بودند روز سه شنبه با دستور دادستان قزوین آزاد شدند.

سید علیرضا آوایی در بازدید اظهار کرد: کاهش جمعیت زندانیان به دنبال اجرای سیاست‌های حبس زدایی در از اهداف این وزارتخانه به شمار می‌رود.

وی افزود: برای تحقق این مهم که از اولویت‌های وزارت دادگستری به شمار می‌رود به دنبال استفاده از ظرفیت‌های قانونی و تقویت برنامه‌های مربوط به حوزه پیشگیری هستیم.

وزیر دادگستری گفت: مجازات‌های جایگزین حبس در کاهش جمعیت زندانیان موثر است و در این رابطه قوانین خوبی پیش روی قضات قرار دارد.

وی عنوان کرد: باید با تقویت برنامه‌های حوزه پیشگیری در راستای کاهش وقوع جرم، از ورود افراد جدید به زندان‌ها جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول در این مراسم خطاب به زندانیان آزاد شده، بیان کرد: شما بعد از آزادی مانند سایر جوانان با مشکلات مالی، معیشتی، خانوادگی در جامعه مواجه خواهید شد و نباید مقابل این مشکلات و سختی‌ها نا امید و مایوس شوید.

آوایی افزود: بزرگترین درخواست ما از شما این است که بار دیگر شما را در زندان مشاهده نکنیم و به جای آن در کلاس‌های درس، محل کار و فعالیت حضور موثر داشته باشید.

وزیر دادگستری اضافه کرد: بازگشت مجدد زندانیان جرایم عمد به زندان دست قضات را برای کمک به آنها می‌بندد و وقتی سابقه و تکرار در جرم باشد دیگر گذشتی اعمال نخواهد شد.

وی عنوان کرد: عفو مقام معظم رهبری فرصت بسیار خوبی برای شما است تا از این فرصت برای استفاده از استعدادهای بی شمار خود در راستای اعتلای زندگی خود بهره بگیرید.

رییس کل دادگستری استان قزوین نیز در این مراسم گفت: به برکت انقلاب اسلامی و عفو مقام معظم رهبری تاکنون 500 زندانی در قزوین آزاد شده اند و حدود 700 تا 800 پرونده نیز در دست بررسی است.

نورالله قدرتی در پایان بیان کرد: با بررسی این پرونده‌ها زمینه آزادی مشروط و تعلیق مجازات نیز فراهم می‌شود و تا سه ماه آینده حدود هزار نفر به برکت عفو مقام معظم رهبری آزادی خواهند شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان