۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین افتتاح ۱۳۰طرح عمرانی و تولیدی در قزوین/ مردم از خرید مرغ و گوشت منجمد استقبال نمی‌کنند
کد خبر: ۳۲۲۳۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۹ ساعت: ۱۴:۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خبرداد:

افتتاح ۱۳۰طرح عمرانی و تولیدی در قزوین/ مردم از خرید مرغ و گوشت منجمد استقبال نمی‌کنند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: همزمان با هفته دولت ۱۳۰ طرح عمرانی و تولیدی کشاورزی دراین استان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح ۱۳۰طرح عمرانی و تولیدی در قزوین/  مردم از خرید مرغ و گوشت منجمد استقبال نمی‌کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فاطمه خمسه ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در مجموعه باغستان جهاد کشاورزی اظهار کرد: استان با در اختیار داشتن دشت قزوین از استان‌های پیشرو در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: استان قزوین تنها یک درصد از خاک کشور را در دست دارد، اما بیش از 4درصد از تولیدات کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

این مسئول افزود: استان قزوین در تولید بسیاری از محصولات داری رتبه‌های حائز اهمیتی است از جمله کشمش که دارای رتبه اول، تولید انگور دارای رتبه‌ی سوم و در تولید محصولاتی همانند زغال اخته، فندق، زیتون دارای رتبه دوم در کشور هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه استان قزوین جزء 10 استان برتر در بخش تولید محصولات کشاورزی است، ابراز کرد: استان قزوین در بخش تولید قارچ خوراکی توانسته رتبه سوم را به خود اختصاص دهد و در تولید گیلاس و ذرت علوفه ای دارای رتبه چهارم است.

خمسه عنوان کرد: در سال 97 بیش از 240هزار تن برداشت گندم را در استان قزوین داشته ایم و تا پایان فصل برداشت بیش از این مقدار برداشت خواهیم داشت درصورتی که 205هزار تن برداشت گندم در استان پیش بینی شده بود.

وی با اشاره به اجرای طرح سیستم آبیاری نوین ابراز کرد: پس از سفر رئیس جمهور به استان قزوین براساس طرح مصوب شده توسط هیئت دولت موظف شده‌ایم تا 20هزار هکتار را در تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار دهیم.

این مسئول در ادامه گفت: تاکنون توانسته ایم 10هزار هکتاری که هیئت دولت مصوب کرده بود را پوشش داده و با وجود مشکلات ارزی در کشور امیدوار هستیم تا پایان سال آینده 10هزار هکتار دیگر آن را نیز پوشش دهیم.

وی ادامه داد: قسمتی از دشت قزوین توسط شبکه طالقان و بخش اعظمی از آن توسط چاه‌ها آبیاری می‌شود و هدفگذاری اصلی ما در سال 97 لوله گذاری چاه‌ها برای جلوگیری از اتلاف آب هنگام انتقال آن از چاه به مزرعه‌ها است.

پیگیر پرداخت غرامت کشاورزان هستیم
خمسه اعلام کرد: از سال 85 تاکنون 912کیلومتر لوله گذاری انجام شده و 100کیلومتر افزایش نیز برای سال 97پیش بینی شده است.

وی گفت: در تلاش هستیم تا کشاورزی معیشتی را به سمت کشاورزی تجاری پیش ببریم و یکی از عواملی که می‌تواند ما را در امر یاری کند ماشین آلات و مکانیزاسیون‌های به‌روز است.

این مسئول ادامه داد: سازمان جهادکشاورزی در سال گذشته بیش از 20میلیارد تومان تسهیلات و وجه خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی در اختیار 260نفر قرار داد و در 5ماهه سال 97 برای گرفتن تسهیلات بانکی به مبلغ 4میلیارد تومان 82نفر را معرفی کرده است.

وی در خصوص بخش آبیاری تحت فشار ابراز کرد: در سال گذشته 251 طرح با مبلغ 63میلیارد تومان یارانه بصورت بلاعوض معرفی شد و در هر هکتار 10میلیارد تومان به کشاورزان تعلق گرفت تا آبیاری تحت فشار انجام بگیرد و 60میلیارد تومان یارانه در سال 97 برای آبیاری تحت فشار پیش بینی شده است.

خمسه اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین توانسته است در بخش اشتغالزایی رتبه اول را سال 97 کسب کند و تاکنون نام 1358 در سامانه رصدی هفت سنگان که دارای پروانه اشتغال هستند به ثبت رسیده است.

این مسئول با اشاره به دو بحث سرمازدگی و خشکسالی در استان گفت: با توجه به کاهش دما و برودت هوا در فروردین ماه بسیاری از محصولات باغی و سر درختی از بین رفتند و استان قزوین بیست و یکمین استان آسیب دیده در کشور بود که بالاترین خسارات سرمازدگی در سطح کشور متعلق به این استان است.

وی اذعان کرد: 14درصد از باغ‌های استان تحت پوشش بیمه بخش کشاورزی بودند و در تلاش هستیم تا کشاورزان بتوانند غرامت‌های خود را از بانک کشاورزی بگیرند.

تولید 26هزار تن تولید گوشت قرمز
خمسه ادامه داد: تمهیداتی که دولت برای کشاورزان در نظر گرفته است آن است که کشاورزانی که از بانک تسهیلاتی دریافت کرده اند تا دوسال بازپرداخت نداشته باشند.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح به مناسبت هفته دولت ابراز کرد: 130 طرح قابل افتتاح پیش بینی شده است که 192 شغل مستقیم و 123شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

این مسئول با اشاره به وضعیت دام و طیور و تخم مرغ در استان قزوین بیان کرد: در بخش گوشت و مرغ در استان با مشکل کمبود مواجه نیستیم و تاکنون 26هزار تن تولید گوشت قرمز داشته ایم و تا پایان دوره برنامه ششم توسعه تولید 28هزار تن پیش بینی شده است.

خمسه ابراز کرد: به دلیل آنفولانزایی که سال گذشته اتفاق افتاد ظرفیت 7میلیون و 300قطعه برای مرغ تخم گذار از بین رفت با کمبود تخم مرغ مواجه شدیم و در سال 97 توانسته ایم 3میلیون از قطعات نابود شده را جبران کرده و کسری‌های سال گذشته را رفع کنیم.

وی با اشاره به تولید شیر، گوشت و مرغ در استان اذعان کرد: در استان مشکلی در خصوص تولید شیر وجود ندارد و 23هزار تن در استان شیر تولید می‌شود و همچنین در بخش گوشت و مرغ علاوه بر مصرف داخلی روزانه 80تن گوشت و مرغ به استان‌های البرز و تهران صادر می‌کنیم.

این مسئول با بیان اقدامات انجام شده در خصوص تنظیم بازار گفت: به دلیل بالا رفتن هزینه‌ها در بخش تولید مرغ با روند رو به افزایش قیمت‌ها مواجه بودیم که با تزریق 10تن مرغ و گوشت منجمد به بازار توانسته ایم قیمت آنها را تا حدودی تنظیم کنیم و در تلاش هستیم تا پایان شهریور ماه قیمت‌ها را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در استان از مرغ و گوشت منجمد به خوبی استقبال نمی‌شود، اعلام کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان حج و زیارت و سازمان پشتیبانی امور دامی حجاج می‌توانند مرغ و گوشت قرمز منجمد را با ارائه معرفی نامه از این سازمان دریافت کنند.

تخم مرغ در قزوین ارزان‌تر از سایر استان فروخته می‌شود
رئیس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين بیان کرد: با توجه به واردات روزانه گوشت گرم گوسفندی به کشور با معرفی شرکت زیاران از استان قزوین هفته آینده 12تن گوشت گوسفندی با قیمت 34هزار تومان وارد استان و در فروشگاه‌ها توزیع می‌شود.

خمسه با بیان اینکه تخم مرغ در استان قزوین ارزان تر از سایر استان فروخته می‌شود، گفت: سازمان جهاد کشاورزی با همکاری بخش خصوصی توانسته است تنها استانی باشد که تخم مرغ عرضه شده در بازار ارزان تر از سایر استان‌ها باشد و امیدواریم بتوانیم قیمت تخم مرغ در بازار را بصورت تعادلی نگه داریم.

وی بیان کرد: همزمان با هفته دولت 130 طرح عمرانی و تولیدی کشاورزی دراین استان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول افزود: برای اجرای این طرح‌ها که شامل 118 طرح آب و خاک، 4 طرح دام و طیور، چهار طرح باغبانی، دو طرح صنایع کشاورزی و دو طرح شیلات است، افزون بر 585 ميليارد و 400 ميليون ریال هزینه شده است.

وی عنوان کرد: با بهره برداری از طرح‌های یادشده ضمن بهره مندی یک هزار و 164 خانوار روستایی از خدمات زیربنایی، زمینه اشتغال 192 نفر بطور مستقیم و 123 نفر به طور غیر مستقیم در استان فراهم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی در آستانه بزرگداشت هفته دولت دوم لغایت 8 شهریورماه به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در این سازمان برگزار می شود.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان