۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین استانداری از ساخت "مرکز فرهنگی شهدا" حمایت می‌کند
کد خبر: ۳۳۳۶۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۷ ساعت: ۱۴:۲۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

استانداری از ساخت "مرکز فرهنگی شهدا" حمایت می‌کند

استاندار قزوین گفت: لازم است شورای شهر در بودجه‌ریزی سال آینده شهرداری کمک بودجه ای برای ساخت این باغ موزه را درنظر بگیرد و استانداری هم حتما در این خصوص کمک‌های لازم را خواهد داشت.

استانداری از ساخت "مرکز فرهنگی شهدا" حمایت می‌کند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی امروز(یکشنبه) در شورای دفاع مقدس استان که با حضور مدیران حوزه فرهنگی در سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس مهمترین مقطع تاریخ انقلاب اسلامی است که نیازمند شناخت کامل آن و تجربه‌گیری از اتفاقات آن هستیم.

وی افزود: هشت سال جنگ به لحاظ گستردگی کم نیست و جنگ ما یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های دنیا بود و صدام با دراختیار داشتن تمام امکانات دنیا با ایران جنگید.  

استاندار قزوین ابراز کرد: مردم ایران اسلامی در خط مقدم جبهه و پشت جبهه همه جانانه دفاع کرده و سختی‌ها را تحمل کردند، اگر ما این فراز تاریخ را فراموش کنیم برای آینده کشور توان برنامه ریزی درستی نخواهیم داشت. 

وی بیان کرد: تاریخ همچون فندانسیونی است که بنای آینده روی آنها پایه‌گذاری می‌شود، بنابراین مقاومت و استحکام این تاریخ بسیار مهم است.  

این مسئول بیان کرد: خسارات زیادی در دوران دفاع مقدس به ما وارد شد، اما تجربیات ایران اسلامی در رشد و توسعه و پیشرفت بیشتر شد.
  
وی عنوان کرد: موضوع توجه به حفظ آثار و ارزش‌های دوران دفاع مقدس بسیار ضروری است و بنیاد حفظ آثار براین اساس شکل گرفت.

زاهدی با اشاره به وجود مشکلات در مسیر راه بنیاد حفظ آثار قزوین گفت: همه مسائل و مشکلات بنیاد و حفظ آثار در یک جلسه حل شدنی نیست و برای جلسات باید دستورکار داشته باشیم تا موارد بحث هرجلسه مشخص باشد.

وی با اشاره به اهمیت ساخت باغ موزه دفاع مقدس در قزوین تصریح کرد: ۴۱هزارمتر زمین در منطقه باراجین برای این موضوع واگذار و فندانسیون طراحی شده است، اما پس از این واگذاری مطرح شده این زمین برای کشاورزی بوده که باید این موضوع حل شود.  

استاندار قزوین بیان کرد: باید با انجام کار کارشناسی، زمین اختصاصی برای این باغ موزه مورد بررسی قرار بگیرد و تکلیف زمین باغ موزه مشخص شود و کلیه مسائل اعتباری و حقوقی ساخت این باغ موزه تعیین گردد، زیرا باتوجه به شرایط بودجه ای امروز باید برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: برای سال ۹۸ لازم است از همین امروز برنامه سالانه بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قزوین مشخص شود و برنامه ریزی لازم انجام بگیرد. 

این مسئول ابراز کرد: همچنین لازم است شورای شهر در بودجه‌ریزی سال آینده شهرداری کمک بودجه ای برای ساخت این باغ موزه را درنظر بگیرد و استانداری هم حتما در این خصوص کمک‌های لازم را خواهد داشت. 

وی در پایان با توجه به مشکلات ساختمان اداری بنیاد حفظ آثار قزوین گفت: برای ساختمان حفظ بنیاد هم می‌توان از ساختمان‌های اداره کل میراث فرهنگی در سطح شهر استفاده کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان