۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بخش خون بیمارستان قدس رایگان شد/ کلیه هزینه‌های کودکان سرطانی پرداخت می‌شود
کد خبر: ۳۲۱۴۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۴ ساعت: ۱۶:۲۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل موسسه خیریه مکس:

بخش خون بیمارستان قدس رایگان شد/ کلیه هزینه‌های کودکان سرطانی پرداخت می‌شود

مدیرعامل موسسه خیریه مکس گفت: بخش خون بیمارستان قدس رایگان شد و تمام هزینه‌های کودکان مبتلا به سرطان عضو موسسه توسط خیرین این مجموعه پرداخت می‌شود.

بخش خون بیمارستان قدس رایگان شد/ کلیه هزینه‌های کودکان سرطانی پرداخت می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علیرضا نوروزی، در نشست خبری با اصحاب رسانه در موسسه‌ی حمایت از کودکان مبتلا به سرطان قزوین درباره‌ی عملکرد این موسسه اظهار کرد: این موسسه 5سال به شکل غیررسمی و بیش از 3 سال است که به صورت رسمی فعالیت‌های خود را در قزوین آغاز کرده و هم اکنون عضو شبکه ملی سرطان و جزو 62 سازمان مردم نهاد برتر است.

وی افزود: هم اکنون ۱۳۳پرونده جاری در موسسه وجود دارد که نیمی از این آمار فعال و در حال درمان هستند و نیمی دیگر از پرونده‌ها قطع درمان شده اند.

مدیرعامل موسسه خیریه مکس اذعان کرد: بنا بر فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب که فرمودند باید شرایط را به سمتی پیش ببرید که به جز درد بیماری، خانواده‌ها رنج دیگری نداشته باشند؛ موسسه مکس به این جمله‌ی رهبری عمل کرده و از نظر مالی تمام قد پشتیبان بیماران مبتلا به سرطان است.

وی با بیان اینکه عملکرد موسسه مکس در یکسال گذشته بسیار خوب بوده است، ابراز کرد: ۴۰درصد از بیماری سرطان قابل پیشگیری و درمان است، اما در کودکان،۸۰ درصد قابل درمان است زیرا در مراحل اولیه بیماری شناسایی شده و درمان شروع می‌شود.

این مسئول بیان کرد: بیشترین آمار سرطان در کودکان "سرطان خون" است که نوع ALL بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: به منظور انسجام فعالیت‌های موسسه، کارگروه‌هایی شامل سفیران، مددکاران، پیشگیری، تبلیغات و اجرائی تشکیل شده است، بخش مددکاری تیمی متشکل از ۲۰نفر است که با سرکشی به منازل بیماران مشکلات آنها را رصد کرده و در چارچوب وظایف موسسه، سعی در حل مشکلات بیماران انجام دارد.

نوروزی ادامه داد: هزینه‌ی ادامه تحصیل و درمان کودکان سرطانی از طریق موسسه مکس پرداخت می‌شود و هر ۳ ماه یکبار بن‌های خرید به خانواده‌های بیماران سرطانی اهدا می‌گردد.

مدیرعامل موسسه خیریه مکس بیان کرد: در حوزه‌ی پیشگیری از بیماری سرطان برنامه‌هایی در حوزه تغییر سبک زندگی و برگزاری دوره‌های آموزشی و برگزاری ورزش‌های صبحگاهی در مدارس از جمله اقدامات در حال اجرا از طریق موسسه است.

وی درباره‌ی هزینه‌های درمانی بیماران سرطانی بیان کرد: ابتدای سال هزینه‌ی جاری هر بیمار به صورت ماهانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون بود که با توجه به مشکلات اقتصادی و نابسامی بازار ارز و قیمت‌های دارو این هزینه به ۴۰ تا ۵۰ میلیون می‌رسد.

این مسئول عنوان کرد: باهمکاری و حضور خیرین و باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، بخش خون بیمارستان قدس رایگان شد و تمام هزینه‌های کودکان مبتلا به سرطان عضو موسسه توسط خیرین این مجموعه پرداخت می‌شود و هیچ بیمار سرطانی دغدغه ای در خصوص هزینه‌های درمانی را ندارد.

وی درباره شرایط عضویت بیماران در این موسسه اذعان کرد: بیماران باید مدارک پاتولوژی، اطلاعات خانوادگی، کپی شناسنامه و عکس بیمار را جهت تشکیل پرونده به موسسه تحویل دهند.

نوروزی ادامه داد: در ابتدای شروع به کار موسسه سن پذیرش بیماران زیر 14 سال بود که با گذشت زمان و افزایش فعالیت‌های موسسه، سن بیمار به ۱۸ سال افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند جهت دریافت صندوق کمک به بیماران سرطانی عدد یک، جهت خالی کردن صندوق عدد ۲، جهت استفاده از بنرهای تسلیت عدد ۳ و جهت عضویت در موسسه مکس عدد ۴ را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۶۷۷۷ ارسال کنند.

مدیرعامل موسسه درباره‌ی ارتباط گیری با مسئولین مجموعه بیان کرد: تمام بیماران می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز با شماره تلفن ۰۹۰۲۲۸۱۹۶۹۸ و ۰۹۱۰۷۵۱۰۷۶۰ ارتباط مستقیم داشته باشند.

وی اضافه کرد: ۱۲۰ صندوق ایستاده در مکان‌های عمومی به صورت امانت قرار گرفته است که جمع آوری آنها توسط خود موسسه صورت می‌گیرد و ۲۰۰ صندوق خانگی در منازل وجود دارد که جمع آوری آنها توسط موسسه از شهریور ماه سال جاری پیگیری خواهد شد.

نوروزی ابراز کرد: هیچ موسسه خیریه ای در کشور اجازه جمع آوری کمک به بیماران سرطانی را در درب منزل و در فضاهای عمومی را ندارند، اینگونه افراد به دنبال سوءاستفاده از نیت خیر خواهی مردم هستند.

این مسئول گفت: منابع مالی مکس فقط از محل کمک‌های مردمی تامین می‌شود و اصولا به عنوان موسسه غیرانتفاعی و غیرسیاسی و غیرتجاری فعالیت می‌کند، بنابراین ما هیچ منابع مالی ناشی از بودجه دولت و منابع مالی ناشی از انجام امور بازرگانی و تجاری در دست نداریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان