۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین افتتاح بیش از ۹۰۰پروژه در دهه فجر/ روند نیروهای جذب‌شده در شهرداری‌ها بررسی می‌شود
کد خبر: ۳۳۳۶۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ساعت: ۱۴:۵۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین اعلام کرد:

افتتاح بیش از ۹۰۰پروژه در دهه فجر/ روند نیروهای جذب‌شده در شهرداری‌ها بررسی می‌شود

استاندار قزوین گفت: در این ایام ۹۲۶پروژه در استان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۷میلیارد تومان افتتاح می‌شود که یک هزار و ۸۰۸شغل را ایجاد می‌کند و تکمیل هر پروژه ۹ماه زمان می‌برد.

افتتاح بیش از ۹۰۰پروژه در دهه فجر/  روند نیروهای جذب‌شده در شهرداری‌ها بررسی می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات استانداری ضمن تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: شکست نظام شاهنشاهی 2500ساله و تشکیل نظام جمهوری اسلامی یک مرحله تحول جدی در شرایط سیاسی یک کشور است.

وی افزود: امسال جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی مصادف با ایام شهادت حضرت زهرا(س) است، لذا مراسمات با ملاحظه این ایام برگزار می‌شود.

استاندار قزوین ابراز کرد: در دهه فجر برنامه‌های زیادی در دستگاه‌ها تدارک دیده شده است و یکی از این برنامه‌ها سفر به شهرستان‌ها خواهد بود که با حضور نمایندگان دولت انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به افتتاح و شروع پروژه‌ها در دهه فجر، گفت: در این ایام 926پروژه در استان با اعتباری بالغ بر یک هزار و 57میلیارد تومان افتتاح می‌شود که یک هزار و 808شغل را ایجاد می‌کند و تکمیل هر پروژه 9ماه زمان می‌برد.

87درصد جمعیت روستایی از گاز استفاده می‌کنند
زاهدی عنوان کرد: این پروژه‌ها شامل 682پروژه زیربنایی و عمرانی با اعتبار یک 312میلیارد تومان، 167 پروژه اقتصادی با اعتبار 662میلیارد تومان و 77 پروژه فرهنگی و اجتماعی با اعتباری بالغ بر 83میلیارد تومان است.

استاندار قزوین افزود: نسبت به چهل سال گذشته مجموع راه‌های کشور 6برابر، سدهای مخزنی کشور 30برابر، تولید برق 14برابر و صادرات غیرنفتی کشور 57برابر شده است و تمام این دستاوردها با وجود مشکلات مختلف اتفاق افتاده است.

وی عنوان کرد: امید به زندگی در ایران از 54سال به 75 سال رسیده و از رتبه 142 در میان کشورها به رتبه 63 ارتقاء پیدا کردیم که از شاخص‌های مهم در بحث سلامت و بهداشت جامعه است.

این مسئول بیان کرد: امروز 87درصد جمعیت روستایی قزوین از گاز استفاده می‌کنند و حدود 100درصد جمعیت شهری از برق برخوردار هستند و برق جمعیت روستایی در استان 11برابر شده و از 72 روستا که قبل از انقلاب برق داشتند، امروز 830روستا برق دارند.

زاهدی گفت: اقدامات خوبی در حوزه راه و شهرسازی انجام شده و این به این معنا نیست که کار تمام شده و مشکل نداریم چراکه همچنان نیاز به پیشرفت و تغییر داریم.

این مسئول بیان کرد: تمامی دولت‌ها علی رغم مشکلات و موانعی که طی این سال‌ها وجود داشته عملکرد خوبی داشتند در توسعه کشور و کارنامه قابل قبولی داریم.

استاندار قزوین گفت: اگر امروز مشکلات معیشتی و اقتصادی وجود دارد نمی‌توان گفت که عملکرد ما هم صددرصد درست بوده و نقصی وجود نداشته است.

وی تصریح کرد: باید سعی کنیم به بالاترین درجه برسیم و این دوره با یک جنگ اقتصادی و واقعی تمام عیار مواجه هستیم؛ عربستان 2میلیارددلار تخصیص داده برای خروج دام‌های مولد ایران و این ضربه سختی به اقتصاد کشور می‌زند.

زاهدی افزود: عده‌ای هم در داخل برای سود بیشتر با دشمنان همکاری می‌کنند و می‌خواهند به لحاظ اقتصادی کمر ما را بشکنند، اما این طور نخواهد شد چراکه مردم ما تورم 55درصدی و جنگ و ترورها را تجربه و تحمل کردند.

عضویت کارمندان دولتی در هیئت رئیسه شرکت شهرصنعتی قانونی است

این مسئول ادامه داد: اگر صادقانه با مردم صحبت و رفتار کنیم، بدون شک مردم همین رفتار و ایده را که در گذشته نسبت به انقلاب داشتند را با نظام خواهند داشت و مسئولین را در این جنگ اقتصادی حمایت خواهند کرد.

وی ابراز کرد: امروز با یک هیئت حاکمه سیاسی در امریکا مواجه نیستیم بله با یک هیئت تاجر و کاسب در امریکا مواجه هستیم که چرتکه می‌ندازند و منافع اقتصادی را دنبال می‌کنند.

استاندار قزوین درباره حضور کارمندان دولت در هیئت رئیسه شهرک‌های صنعتی قزوین اظهار کرد: هر کارمند می‌تواند عضو هیئت رئیسه شرکت شهرصنعتی باشد، اما نمی‌تواند مدیر هئیت رئیسه باشد.

وی ادامه داد: عضویت کارمندان دولتی در هیئت رئیسه شرکت شهرصنعتی قانونی است و حقوقی دریافت نمی‌کنند و مبلغی برای حق الجلسه پرداخت می‌شود که همان هم در ماه‌های اخیر دریافت نشده است.

این مسئول درمورد وضعیت فرمانداری و معاونت سیاسی استانداری گفت: گزینه‌های معاونت سیاسی استانداری و فرمانداری قزوین معرفی شده و مراحل آن در وزارتخانه طی می‌شود.

زاهدی درباره نیروهای جذب شده در شهرداری عنوان کرد: این مسئله رسیدگی می‌شود و نیروهایی که جذب شده‌اند مورد بازنگری قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان